- főkép
>> SzervizAlfa 156 6C 2500 // 2017-03-16

Megérkezett otthonról a megjavított ABS pumpa. Itt javították.Jövő héten viszem szervizbe az Ezüstrókát és majd kicserélik. Remélem most már rendben lesz.

>> AutóápolásAlfa 156 6C 2500 // 2017-03-03

Kihasználva a jó időt, szépen lemostam az Ezüstrókát. Kicsit a motorteret is kitakarítottam.

 
>> SzervizAlfa 156 6C 2500 // 2017-02-23

Ma ismét a Sprintauto Service-be látogatott Silverfox. Cserélve lett mindkét oldali féltengelyen a külső és a belső porvédő gumiharang. Ezen kívül a srácok berakták a GTA fényszórókat, amiket még korábban vettem. Egyrészt baromi jó néz ki, másrészt sokkal jobban is világít. :-)

>> SzervizAlfa 156 6C 2500 // 2017-02-21

Sajnos a bontottan vásárolt ABS pumpa nem lett jó. Mondjuk magamat ismerve meglepődtem volna ha igen. :) Szóval maga a pumpa valószínűleg jó, de az istennek nem akar kommunikálni az ecu-val. Én magam ehhez elég hülye vagyok, tehát nem fogom tudni átírni az ecu-t, hogy rávegyem az együttműködésre. Marad a B verzió, azaz az eredeti ABS pumpa felújítása. Ezzel kellett volna kezdenem... Persze itt Szófiában nem találtam olyan műhelyet, aki felújítani (vagy még nem elég jó a bolgár tudásom), így haza kell küldenem, otthon remélhetőleg megcsinálják és akkor mehet vissza a helyére.

Meglátjuk.

>> Tuning és extraAlfa 156 6C 2500 // 2017-02-15

Vettem egy méretpontos csomagtér tálcát. Tök jó, egyébként is elég koszos a csomagtér kárpitja, így legalább nem látszik.

>> EseményAlfa 156 6C 2500 // 2017-02-09

Meg volt az első közös valóban hosszabb utunk. Szerdán fel Budapestre, másnap vissza Szófiába. 800 km oda és 800 vissza. Odafele 8 óra volt a menetidő, vissza már csak 7 és fél. :) Silverfox hibátlanul teljesített, pályán 140-150 között mentem, néha kicsit gyorsabban. Nagyon jó, hogy mindig van tartalék ebben a motorban, iszonyú kellemes vezetni ilyen hosszú távon is.
Átlagfogyasztás 10 liter.

>> SzervizAlfa 156 6C 2500 // 2017-02-01

Ma le lett cserélve az olaj, olajszűrő és a légszűrő Silverfox-ban. A szervizelést a Sprintauto Service végezte. Nagyon rendes srácok és ráadásul nagyon értenek az Alfákhoz. Szerelés közben is látszott, hogy pontosan tudják hova kell nyúlni, hogy kell leszedni a jól elbújtatott olajszűrőt és elég gyorsan be is fejeztek mindent. Ráadásul még jót is dumáltunk az Alfákról. A tulajnak egy kb. 300 lóerős 147 JTD-je van GTA optikával. :) De azért nagy Busso fan ő is. :)



És nem voltak drágák sem...

Olaj: Selenia Racing:
Olajszűrő: MANN
Légszűrő: K&N betétszűrő

Km állás: 219330

P.S.: Az olajcsere közben vettük észre, hogy a jobb oldali belső féltengely gumiharang el van szakadva, azt ki kell cserélni (az alkatrész - SKF - már megjött). Az ABS hibára pedig azt mondta, hogy mivel a sebességmérő sem működik, tuti, hogy az ABS pumpa szart be. Fel lehet újíttatni, venni egy újat, vagy egy működő bontottat. Mivel itt Bulgáriában én nem találtam felújító műhelyt (biztos van, csak béna vagyok), az új ára meg horror ezért szereztem egy bontottat, amire fél év garanciát adnak. A következő szerviz alkalmával ezek cserélve lesznek, plusz még megpróbálom rávenni őket, hogy cseréljék ki a két első fényszórót a GTA fényszórókra, amit még régebben vettem.

>> SzervizAlfa 156 6C 2500 // 2017-01-25

Lassan itt az ideje az olajcserének. Az olajat már beszereztem. 6 liter fincsi Selenia Racing. :)

>> EseményAlfa 156 6C 2500 // 2017-01-23

Egy blog egyrészt azért készül, hogy mások okuljanak belőle, tanuljanak a blog írójának hibáiból, esetleg információt kapjanak olyan szerelési, vagy más dolgokról, ami nekik is gondot okoz. Másrészt azért is készülhet, hogy saját magunknak feljegyezzünk olyan dolgokat, amire később is szeretnénk emlékezni - "kinek esze, kinek notesze", mondta többször is az egyetemen egy tanárom.
Na ez a bejegyzés inkább az utóbbi miatt készült. Nem hinném, hogy a kedves cartársakat bármikor is az a veszély fenyegetné, hogy Bulgária fővárosában télen autózzanak, de velem ugye ez is megesik.
Szóval a lényeg, hogy idén elég kemény a tél, sok hó is esett. Szokott hó lenni, de a helyiek bevallása szerint is az utóbbi tíz évben nem volt ennyi, mint most. Bár a bolgárok nem lepődnek meg 3 centi hótól, mint otthon és viszonylag rendesen el is takarítják a főutakat, de a kicsi mellékutcákat cserébe teljesen hanyagolják. Így ott csak a kocsik járják le, egy idő után szép mély nyomvályúkat kialakítva ezzel az úton. Éppen ezért mióta leesett a hó, nem is használtam Silverfox-ot egyáltalán. Ma viszont muszáj volt, orvoshoz kellett mennem, gyorsan. Szóval közel három hét után beröffentettem a V6-ot. Egyébként pöccre beindult. A fékeknek kellett egy kis idő mire bemelegedtek, de aztán teljesen rendben tette minden a dolgát. Aztán le kellett térnem a főútról és ekkor jött a tapasztalás, hogy bizony a Sport Pack ültetett futóműve nem erre való. Gyakorlatilag folyamatosan leért a haspáncél (még jó, hogy kicseréltem alumíniumra). Próbáltam úgy menni, hogy fél kerékkel a bakháton legyek, de a parkoló autók miatt ez sok helyen nem volt lehetséges. Így maradt a nagyon lassan, folyamatosan hallgatva a súrlódást, aggódva haladás. De túléltük. Mármint, hogy Silver Fox úgy tűnik nem szenvedett maradandó károsodást.

Végül álljon itt örök tanulságként, hogy tíz centi hó felett Szófiában NE/NE autózzon senki ültetett futóművel.
Ámen.

 
>> AutóápolásAlfa 156 6C 2500 // 2016-12-03

Egy alapos mosás után hazafelé a szófiai forgalomban. Nagyon ráfért szegénykémre a tisztogatás...

U.i.: a képet a feleségem csinálta. Egyelőre még nem tudok vezetni és "szelfizni" egyszerre.