Tagok >> Laczkog >> 159 1.9 16v Sportwagon >> Blog
- Típus:159 1.9 16v Sportwagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:Bordó metál
Mostanában sok volt az udvaron belüli átállás, minden komolyabb távolság megtétele nélkül, és egyszercsak nehezen indult az alfa, majd szinte egy méter után le is fulladt. Elsőre azt gondoltam elszoktam a kuplungtól és bénázok, de többé nem indult. Az önindító ványadtan tekert, majd egyáltalán nem. Gondoltam akksi, túlélt már 2 generátorhalált, 5 éves kb, ideje volt.
Azért feltettem töltőre illetve a cégnél bemérettem, mondták, hogy jó csak tölteni kell. Büszkén vittem haza, hogy megoldottam a problémát, hát a bánatot. Beleraktam és nem indult. Gondoltam, akkor önindító. Fel is hívtam frissen szerzett szerelőmet, aki SAAB-okon szociálódott, specialista, rokonmotor, és 2 saroknyira praktizál. Ő már telefonban jelezte, hogy ez nem önindító, de azért én hittem.
Átvontattuk az asszony puntójával. Majd gyorsan a szerelő leakasztotta a kipufogót, és csoda... beindult. A diagnózis DPF eltömődés, de az is tünet, szívosor a ludas vélhetőleg.
Lette egy jóképű szívósor javítás, DPF tisztítás, valamint hamár arra jártunk olajcsere, valamint az akku is kapott egy sárga lapot, hogy lehet, hogy meg fog pusztulni hamarost, mert a sok indítgatás miatt szaki szerint kevéssé tartja már magát.
Azért az elméleti oldalon felmerül, hogy az én autóm csak és kizárólag autópályán megy valamint országúton 75-25%ban, a legrövidebb táv 45km. Nem korai a DPF tömődés kicsit?
A szerelő belefogott egy eszmecserébe, mely szerint a lefalazott és szoftveresen kiírt EGR azért okozhat galibát, de ezt a részt nem dekódoltam teljesen.
Ami fix, a szívósort amúgyis terveztem megbontani, hogy lássuk, milyen állapotban van, a többi sajna extra lett.
Költözés miatt kissé sajnos kitolódott az olajcsere ciklus 11500 km lett a szokott 10 helyett. Kárpótlásul az új lakhelyen felderített szerelő megcsinálta a komplett nagyszervízt, szíjjak, szűrők, olajak, vezérlés, vízpumpa. A srác jó választásnak tűnik, alapvetően Saabokra specializálódott, azok meg rokonfajtát képviselnek, a beszélgetésünk alapján ért a típushoz. Említette, hogy az önindítóm gyengélkedik, sajnos ezt magam is megerősíthetem, hamarosan sorra kerül
A tolatóradarom nedves időben köszöni szépen de nem akar működni, szárazság idején kiválóan. A javítási metódusból az a rész nem tetszett, hogy le kell szedni érte a lökhárítót, de végül, és főleg utólag nem mondanám drámásnak a műveletet. Hétvégén nekiugrottam, csomagtartó oldalzsebek bontásával kell kezdeni, majd a két hátsólámpa csavarjai. amelyikből a két belső... na azért ott nem volt természetes a mosolyom. A lámpák alatt van két nagyobb torx, a lökös végénkét oldalt alul felül 1-1 philips csavar, plusz a dobvédőlemezben 2-2 csavar. És a lökhárító lent is van. Innen gyerekjáték a csere. A hibás szenzor megtalálásától tartottam, de az is piskóta. Kikapcsolt motornál, és bekapcsolt tolatóradarnál füllel közelhajolva az érzékelőkhöz a jók kattognak, a rossz kussol. A visszaépítés igazán könnyen ment. A munkálatokhoz nagy segítség volt egy informatív videós csatorna, ahol elég sok egyéb alfás tartalom is elérhető, más típusokhoz is, jellemző hibajalenségek megszüntetéséhez. Merem ajánlani!
https://www.youtube.com/@arcgarage
Balkézről megvolt a helyzetjelző csere, bár nyele továbbra sincs az izzónak, és végre találtam jó ablaktörlőket (Magneti Marelli).
Kiégett az index izzóm bal elől. Kicseréltem, viszonylag gyorsan, rutinfeladat. A hibajel megmaradt. Mit ad isten, elment mellette a helyzetjelzőm. Mit nekem az, gondoltam kicserélem, az is megy rutinból. AZ olasz tudja, hogy mélyre kell nyúlni, és adott nyelet az izzóhoz, haesetleg az ember nem rendelkezik olyan újakkel mint E.T. a földönkívüli. Megfogjuk a kis fület fordít húz, a szerkezet klattyan és kijön. A nyél. Az izzó meg bent vigyorog. Az arcomon regöldülő könnycsepp sós léte ellenére fagy a lökhárítóra, gyermekbarát szitkozódásba fogok, majd önmarcangolásba, biztos rossz irányba mozdítottam, túl erősen toltam, húztam. Nézzük meg a másik oldalt, ott hogy van, vegyük ki azt, és nézzük meg... Óvatos, pihepuha, apró mozdulatokkal, finom, precíz bánásmóddal szakadt bele a másik oldali nyél is. Korhatáros káromkodás, macsakazabálóku**aanyja vizhangzik vissza a panelekről, miközben a csapat varjú felreppen. Vert hadként távozok. Alfa-Laczkó 2-0.
Az autó eleddig egészen második soros járműként üzemelt, aminek nyomán 2-3 hetente lett beindítva és inkább a hétvégi autópályázáok, és a családi nyaralások lettek a játszóterei. Sajnos ez magával hozza, hogy kevesebb a használat, az olajcserét nem is a km hanem a kor indokolja, illetve az első fékem befogva tud maradni pár kilométeren keresztül, amíg a rozsda el nem engedi. Olajcserére, fékfelújításra illetve jobb felső lengőkar cserére vittem Tamáshoz Jobbágyiba (ex alfa tulajdonos szerelő). A lengőkar kottyant, de mint kiderült törött is volt :S. Az autó a szűrőkön olajon túl kapott egy klímafeltöltést is grátiszba. A tolatóradarom jelenleg jó, arra nem tudtunk ránézni, de winter is coming... és akkor az egyik érzékelő vizet kap(hat)... foglalkozni kell vele.
Ismét leereszkedett egy hátsó ablakom, ezúttal a jobb oldali. Hál isten, vagy sajnos már van rutinom a dologban, az egyik cartársunk leírása alapján flottul megy a csere. Annyi eltéréssel, hogy én bátran feltekertetem az ablakot a végén, és a helyére ugrik minden. eddig 2-ből kettő volt a sikerarány. 1 óra alatt megvan a szerkezetcsere
Elérekezett a műszaki vizsga ideje, amire ráfűztem az olaj és szűrők cseréjét, meg egy átvizsgálást. A kocsi csont nélkül átment, A szerelőm viszont megküzdött a haspajzzsal, a csavarok belerozsdásodtak a menetbe. Hál isten a rozsda felületi, de lassan foglalkozni kell vele.
Karácsonyra páromtól kaptam egy Gateway bluetooth egységet. Sajnos a vas nem rendelkezett eddig telefonkihangosítási opccióval. Sikerült megamnak beépíteni a cdtár helyére csatlakozik, a kábeleket pedig szépen elvittem a műszerfal zegzugaiban. usb+sdkártyával is működik ki is hangosít, kormányról vezérelhető, teljesen szuper. Megjavítottam a csillárkapcsolót is, csak egy kis tisztgatás kellett neki. Működik a csomagtérnyitás és a parkradar ki-be.
Jártunk ma Manky-nál, kapott a gép egy EGR falazást prevencióként, illetve egy szolid írást. A hangolás jól sikerült, koromból nincs sok, viszont harap a vas mint a tanyasi kutya.
A lovak számát 180+-ra saccoltuk, a motor állapota pedig kifejezetten jó (a műszer alapján). Van esély, hogy eddig 136 lóval gazdálkodtam, mivel belga volt alfi, és ott van valami korlát. Mindenesetre szignifikáns a különbség. :D:D:D, hogy miért nem ezzel kezdtem??? nem is értem...
Reggel még kapott egy klímatöltést, mert volt némi hiány.
A tavalyi kutyatámadást még nem volt alkalmam orvosolni, sajnos a tél, a covid, majd a felgyülemlett ügyfelek megakadályozták, hogy eljussak a fényezőhöz.
Idő közben a ház előtt több parkolási kár keletkezett a kocsin. Elkeserítő, ahogy az emberek más és saját járműveivel bánnak, illetve, hogy mennyire nem vállalják a felelősséget. (össz-vissz egy cetlit kaptam 3 sérülésből, és mivel ez az egy becsületes ember volt, vele nem, már csak azért se fogom kifizettetni a költségeimet).
Egy baráti összejövetelen ajánlottak egy Diósdi autó kozmetikát, tegnap elvittem megmutatni, a szaki nézte, hümmögött, mondta hogy csinálna egy próbát, mire észbe kaptam már csinálta is. Igazán szép munkát végzett, noha nem lett tökéletes, de 90% -os javulást elért. A művelet elemenként 8000 lett volna, de megalkudtunk 30k-ban.
Hasonló problémával forduljatok hozzá bizalommal. Diósd, minigsm mögött. A korábbi fotón látszik honnan hová jutott el az autó esztétikája.
Az autó amúgy öngyógyulásba fogott, a plafonon lévő kapcsolótábla gondolt egyet és működik...