A szokásos tavaszi történet. A klíma utastéri hőcserélőjét klímatisztító habbal tisztítottam és cseréltem a pollenszűrőt aktív szenesre. A tisztításhoz az előtét ellenállást szoktam kiszedni, ott fújom be a habot a hőcserlélőhöz, majd kb egy óra állás után kb 20 percig max fűtésen klíma nélkül szárítom.
A régi KLEBER még simán elment volna 1 szezont, volt rajta kb 4 mm minta, illetve 14 év végi gyártás volt, de iszonyat szarul fogott vizes úton ezért lecseréltem. Középkategóriából választottam a Sava Intensa uhp 2 235/45 r18-at. Egész jókat írnak róla, egyedüli hátránya hogy gyorsan kopik, ez nálam nem probléma mert viszonylag keveset megyek évente. Kellemes csalódás, hogy made in Germany, nem úgy mint a Pirelli Diablo amit a motoromra vettem, az made in China (tudom ez nem feltétlenül jelenti azt hogy rossz). Pozitív meglepetés hogy sokkal komfortosabb lett a kocsi, ezek szerint a Kleber sokkal merevebb oldalfalú volt.
Ezen felül kerékcserekor lekezeltem és lefestettem a kerékcsavarokat cinkalapozóval, szép ezüst lett.
Ismét cseréltem az olajat, olajszűrőt, légszűrőt.
Ezen felül a jobb oldali belső kormányösszekötőt. A régi még nem igazán kotyogott tengelyirányba, de már kicsit könnyen járt. 92-05822 RTS típusút kapott, miután vettem egy nem hozzávaló MONROE-t (az összes autósbolt webshopja hozza hozzá + a MONROE weboldalon is kompatibilisnek írja, de sokkal vastagabb a szára). Az RTS volt az egyedüli ami a gyárival megegyező kivitel.
Km: 226769
Cseréltem a tolatólámpa kapcsolót, mert már nem kapcsolt.
Típusa: Vernet RS5515
Észrevettem, hogy a magasnyomású szivattyú tengelyénél szivárog a gázolaj. Cserélve lett a szimering és a szimeringet befogadó fedél 2 O-gyűrűje is. Mivel én is csak mindenféle cirill betűs oldalról tudtam összeszedni az alkatrészek cikkszámát, ezért leírom, hátha másnak is szüksége lesz rá:
Szivattyú cikkszáma: 0 445 010 185
Szimering: F 00R 0P0 253
O-gyűrű 1: F 01M 100 048
O-gyűrű 2: F 01M 100 371
Pozitív csalódás volt, a szíjtárcsán lévő 2 furat és mögötte a házon lévő menetes furat, amivel rögzíteni lehet a szíjtárcsát, így a szivattyú kiszereléséhez nem kellett lefűzni az egész vezérműszíjat. Ez elég szerelőbarát megoldás.
A 1,5 éve 20000 km-el ezelőtt cserélt Contitech szíjtárcsa eddig bírta, ezért cserélni kellett. Már olyan hangot produkált mintha csapágyas lenne a blokk, rendesen szégyen volt pirosnál állni vele. A fórumban feltett kérdésemre nem jött javaslat a Cartársaktól hogy melyik gyártó termékét érdemes választani, (INA és Conti próbálva, sz*r mind a kettő, vagy selejteket fogtam ki?) ezért most az olcsóbb kategóriából válogattam, hátha ott nem csak a márkát kell megfizetni.
Maxgear 30-0011 18500 Ft
Cellazárlatos lett az akksi, ezért kapott egy új Vartát. Nem hittem volna hogy 35°C-ban is egyik pillanatról a másikra elf*ssa magát az akku.
Varta Black dinamic 70 Ah akku 25000 Ft
A stabpálcák cseréje után maradt a kopogás, így elől is megnéztem a futóművet. A felső lengőkar gömbcsuklója lóg, így cseréltem és végre csendben van. Még a gyári lengőkar volt benne, és nem nyikorogtak a szilentek, ez is arra mutat hogy valós a km.
TRW JTC1304 29000 Ft
Jobb oldali futóműből nagyobb úthibáknál kopogást hallani, a hátsó stabilizátor össszekötők már lógtak, így cseréltem. Ezen felül kitisztítottam a MAP és a MAF szenzort. A MAP-ot féktisztítóval a MAF-ot a saját tisztító spray-ével.
TRW stabpálcák (jobb, bal oldal) 10000 Ft
MAF cleaner: 3500 Ft
Lecseréltem az olajat, ismét Motul-t kapott:
Motul 8100 X-clean 5W-40
Mann olajszűrő
Ufi légszűrő
214254 km