hpeti91 - főkép
>> Tuning és extraAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2021-06-05

Beszereztem egy Hertz H604 4 csatornás erősítőt (legyen már ez is olasz:) ), az első ajtóban a mélyközepeket rákötöttem. Ehhez cseréltem a tápkábeleket 16 mm2-es hegesztőkábelekre. Bal küszöb mentén a táp és a remote szál, jobb oldalon RCA-k és hangszórókábelek lettek elvezetve.

A csipogók helye nem ideális a műszerfalban, úgyhogy terveztem és nyomtattam PETG-ből a tükörtakaró háromszöghöz egyedi csipogótartókat, off-axis elrendezéssel, mert sok próbálgatással így csinált leginkább teret. A gyári ajtókábelt használom a csipogókhoz, a mélyközepeknek behúztam 1-1 plusz 1,5 mm2-es kábelt.

Pár héttel később sikerült hozzájutni egy használt Pioneer DEH-80prs fejhez, így ki tudtam hajítani a hangváltókat. Jelenleg Network módban van a rendszer, a csipogók a fejről hajtva, a mélyközepek és a sub pedig az erősítőről.

 
>> SzervizAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2021-05-07

Ismét cseréltem a szűrőt. Gyárit kapott.

 
>> SzervizAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2021-04-04

A 2,5 éve cserélt nagyon fasza Bilstein-ek kb. 35000 km-t bírtak, annak ellenére hogy egyedül, üres csomagtartóval használom a kocsit 99%-ban. Karácsony előtt 1 nappal eltört a jobb hátsó, ekkor mivel nem tudtam újat szerezni, visszaraktam a múltkor kiszerelt 1db ép gyárit, majd március elején a másik oldali Bilstein is eltört.
Szabister kartárs javaslatára, illetve OE szám keresés alapján a lesjöfors márkát választottam, párban. Sajna kicsit magasabb lett a hátulja.

 
>> SzervizAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2021-01-20

Szokásos: Motul, mannfilter, champion.
Terveztem egy olajszűrő kulcsot is, majd petg-ből kinyomtattam, 1/2" krovával hajtható. Meglepően masszív lett, simán leszedte.
237923 km

 
>> SzervizAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2020-10-11

Még nem volt vészes, de már kicsit könnyen pörgött kézzel, ezért cseréltem.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2020-10-05

Régóta bántotta a szememet a közel 5000 ft-ért árult ipari hulladék beépítő keret, aminek rögzítése a műszerfalba egyáltalán nincs. Terveztem és kinyomtattam PLA-ból egy beépítőkeretet, ami a fejegységet is megvezeti.

 
>> SzervizAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2020-10-04

Kicsit már kottyant, illetve kézzel forgatva volt egy hangja, így cseréltem a csapágyat. Plusz ha már le volt szedve felszabályoztam a tengelykapcsoló súrlódó felületét a szíjtárcsán. Összerakás után 0,4-re hézagoltam.

 
>> SzervizAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2020-07-16

TRW első fékbetéteket kapott. A tárcsák még félúton vannak az új vastagsága és a minimum méret között, így az csak fel lett szabályozva, illetve cink alapozóval lefestve a szabadon lévő részeken.

 
>> EseményAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2020-06-26

Újabb 2 évig járhatja az utakat. Ugyan a 180 nap haladékban még éppen benne lett volna, de nem vagyok benne biztos hogy ezt a külföldi rendőrök is tudják, ezért levizsgáztattam. A vizsgabiztos annyit mondott miután alulról átnézte a kocsit: "bár minden autó ilyen állapotban lenne amit ide hoznak".

 
>> SzervizAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2020-06-19

TRW-t választottam, a gyári még nem kopogott, de a gömbcsukló gumiharangja ki volt már szakadva, ezért műszaki előtt kicseréltem.