Blog >> pumpa

>> AutóápolásWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-10-29

A habosítóhoz használt akkus pumpa nem bizonyult jó választásnak, először a töltője adta meg magát, aztán az akkuk is elvesztették a kapacitásukat, csak szivargyújtóról lehetne üzemeltetni, de úgy meg elég kényelmetlen. Vettem helyette egy Xiaomi Mi Portable Air Pump nevű akksis cuccot, remélem ez hosszabb életű lesz.

Tisztítószerekből is után kellett tölteni a készleteket. Egy ideje már a Nanolex Reactivating sampont használom, nagy különbséget nem érzek, talán csak hogy ez kevésbé habzik. Az róla a mondás, hogy segít megtartani a kerámia bevonat hidrofobitását.

Felnitisztítóból is kipróbáltam a Nanolexet, ez egy kicsit sűrűbb cucc, így jobban fennmarad a felületen, és elég gazdaságosan használható, kis mennyiség is szépen feloldja a fékport, a jó minőségű szórófej is sokat segít.

Vettem egy WashCoat nevű anyagot is, ezzel akarom kiváltani az SiFinish-t, mert be kellett látnom, hogy a teljes felület applikálása és visszatörlése egy kicsit körülményes. Ezt csak mosás után habosítóval fel kell fújni, majd öblítés nagynyomásúval és szárazolás.

Végre sikerült itthon szereznem PH semleges bogároldót (Gyeon Q2M Bug & Grime Remover), nem kell külföldről rendelni. Mire elfogyott az előző, a bogárszezonnak pont vége lett, egyelőre bontatlan.

Lett egy PH semleges snow foam is (Shiny Garage Fruit Snow Foam), ezeknek nincs olyan nagyon nagy haszna kerámiázott felületen, de legalább kellemes az illata, és valljuk be, hogy a mosás leglátványosabb része, kár lenne kihagyni. :D

>> AutóápolásWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-12-09

Újabb okosság gyanánt vásároltam egy akkumulátoros pumpát és egy szelepet, amit rögzítettem a habosító flakonjának felső részére. Ma volt az első bevetés, kiválóan vizsgázott a cucc, végre nem kell kézzel pumpálni az előmosó felvitelekor.

Újabb szerzemény: ValetPRO Bug Remover. PH semleges rovaroldó, nem tesz kárt a bevonatokban. Most nem bogaras a kocsi, de legkésőbb tavasszal biztosan bevetésre kerül.

>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2018-07-18

Pár hete éreztem hogy mintha benzinszag lenne az autóban. Sajnos napról napra rosszabbodott a helyzet, ezért a fórumokról begyűjtött infók alapján az AC pumpára terelődött a gyanúm. Mivel elég sürgőssé vált a javítás és nem akartam kockáztatni, inkább megvettem látatlanban, bízva hogy tényleg az lesz a hibás. Az volt! :)
Mikor kiszedtük a hátsó ülést és leszereltük a fedelét, színültig volt benzinnel az AC műanyag fedőlapja aminek ugye csontszáraznak kellene lennie. Soha nem örültem még ennyire hibának, hogy tényleg bejött és azonnal ki is tudtuk cserélni egy újra.
Ha már ott voltam és úgyis ideje volt, kicseréltük a gyertyákat is...
Szerviz: Német Mihály (mint mindig, most is 5*)
Alkatrészek: Elaforg (mint mindig, most is 5*)

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-04-08

Kopogás kapcsán ránéztem a nagynyomású üa. pumpára, de nem az a forrás.
Görgővel van hajtva a szívó vezérműtengelyről, "nyugalmi" állapotban is kicsit előfeszítve.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-03-16

Megérkezett otthonról a megjavított ABS pumpa. Itt javították.Jövő héten viszem szervizbe az Ezüstrókát és majd kicserélik. Remélem most már rendben lesz.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-07-12

Pár napja benzin szagot éreztem a kocsi körül és az utastérben is, de hiába nézetem kívülről, sehol nem találtam szivárgást. Lebontottam a hátsó ülést és a kis fedelet a benzinpumpa fölött. A benzinpumpa tetején a nyomásszabályzó résznél állt a benzin a "kupakban". Az első képen be van karikázva a szivárgás helye, a másodikon meg látszik a repedés is. Kicsit idegesítő, hogy egy 100Ft értékű műanyag kupak miatt egy 75eFt-os alkatrészt kell kompletten cserélni...
Persze bontottat vettem töredék áron, de így is bosszantó...

>> SzervizNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2016-03-18

@173.600km
Elkészült a chip, kíváncsi voltam a fogyasztásra, 100km-ként újratankoltam mindig. Elég durva számok jöttek ki. Szerelőm mondja tuti elfolyik a gázolaj. Mondom kizárt! Következő százas után tankolás, benézek a kocsi alá. Nem kellett volna.

A tróger tákolós előző tulajék kivették az AC pumpát, és visszarakták úgy, hogy az egyszer használatos tömítést és szorítógyűrűt rakták vissza, mert nem derogált venni 18500Ft-ért gyári készletet. Igénytelen tulkok...
Költség: 21.000Ft

Nehezen indult, sokszor berobbant szabályosan a kocsi indításkor. Generátor fel lett újítva. Na aksi kimér. Halott. 350A indítóáram, de újkorában is alul-méretezett volt már.
A választás az Exide Premium 77Ah 760A aksijára esett, nem bántam meg, iszonyat simán indul a kocsi, még úgy is, hogy az 1-es és 2-es henger gyertyáit cserélnem kell, kukák. (Ez pont 2 napja derült ki)
Költség: 25.000

Bal első kerékdob törött volt, az ment be a motortérbe ott ami csak akart. Alfa Depóból szereztem egy bontott gyárit. Utángyártottra azt mondta a szerelőm hogy én fogom felrakni, és ö nevet meg levideóz. Elhiszem, mert a motorvédő se passzolt sehol az utángyártott szarnál...
Költség: 8000Ft

>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2010-12-04

Úgy döntöttem, ezt a témát máshol fogom tovább boncolgatni.

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-07-19

Ma megejtettem az AC pumpa cseréjét, nem volt probléma, előtét szűrőt amit adtak annak nem sok köze volt a gyáriéhoz, így az maradt a régi.
Cseréltem még a jobb külső kormányösszekötő gömbfejet is, ebből úgy fest elég gyalázatos minőségűt sikerült vennem, remélem nem mostanában kell hozzányúlni, az állító részén a menet eléggé passzos volt...

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-07-08

Ma leellenőriztem a az AC pumpát és kitakarítottam az előtétszűrőt és a környékét. Volt ugyan rajta némi piszok, de biztos, hogy nem befolyásolta a helyes működésben.