Tagok >> Laczkog >> 159 1.9 16v Sportwagon >> Blog
- Típus:159 1.9 16v Sportwagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:Bordó metál
Karácsonyra páromtól kaptam egy Gateway bluetooth egységet. Sajnos a vas nem rendelkezett eddig telefonkihangosítási opccióval. Sikerült megamnak beépíteni a cdtár helyére csatlakozik, a kábeleket pedig szépen elvittem a műszerfal zegzugaiban. usb+sdkártyával is működik ki is hangosít, kormányról vezérelhető, teljesen szuper. Megjavítottam a csillárkapcsolót is, csak egy kis tisztgatás kellett neki. Működik a csomagtérnyitás és a parkradar ki-be.
Jártunk ma Manky-nál, kapott a gép egy EGR falazást prevencióként, illetve egy szolid írást. A hangolás jól sikerült, koromból nincs sok, viszont harap a vas mint a tanyasi kutya.
A lovak számát 180+-ra saccoltuk, a motor állapota pedig kifejezetten jó (a műszer alapján). Van esély, hogy eddig 136 lóval gazdálkodtam, mivel belga volt alfi, és ott van valami korlát. Mindenesetre szignifikáns a különbség. :D:D:D, hogy miért nem ezzel kezdtem??? nem is értem...
Reggel még kapott egy klímatöltést, mert volt némi hiány.
A tavalyi kutyatámadást még nem volt alkalmam orvosolni, sajnos a tél, a covid, majd a felgyülemlett ügyfelek megakadályozták, hogy eljussak a fényezőhöz.
Idő közben a ház előtt több parkolási kár keletkezett a kocsin. Elkeserítő, ahogy az emberek más és saját járműveivel bánnak, illetve, hogy mennyire nem vállalják a felelősséget. (össz-vissz egy cetlit kaptam 3 sérülésből, és mivel ez az egy becsületes ember volt, vele nem, már csak azért se fogom kifizettetni a költségeimet).
Egy baráti összejövetelen ajánlottak egy Diósdi autó kozmetikát, tegnap elvittem megmutatni, a szaki nézte, hümmögött, mondta hogy csinálna egy próbát, mire észbe kaptam már csinálta is. Igazán szép munkát végzett, noha nem lett tökéletes, de 90% -os javulást elért. A művelet elemenként 8000 lett volna, de megalkudtunk 30k-ban.
Hasonló problémával forduljatok hozzá bizalommal. Diósd, minigsm mögött. A korábbi fotón látszik honnan hová jutott el az autó esztétikája.
Az autó amúgy öngyógyulásba fogott, a plafonon lévő kapcsolótábla gondolt egyet és működik...


Második autóként használom a gépet, szinte hobby célra, mert a cégest nem sajnálom, plusz nem én tankolom, őt meg a városban nem nyírom, ha egy mód van rá. Sajnos a hideg tél és a ritkább használat együtt megtették a hatásukat, az akku beadta a kulcsot. Mivel tapasztaltam némi nehéz indulást is, illetve mintha kicsit darabosabban járt volna a motor az első pár másodpercben, gondoltam átnézetem a szektort, de ha már szerelőnél van akkor olajcsere is éppen aktuális lehet. Szóval szerelőm bemérte a porlasztókat, az izzítógyertyákat, töltést, és az akkut is. Minden rendben volt, leszámítva. hogy az aksi csak 65 Ah-s volt, és valószínűleg zárlatos, mivel egyszer csak a szerelőnél is megadta magát, egyik percről a másikra szinte.
A végeredmény, egy 77 Ah akku lett, egy komplett olaj , olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő csere, és a tudat, hogy a fúvókák dízelbajai minket nem érintenek.
Jó fej tacskókutyám állatot sejtett a motortérben, vadászat üzemmódra kapcsolt, és megpróbált lyukat kaparni a sárvédőbe, motorház tetőbe, illetve a lökösbe. Az anyagi kár jelentős, képeket csak az erős idegzetűeknek javaslom.


Hétvégén egyszer csak nem jött vissza a kuplungpedál, pár alkalommal még lábfejjel visszahúztam, de végleg beesett kb 8-adjára. Hazáig nem jutottam, csak egy Aldi parkolóig. Hívtam közeli szerelőt, nem Alfa ready-t. Elkeserítő, hogy rögtön megpróbált hülyének nézni és kinyomócsapágyat cserélni, amiben 2000km sincs. Kuplung főmunkahenger megrendelve, délután cserélem.
Nem Ez lett a hiba, egy T elosztó repedt el a légtelenítő csavarnál. 1500 forint volt.
Nekiestünk az autó hajtáslánc rendbetételének. A szerelő Kovács Tomi, vidéki árakkal, jó minőséggel, amúgy cartársunk is egyben. A betervezett javítások:
- kettős tömegű és kuplung
-váltó (ezt Tomi csak leszedi, Csepi Laci fogja szerelni a 2wd váltójavító műhelyben Vecsésen)
-a kopogó lengőkar megkeresése
-ami még adódik.
A dolgok egész flottul lezajlottak, a váltó javítás is megtörtént, 160.000 volt a teljes csapágyazás cseréjének költsége. Adódott viszont egy anomália, a 4 fokozat szinkronja valahogy elmászott, recsegve vette a 4.-et. Első körben, feszült légkörben váltót újra leszereltük, vissza a specialistához, garanciapapír lobogtat,váltó szétszed... és testvéreim, semmi baja. Sem a váltós, sem én nem hittünk a szemünknek, a szinkrongyűrű mint az új, de mégsem tette a dolgát. Ha már lekerült, és ha már hibás volt legalább kicseréltük egy újra.
A kuplung lendkerék komplett szettet kapott, Valeo gyártású, a lengőkar TWR gyártmány, a jobb felső adta a hangokat. Tamás felfedezett egy gyanús jelet (gázszivárgást érzett), mintha repedt lenne a szívósor, de nem találtuk nyomát végül, így fokozott figyelem mellett marad. Hál istennek minden más a bölcső körül rendben volt, csapágyak telók féltengelyek, lengőkarok, minden ok. Még a bölcső korrózióvédelme sem indokolt, így egy általános alvázvédelem elég lesz.
Téligumi nélkül vettem a gépsast, dehát winter is coming. Egyik nap ahogy böngésztem az Alfa adok veszek csoportot a facebookon, szembejött egy szuper, antracit színű, felújított 16-os felnigarnitúra gumival együtt. A gumi nem túl barázdált, de egy szezon biztosan van benne még. Lecsaptam rá, nem bántam meg. Féltem a 16-os gumiktól, de nem ér le velük a kocsi, valószínűleg azért sem, mert már ultra óvatosan vezetek. Simán veszi az akadályt, legyen szó mélygarázsról, vagy vacak vidéki útról.
A csomagtartó teleszkópjai haloványan működtek, egyre nagyobb erőfeszítést igényelt az ajtónyitás. A karácsonyi bevásárlás elment egy váll napnak. Az ablaktörlők is inkább lelki támaszt nyújtottak, így kapott egy garnitúrát mindkettőből. Az ablaktörlő teljesen jól teszi a dolgát, korábbi járművekből okulva minőséget vettem inkább, és vigyázok rá. A teleszkóp szabályosan felvágja az ajtót, kicsit túl erősen is, a holtpont előtt érdemes megfékezni kézzel kicsit, gondolom ez egyszer csak javul majd.
Lassan negyed éve együtt gurulunk Angelóval, minden szép és jó. A futómű kissé kopog ugyan, de a következő szervizig elmegyek, még vele óvatosan, addig talán jobban kijön a baj forrása, és végre egyértelműen meg lehet mondani, hogy ez az elem kopog. A lendkerék még szintén tartja magát. A fogyasztás normális átlaga 7 liter, de sok várossal belenyal a 8-ba is. Nem dráma.
Az utcán parkolás miatt gondoltam megóvom kicsit a fényezést, ezért az asszonytól kapott kupont beváltva elvittem a Sorúti Tescohoz egy komplett külső-belső mosás polír wax kombóra. Az autó 12 éves, tehát azért volt rajta pár damage, de nem volt vészes, most mint a Salamon kerti zöldsége. A waxból valami komolyat kértem tekintve, hogy a környékbeli madarak kromofágot esznek és bocsájtanak ki, kíváncsi vagyok, hogy mennyire tudja megóvni a wax a lakkot. Az biztos, hogy a korábbi mattulásokat a polír eltüntette.
Érdekes jelenség, hogy a kocsi random hibaüzenetekkel bombáz, úgymint kevés az olaj, elment az egyik izzó, elment a hillholder. Eleinte ráizgultam, de már közömbös vagyok, mind hamis és meg is szűnik egy motor ki-bekapcs után... lehet Windows van a computeren:)?