Cseréltem a tolatólámpa kapcsolót, mert már nem kapcsolt.
Típusa: Vernet RS5515
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095373t.jpg)
Észrevettem, hogy a magasnyomású szivattyú tengelyénél szivárog a gázolaj. Cserélve lett a szimering és a szimeringet befogadó fedél 2 O-gyűrűje is. Mivel én is csak mindenféle cirill betűs oldalról tudtam összeszedni az alkatrészek cikkszámát, ezért leírom, hátha másnak is szüksége lesz rá:
Szivattyú cikkszáma: 0 445 010 185
Szimering: F 00R 0P0 253
O-gyűrű 1: F 01M 100 048
O-gyűrű 2: F 01M 100 371
Pozitív csalódás volt, a szíjtárcsán lévő 2 furat és mögötte a házon lévő menetes furat, amivel rögzíteni lehet a szíjtárcsát, így a szivattyú kiszereléséhez nem kellett lefűzni az egész vezérműszíjat. Ez elég szerelőbarát megoldás.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000094/0000094779t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000094/0000094780t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000094/0000094781t.jpg)
A 1,5 éve 20000 km-el ezelőtt cserélt Contitech szíjtárcsa eddig bírta, ezért cserélni kellett. Már olyan hangot produkált mintha csapágyas lenne a blokk, rendesen szégyen volt pirosnál állni vele. A fórumban feltett kérdésemre nem jött javaslat a Cartársaktól hogy melyik gyártó termékét érdemes választani, (INA és Conti próbálva, sz*r mind a kettő, vagy selejteket fogtam ki?) ezért most az olcsóbb kategóriából válogattam, hátha ott nem csak a márkát kell megfizetni.
Maxgear 30-0011 18500 Ft
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000091/0000091933t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000091/0000091934t.jpg)
Cellazárlatos lett az akksi, ezért kapott egy új Vartát. Nem hittem volna hogy 35°C-ban is egyik pillanatról a másikra elf*ssa magát az akku.
Varta Black dinamic 70 Ah akku 25000 Ft
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000091/0000091932t.jpg)
A stabpálcák cseréje után maradt a kopogás, így elől is megnéztem a futóművet. A felső lengőkar gömbcsuklója lóg, így cseréltem és végre csendben van. Még a gyári lengőkar volt benne, és nem nyikorogtak a szilentek, ez is arra mutat hogy valós a km.
TRW JTC1304 29000 Ft
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000091/0000091623t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000091/0000091624t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000091/0000091625t.jpg)
Jobb oldali futóműből nagyobb úthibáknál kopogást hallani, a hátsó stabilizátor össszekötők már lógtak, így cseréltem. Ezen felül kitisztítottam a MAP és a MAF szenzort. A MAP-ot féktisztítóval a MAF-ot a saját tisztító spray-ével.
TRW stabpálcák (jobb, bal oldal) 10000 Ft
MAF cleaner: 3500 Ft
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000091/0000091621t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000091/0000091622t.jpg)
Lecseréltem az olajat, ismét Motul-t kapott:
Motul 8100 X-clean 5W-40
Mann olajszűrő
Ufi légszűrő
214254 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000091/0000091619t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000091/0000091620t.jpg)
Felraktam a téli kerekeket. Erről a sűrűküllős felniről a csere után mindig a DeLorean jut eszembe a Back to the future filmből :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000089/0000089094t.jpg)
Cseréltem, mert már alig tartotta meg az ajtót 10°C alatt.
5266 Ft/2db
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000088/0000088697t.jpg)