Tagok >> [k i z z o] >> 75 2.0 Turbo >> Blog
- Típus:75 2.0 Turbo
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1991
- Színe:Basalt Black Metallic
Mindig is tetszett az 1.8T nord motor. Rájöttem, mivel van egy már feltöltött, és tovább tölthető motorom, már csak a hozzávalókat kell megalkotni.
Ebből aztán lehet egy 2.0 turbo, sor4...
Ezekből épül fel:
- GT28RS (GT2860RS) Disco Potato turbo, 0.63AR
- saját tervezésű és teljes gyártású leömlő, X6CrNiTi18-10 -ből (type 321 SS, ER347 pálcával hegesztve - a végére már elég jól ment)
- új nyomóoldal, a pilllangószelep átkerült a turbó utánra
- vízbefecskendezés az intercooler elé, saját - Alfamoto - márkájú adapterbe (Design and Manufacturing by kizzo)
- Baileys motorsport BOV
- Rozsdamentes páncélozott Teflon víz és olajcsövek a turbo kenésére és hűtésére
- teljes rozsdamentes kipufogórendszer, 1.8T - hez CSC Marmitte
A rendszer még installálás alatt, de a próbamotoron már sikeresen összeállítottam.
Ma megjöttek az új vezérműtengelyek. Richard szerint ezektől jobb nincs.
RJR429 szívó és RJR776 kipufogó tengelyek. A tengelyprofilokat Richard tervezte, és a Web Cam gyártotta le. Ez tényleg egyedi gyártás. Alacsony összenyitású, fast ramp tengelyek, komoly benyitással.
Komoly a marketing a dobozokon:)
Kis felárért a Total Seal készített olyan gyűrűszettet, amelynél az olaj kontroll gyűrű nem "low tension" hanem egy kicsit nagyobb erővel húzza az olajat. A korábban a JE dugattyúkkal érkező gyűrűszett 3. gyűrűje a mai trendeknek megfelelően alacsony feszítésű gyűrű, így kisebb a súrlódás.
Kíváncsi vagyok mit hoz olajfogyasztás terén, most kerül beépítésre, a motort úgyis szét kell szedni, mert a detonáció "szétvágta a kettest":( Remélem a hüvelyek bírták, és csak a hengerfej tömítést nyomta ki...
Rendeltem egy spéci bejárató pasztát is, mert a gyűrűk kicsit soká és nem tökéletesen ültek be a mostani kombóban (Total Seal Gapless 2nd gyűrű szett és egy hőkezelt hüvely szett).
Porsche Boxster monoblokk féknyeregből és Alfa 155 féktárcsa keverékéből elkészült egy hatékonyabb első fék. Saját tervezés és gyártás.
Megjöttek az új dugattyúk a motorhoz, 2618 JE dugattyúk, 2.8mm -el eltolt csapszeggel, 8.5:1 sűrítéssel. A specifikáció elkészítésben nagy segítségemre volt Paul Spruell.
A másodlagos gyertyákat ugyanúgy egy 0 227 100 202 - el vezérelt Marelli DIS transzformátor fogja gyújtani. Így most már kettő ilyen gyújtótranszformátor kerül rendszerbe, kellett nekik egy konzol, amelyen elférnek. A konzolt 10mm -es AlMgSi3 -ból sikeresen ki is martam, felszereltem a szelepfedélre, elkészítettem a köteget és ismét a Kugler kábel segítségével gyártódott 4 gyertyakábel is. A másodlagos végfokozat egyenlőre szoftveresen tiltva van, még ki kell cserélnem a hengerfejet, amelyet össze fogok vonni az új hüvelyek beépítésével.
Az új hengerfejen még eszközöltem 4 furatot + 4 gyertyának. Így lett egy TwinNord:)
Denso IU24 gyertyákkal fog gyújtani, +2 fokra az elsődleges gyertyákhoz képest.
A 2014 -es évbe reményeim szerint a következőkkel felvértezve érkezik a motor:
- GGG60 Ductile hüvely szett, Turbodelta alapján, kizzo redesign...
- Egy módosított hengerfej a kompresszoros motor igényei szerint
- Egy nagyobb benyitású de kevésbé agresszív profilú szívótengely egy vadonatúj
variátorral párosítva
Megnézzük mire képesek együtt!
Felraktam az MP90 -et, Megasquirt hozzáállítva.
Rettenetes:)
2.0L 8.8:1 CR, 13psi, betölt 2500 -on:) Előgyújtást még lehet adni neki:)
Coolingmist WMI szettet egy jó barátom most veszi át a hotelben. (remélem...) A múlt heti melegben volt dolga a vizes coolernek rendesen, kell neki a segítség, ezért döntöttem a régóta tanulmányozott vízbefecskendezés mellett.
Sokáig volt javítás alatt a kocsi, Most ismét összeépült. A következő változásokon esett át:
(A már már ritkaság számba menő alkatrészekben nagy köszönet Schulek Béla barátomnak.)
Motor:
- 2.8mm -el rövidebb löketű motorblokk
- új olajszivattyú (+ kihézagolás)
- új kipufogó vezérműtengely
- TS főtengely
- H hajtókarok
- Spruell blokkmerevítő + oil control plate
- Racimex olajhűtő + csövezés + adapter
- CP gyűrűszett
- 4 db 85.05 mm -re fúrt hüvely
- CNC dugattyúköszörűn átköszörült Arias 4032 -es dugattyúk
- új szelepvezetők
- 45mm szívószelepek
- új csapágyak
- bejáratás alatt, jól bevált Lucas TB Zinc Plus -al
Első futómű:
- új kerékcsapágyak
- Mindenhol Poly szilentek, kivéve alsó lengőkar (Powerflex, Superflex, + saját gyártás)
- szemcseszórva, horganyozva, festve minden
- állítható dőlés
Hátsó futómű:
- szemcseszórva, horganyozva, festve minden
- Mindenhol Poly szilentek (Powerflex, Superflex, + saját gyártás)
- új kerékcsapágyak, féltengely gumiharangok
- Zender hátsó rugó + régi bevállt kisrugó
Hajtás:
- gyári új nagykardán - by Béla
- gyári új nagy Hardyk - by Béla
- gyári kardán függesztő csapágy + ház - by Béla
- új kardán belső csapágyak
Hihetetlen, de Béla összeszedett egy 0km -es hajtást:) A Hardyk nem szokványos nagy hardyk, annál is nagyobbak:)
Váltó, Kuplung:
- 10e km-es Sachs dupla húzó kuplung szerkezet 2 új Sachs tárcsával - by Béla
- minden váltó csapágy kicserélve: kuplungharangtól a féltengelycsapágyakig, váltóban is...
- új Sachs kinyomócsapágy - by Béla
- féltengely szimmeringek cserélve
- 1,3,4 fokozatok tűgörgősre cserélése, 2 -es fokozatba új bronzpersely dörzsárazva
- új gyári szinkronok - by Béla
- nagyon kevés kilóméteres kapcsolóvillák
- új IKO elemekből épült váltórudazat
A motor még bejáratás alatt, a futóművet és váltót (a húzókuplungot) még szokni kell.
Eddig is szépen tette a dolgát a 75 az úton, de az új futóművel iszonyatosan kanyarvadász lett, talán már kicsit sok is utcára, főleg dolgozni járni:)
Amint bejáratódik a motor, csavarozom is fel az M90 -et:)