Zsiri13 - főkép
>> SzervizAlfa 166 2.4 20V // 2023-03-03

Sejti az ember sokszor,hogy van baj,hallja, érzi,tapasztalja.Jelzed a szerelőnek,mondod neki, figyelmezteted,hogy nézze át a futóművet,kihajtásokat,kerékagyakat stb.Válasz: Két talpas lóg,de minden más jó.Érzed,hogy valami más is van ott,s mikor elérkezik a műszaki ideje, el viszed egy előzetes műszakira, biztos ami biztos,nézze át más is.Itt jött a fekete leves:
Bal első kerék majdnem ki esik a helyéről.....A csapágy kuka,van vagy 2 centis mozgása a keréknek oldal irányban.Jobbos axiál lóg.Hát ennyit a "minden más jó" jeligéről.Ezek után jelenleg 166 pihen az udvaron és a munkás Marea 2.4 valamint feleségem 156-ja látja el a napi feladatokat.

 
>> EgyébAlfa 33 1.5 TI // 2023-03-03

Eljött a nap végre,mikor neki láthattunk a donor 33 belsejének bontásához.Nagyon vártam már.Egyrészt azért,mert szerettem volna már előre lépni a projectel, másrészt, ismerkedni akartam tüzetesebben a belsővel,szerelés szempontból.Mondhatni faék egyszerűség fogadott.Nem rejtegették a csavarokat mindenhova,nem volt bonyolítás feleslegesen.50 perc alatt a csomagtartóban és a futón volt a komplett belső.Okosan haza is értem vele, így most egy alapos porszívózás,műanyag ápolás következik először.Természetesen ezeket is dokumentálva.De addig is itt van pár kép a haza érkezés utáni pillanatokról.Ciao

 
>> EgyébAlfa 33 1.5 TI // 2023-01-21

Az anno,88-ban felhasználásra kerülő szövetek számomra kicsit harsányak,a mintájukat tekintve,de ezt bőven el lehet nézni nekik.Azonban a mi kis csodánknak a kockás mintás vezető ülését az idő, és a benne eltöltött kb 150 ezer km "megcsócsálta".Oly annyira,hogy menthetetlenül tönkre is tette.Sajnos ez magával hozza azt a problémát,hogy a komplett ülésszettet, és kárpitokat cserélni kell.Az első árajánlatot,amit kaptam,meg kellett emésztenem,de valahogy nem sikerült túl jól,megfeküdte a pénztárcám "lélektani zsebét", így erről a projektről letettem.De jól is tettem...A napokban érkezik haza,piciny barátunk másik belső tere,melyet egy 1.7 QV fájdalmas elhalálozásának hagyatéka adja.Egyetlen apró javítható repedésen kívül,csak egy jó alapos tisztításra lesz szükség.Amint megérkezik,a történet folytatódik...

 
>> SzervizAlfa 166 2.4 20V // 2023-01-21

A 2022 decemberi kuplungos akció hozadéka,az elfelejtett kulcs, pontosabban,a központi zár hibája lett.Az akkumulátort leválasztották,aminek hatására az autó elfelejtette a kulcsot,de csak a központi zár részét.Sajnos "házi" programozás címén elkövetett próbálkozásom hamar kútba esett, ugyanis mechanikusan sérült a zár az ajtóban, így az kulcsal nem nyitható.Maradt a szoftveres próba.Pápán sikerült, körülbelül 15 perc alatt orvosolni a hibát,a távirányítást ismét működött,egyetlen szépség hibával.Mivel 2 nappal előtte szét szedtem a bal első ajtót,hogy felmérjem az állapotokat,azt okoztam,hogy a zár megszorult, így hiába próbálta zárni a távirányító,az autó vissza is nyitott.Ezt a hibát sikerült ma orvosolni, így újra élvezhetem a tavolról irányított zárás örömeit.

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 20V // 2023-01-21

Kuplung és lendkerék felújítással folytattuk a munkát a 66-nál.

Leszerelés után, Szombathelyen kevlározták a tárcsát,valamint felújították a lendkereket,erősítették a szerkezetet.3 nap alatt kész volt.A vissza építés nem ment probléma mentesen,az új csapágyba illesztett légtelenítőszelep "O" gyűrűje nem tömített le, így azt SOS-ben vadászni kellett hozzá.Ezek után össze állt a gép,ezen része mondhatni újjá született.

>> SzervizAlfa 166 2.4 20V // 2022-11-25

Olaj: Motul 8100 X-Cess 5W40
Olajszűrő: Mahle-kencht OC458
Levegőszűrő: Mann C1589/3

>> SzervizAlfa 33 1.5 TI // 2022-11-02

Az autó volt tulaja 10 év alatt 1000 km-t tett bele a kis csodába,ami valljuk be,nagyon kevés.Tartva az üzemanyag tankba előfordulható szennyezödésektől,egy utólagos üzemanyag szűrőt iktatott be a rendszerbe. Megvásárlása után, látva a szűrőben lévő 3 centi vastag rozsdadarát,cseréltem a szűrőt.Valószínűleg a motorhoz is jutott a "mocsokból",sajnos a szinkron elment,az alapjárat szinte esélytelen,szivató nélkül.Így következik a motor rendbe tétele.

 
>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8V // 2018-01-14

Mivel az autó érvényes Olasz műszakis volt, így csak honosítani kellett.Az Olasz műszaki Január 12-én járt le.
Tudtam, hogy van egy kis baj a járgány füle mögött, a hátsó lengéscsillapítók már nem voltak túl jók, dobálta az autó a hátulját.Terveztem a cserét,de bíztam benne, a vizsgán még "átcsúszik.A másik bibi az első kipufogócsővel volt.El volt repedve, kifújt.A műszaki végűl meglett, de csak az említett alkatrészek cseréje után.
Műszaki vizsga: 23000
Első kipufogócső: 24000
Hátsó lengécsillapítók: 28000×2=56000
Hátsó stabilizátorkar: 6400
+munkadíj: 23600

 
>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8V // 2017-10-14

Hétvégén loholok haza, vajon mi lett az autóval.Motornak alapjáraton kerepelő hangja van.Már a szerelőnél volt, párom levitte.Találgatás, kiolvasás, majd bontás...Megvan a bűnös!!!!
Főtengely-szíjtárcsa: Breda
Gumibetét ment tönkre...😐😐

 
>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8V // 2017-09-28

Az autó megvétele után, egyből a szerelőhöz vittem, végezze el a kötelező cseréket, az általam vásárolt alkatrészekkel.
-Olajcsere Selenia Wr 5W40 olajjal
-Olajszűrő: MANN-FILTER
-Gázolajszűrő: Mahle
-Légszűrő: Alco
-Pollenszűrő: Febi
-Vezérlés csere: Gates vezérműszíj, görgők
-Ablaktörlőlapát: Bosch