Blog >> hidraulika

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2020-11-26

Erős sivító és kerregő hang jött a vezérlés felől.
162e km-nél egyébként is aktuális a vezérlés csere, bár a lánc még nem csörgött.

Vezérlés csere mellett döntöttem.
Febi láncszett került bele DZ-nél.
Vezérlés szett+tömítések+olaj csere+munka: 290.000Ft

Az ijesztő hangok a hidraulikacső elfáradása és az emiatt elvesztett olaj miatt voltak. Csere. Anyag+munkadíj 66.000Ft

A hátsó lökhárítómnak már egy éve nekimentek és eddig halogattam a fényezést. Most azt is megcsináltattam.

km.: 162.203

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-02-21

Sajnos a bontottan vásárolt ABS pumpa nem lett jó. Mondjuk magamat ismerve meglepődtem volna ha igen. :) Szóval maga a pumpa valószínűleg jó, de az istennek nem akar kommunikálni az ecu-val. Én magam ehhez elég hülye vagyok, tehát nem fogom tudni átírni az ecu-t, hogy rávegyem az együttműködésre. Marad a B verzió, azaz az eredeti ABS pumpa felújítása. Ezzel kellett volna kezdenem... Persze itt Szófiában nem találtam olyan műhelyet, aki felújítani (vagy még nem elég jó a bolgár tudásom), így haza kell küldenem, otthon remélhetőleg megcsinálják és akkor mehet vissza a helyére.

Meglátjuk.

- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Hengst E826H D268)
- Levegőszűrő (UFI 27.629.00)
- TCT hidraulikaolaj (Tutela CS SPEED 0,5 liter [csak a tartály])
- Fékfolyadék (Textar DOT4)

80 900 km

- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Müller FOP243)
- Váltóolaj (Tutela Gearforce 1,9 liter)
- TCT hidraulikaolaj (Tutela CS SPEED 0,5 liter [csak a tartály])
- Üzemanyagszűrő (Müller FN388)
- Levegőszűrő (Müller PA3510)
- Pollenszűrő (Müller FC149)

70 050 km

>> SzervizViktor85 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2014-12-20

Kuplung főhenger (Samko 702004) és munkahenger (TRW PJL159) cseréje.

112000 km

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-03-13

Kanyarodás le főútról, kuplung kinyomás, visszaváltás 5-ből 3-ba, kuplung felengedés ... várjunk csak, hol van a pedál? Lent maradt.
Aztán kiderült, ki sincs nyomva a kuplung. Gondoltam, hogy biztos valamelyik munkahenger fosta össze magát. Vezetés két napig kuplung nélkül, akksi, önindító bírta, a szinkrongyűrűk fogait néhányszor megszámoltam ... a járókelők is :D
Aztán kiderült, hogy az alsó és a felső munkahenger közötti cső engedte ki az olajat.
Első szervizes közölte, hogy csak gyári mehet bele 23 rugóért. Illedelmesen elköszöntem. Aztán megismerkedtem 2 szervizessel is (hatalmas Alfa rajongók), szereztem 1000 forintért (!) alkalmas csövet, csak az egyik vége nem passzolt, esztergáltattam 4500 forintért másik menetet. 5500 forint barátibb, mint a 23 ezer...
A vicc, hogy az előző gazdája egy vízcsap telepek alatt használatos flexibilis csövet rakott be hidraulika cső gyanánt, amit megzabált belülről szerintem a fékolaj. Elég szomorú, hogy a legtöbb szervízben kiröhögtek, hogy Alfám van, meg így az olaszok, úgy az olaszok, szar őket szerelni, stb. süket duma.
A lényeg, hogy most ismerek két nagyon jó szerelőt, akik szeretik az Alfákat vezetni, szerelni, mindent szeretnek bennük, és szeretnek, mert Alfás vagyok.

Kis utána járással olcsóbban megúsztam.

Elég kókány munkát csinált(atott) az előző gazdája, dehát használt autó, zsákbamacska. Egyik munkatársam Golfjának a karbijában, egy szelep (?) helyett találtak egy 20 forintost egy félbevágott százasszöggel összehegesztve :DDDD

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-10-06

Kb minden előjel nélkül elfosta magát a kormányszervó nagynyomású csöve, egy csinos tócsát termelve maga alá a céges mélygarázsban....

A megszokott csöves helyemen nem vállalták el, mondván hogy ebbe van egy spéci szelep, 'akkumulátor', ami a szervópumpa impulzusszerű nyomását simítja egyenletessé... :S

Szal végül Dunakeszire kellett kivinnem a Héfal kft-hez, akik egy nap alatt meggyógyították...