hpeti91 - főkép
>> EseményAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-09-05

Összesen kb. 2600 km túra volt. Sajnos nem teljesen eseménytelen, Szerbia déli részén egy erőteljes sebességfüggő morgó hang jelent meg. Úgy néz ki rászóltam a kerékcsapágyakra a 200000km-es poénnak szánt posztommal. Ettől függetlenül haza hozott az autó, és as nyaralás is príma volt.

 
>> SzervizAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-08-07

Mivel az olajcsere miatt le volt szedve a kartervédő, gondoltam megnézem, hogy miért nem jelez a mosófolyadék minimumszint jelző. Eredetileg nem volt az autóban ez az extra, az előző gazdája installálta. Kihúztam a szenzort a tartályból, majd miután megmosakodtam a pofámba zúduló mosófolyadék maradványaitól :), láttam is hogy mi a probléma. A szenzor tömítőgyűrűje nem volt rendesen a helyére húzva, ezért hozzáért az úszóhoz, ami emiatt nem járt szabadon, fel volt akadva a teli helyzetbe. Helyére tettem a tömítést, multival ellenőrzitem a működést, majd mehetett vissza a szenzor. Egyébként a működése pofon egyszerű, az úszó alján van egy mágnes, ami ha üres tartálynál megközelíti a szenzort, összezárja a két kivezetést, teli tartálynál nincs kontakt.

 
>> SzervizAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-08-07

Az erdélyi út után aktuális lett a 2. olajcsere. Ezúttal Motult vettem bele, nem mintha a Selenia-val bajom lenne, de a Honda CBR-embe is csak Motult használok és abban már bizonyított, jól keni a motort alkalmanként 14 ezres fordulaton is :)
Természetesen cseréltem az olajszűrőt (Mann), levegőszűrőt, és mivel még nálam nem volt cserélve, a gázolajszűrőt is (Ufi). Ezekkel már minden km vagy év függvényében cserélendő, motorral kapcsolatos alkatrész ki lett cserélve nálam.

Motul X-clean 5w-40 12 801 Ft
Mann olajszűrő 2 790 Ft
Jc levegőszűrő 3 059 Ft
Ufi gázolajszűrő 11 660 Ft

Km: 202 693

 
>> EseményAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-07-29

Az autó last minute ajánlattal részt vehetett egy 1 hetes Erdélyi körúton. Eredetileg tesóm A4-esével terveztünk menni, a román utak minőségére való tekintettel, de tesó úgy gondolta, hogy indulás előtt 10 perccel ellenőrzi a zöldkártya meglétét, ami ahogy kiderült hiányzott...
Sebaj átcuccoltunk az Alfába majd gyors folyadék szintek, guminyomás ellenőrzése után indulhattunk. Hibátlanul teljesítette a kb. 2300 km-es túrát. Átmentünk a Transzalpina és Transzfogaras hágóutakon, majd a Hargita lábánál szálltunk meg. Onnan egyik nap megjártuk vele az 1000 éves határt, csíki medencét stb. Egyébként a román utak minősége kellemes csalódás volt, azt lehet mondani - sajnos - hogy összességében jobbak az utak mint nálunk. Amire inkább vigyázni kell, hogy hirtelen változik az útminőség, hirtelen dózerúttá válhat a tüköraszfalt, illetve a vasúti átjárók építését is gyakorolniuk kellene még, mert az könnyen kiszedi a futóművet, ha 5 km/h-nál többel haladunk át rajta, úgy hogy előtte- utána hibátlan a flaszter...

 
>> EseményAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-07-11

Ma átléptük a magyar használtautó piac lélektani határát. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, átfordult az óra és hirtelen elment az erő, elkezdett füstölni, a kerékcsapágyak zúgni kezdtek, jöttek a hibaüzenetek sorban stb. Na jó nem, az autó szebben megy mint valaha :)

 
>> SzervizAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-06-21

Vezérléscsere utáni első tesztúton egyszer csak megjelent az akksi ikon a műszerfalon, majd eltűnt. Később ismét megjelent és ott is maradt, hazaérve (karácsonyfa műszerfallal és 1300-as alapjárattal) rámértem az akksira, nem volt egyáltalán visszatöltés. Kiszedtem a generátort, majd a végén lévő műanyag burkolat lepattintása után azonnal láttam, hogy az egyik csúszógyűrű nem fényes, tehát nem ér hozzá a szénkefe, a fesszabályzót kiszerelve be is bizonyosodott, hogy végállásban van az egyik szénkefe. Autóvillamossági szaküzletből beszereztem az új szénkeféket, majd beforrasztottam. Mielőtt összeraktam volna a csúszógyűrűt 800-as csiszolópapírral megtisztítottam az oxidációtól. Szerencsére még alig volt megkopva a csúszógyűrű, ez is alátámasztja a km óra állását. Összerakás után szépen 14,4V-on töltött.

Alkatrészek:
Cargo szénkefe 400 Ft :)

 
>> SzervizAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-06-16

Ugyan még nem volt itt az ideje a vezérlés cseréjének, de már a vízpumpa tengelye körül hűtővíz nyomok voltak, ezért úgy döntöttem, hogy előrehozom a komplett szett cseréjét. Jól döntöttem, mert a vízpumpának már igen ramaty hangja volt kézzel pörgetve. Ezen felül olajpára nyomai voltak a vezérműtengely ház (szelepfedél) tömítése körül, így ezt is cserélni akartam. Ehhez a vezérlés eltávolítása után, ki kellett szedni a porlasztócsúcsokat, rail csöveket és a railt, majd jöhetett le a vez.tengely ház. A hidrotőkékkel igazából nem volt gond, a szokásos indítás utáni 1-2 másodperc után elhallgattak, de szerettem volna kipucolni belőlük a 10 év alatt felgyülemlett olajsárt. Alapvetően nem szétszerelhető alkatrészek, de szerencsére ebben a motorban rugós gyűrűs rögzítésű a hidrotőke dugattyúja, így egy 9-es krovafejjel és egy pár határozott mozdulattal szétszedhető majd féktisztítós pucolás után roncsolás mentesen, friss olajjal feltöltve összerakható (a módszer youtube-on meg van örökítve jó pár videóban orosz barátaink által).
Amire nem számítottam, hogy a 2es henger porlasztója egy hangyányit kifújt (ezt csak kiszerelve, a szárán vettem észre, illetve korrekcióban is mutatkozott ennél a hengernél 0,9 körül mozgott). A csúcsfészekeket alaposan kipucoltam (elég szenvedős meló) új réztömítésekkel raktam össze, majd nyomatékra húztam, így megszűnt a kifújás és a korrekció is normalizálódott 0,4 -re :)

Megemlíteném, hogy az e-learn vezérléscsere leírása egy kalap sz.r. Elegánsan megfeledkezik a feszítőgörgők cseréjéről, vízpumpa cseréről, továbbá a szíjon lévő gyári jelöléseket sem említi.

Az alkatrészek:
Contitech vezérműszíj és görgők
Ruville vízpumpa (amin INA logó van WTF?)
Szelepfedél tömítés
Bosch porlaszó tűzkarika

 
>> EseményAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-06-04

Újabb 2 évig járhatja az utakat.

 
>> EgyébAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-05-19

Közeledik a vezérlés csere, előkészületként leméreteztem és esztergáltam egy vezérműtengely rögzítőt rozsdamentes acélból.

 
>> SzervizAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-03-30

Egy ideje random módon előjövő fémes kopogást lehetett hallani jobb előről. A nyári kerekek felszerelésekor lekaptam a hosszbordás szíjat, szíjtárcsát és beindítottam, máris megszűnt a hang, tehát a főtengely szíjtárcsa volt a ludas.

INA gyártmányú volt benne és nem is nézett ki túl réginek, előző tulaj cserélte, kb. 30000 km lehet benne.
Contitech VD1065-öt vettem helyette, és már akkor cseréltem a hosszbordás szíjat is, Gates-t kapott. A vezető- és feszítőgörgők még jó állapotúak, így azok maradhattak.

Szintén a kerékcserekor láttam, hogy a bal hátsó rugó végéből le van törve egy 3/4 menet.

Bilstein 36-196111 típusú rugókat kapott, mindkét oldalra. Ajánlom ezt a típust, szinte mm pontosan a gyári magasságra állt be a hátulja.

Szíjtárcsa: 22500 Ft
Szíj: 4500 Ft
Rugók: 24000 Ft/2db