Laczkog - főkép
>> EseményAlfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2019-10-27

Jó fej tacskókutyám állatot sejtett a motortérben, vadászat üzemmódra kapcsolt, és megpróbált lyukat kaparni a sárvédőbe, motorház tetőbe, illetve a lökösbe. Az anyagi kár jelentős, képeket csak az erős idegzetűeknek javaslom.

>> EseményAlfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2019-05-29

Hétvégén egyszer csak nem jött vissza a kuplungpedál, pár alkalommal még lábfejjel visszahúztam, de végleg beesett kb 8-adjára. Hazáig nem jutottam, csak egy Aldi parkolóig. Hívtam közeli szerelőt, nem Alfa ready-t. Elkeserítő, hogy rögtön megpróbált hülyének nézni és kinyomócsapágyat cserélni, amiben 2000km sincs. Kuplung főmunkahenger megrendelve, délután cserélem.
Nem Ez lett a hiba, egy T elosztó repedt el a légtelenítő csavarnál. 1500 forint volt.

>> SzervizAlfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2019-03-07

Nekiestünk az autó hajtáslánc rendbetételének. A szerelő Kovács Tomi, vidéki árakkal, jó minőséggel, amúgy cartársunk is egyben. A betervezett javítások:
- kettős tömegű és kuplung
-váltó (ezt Tomi csak leszedi, Csepi Laci fogja szerelni a 2wd váltójavító műhelyben Vecsésen)
-a kopogó lengőkar megkeresése
-ami még adódik.

A dolgok egész flottul lezajlottak, a váltó javítás is megtörtént, 160.000 volt a teljes csapágyazás cseréjének költsége. Adódott viszont egy anomália, a 4 fokozat szinkronja valahogy elmászott, recsegve vette a 4.-et. Első körben, feszült légkörben váltót újra leszereltük, vissza a specialistához, garanciapapír lobogtat,váltó szétszed... és testvéreim, semmi baja. Sem a váltós, sem én nem hittünk a szemünknek, a szinkrongyűrű mint az új, de mégsem tette a dolgát. Ha már lekerült, és ha már hibás volt legalább kicseréltük egy újra.
A kuplung lendkerék komplett szettet kapott, Valeo gyártású, a lengőkar TWR gyártmány, a jobb felső adta a hangokat. Tamás felfedezett egy gyanús jelet (gázszivárgást érzett), mintha repedt lenne a szívósor, de nem találtuk nyomát végül, így fokozott figyelem mellett marad. Hál istennek minden más a bölcső körül rendben volt, csapágyak telók féltengelyek, lengőkarok, minden ok. Még a bölcső korrózióvédelme sem indokolt, így egy általános alvázvédelem elég lesz.

>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2019-03-07

Téligumi nélkül vettem a gépsast, dehát winter is coming. Egyik nap ahogy böngésztem az Alfa adok veszek csoportot a facebookon, szembejött egy szuper, antracit színű, felújított 16-os felnigarnitúra gumival együtt. A gumi nem túl barázdált, de egy szezon biztosan van benne még. Lecsaptam rá, nem bántam meg. Féltem a 16-os gumiktól, de nem ér le velük a kocsi, valószínűleg azért sem, mert már ultra óvatosan vezetek. Simán veszi az akadályt, legyen szó mélygarázsról, vagy vacak vidéki útról.

 
>> EgyébAlfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2018-12-19

A csomagtartó teleszkópjai haloványan működtek, egyre nagyobb erőfeszítést igényelt az ajtónyitás. A karácsonyi bevásárlás elment egy váll napnak. Az ablaktörlők is inkább lelki támaszt nyújtottak, így kapott egy garnitúrát mindkettőből. Az ablaktörlő teljesen jól teszi a dolgát, korábbi járművekből okulva minőséget vettem inkább, és vigyázok rá. A teleszkóp szabályosan felvágja az ajtót, kicsit túl erősen is, a holtpont előtt érdemes megfékezni kézzel kicsit, gondolom ez egyszer csak javul majd.

 
>> AutóápolásAlfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2018-08-07

Lassan negyed éve együtt gurulunk Angelóval, minden szép és jó. A futómű kissé kopog ugyan, de a következő szervizig elmegyek, még vele óvatosan, addig talán jobban kijön a baj forrása, és végre egyértelműen meg lehet mondani, hogy ez az elem kopog. A lendkerék még szintén tartja magát. A fogyasztás normális átlaga 7 liter, de sok várossal belenyal a 8-ba is. Nem dráma.
Az utcán parkolás miatt gondoltam megóvom kicsit a fényezést, ezért az asszonytól kapott kupont beváltva elvittem a Sorúti Tescohoz egy komplett külső-belső mosás polír wax kombóra. Az autó 12 éves, tehát azért volt rajta pár damage, de nem volt vészes, most mint a Salamon kerti zöldsége. A waxból valami komolyat kértem tekintve, hogy a környékbeli madarak kromofágot esznek és bocsájtanak ki, kíváncsi vagyok, hogy mennyire tudja megóvni a wax a lakkot. Az biztos, hogy a korábbi mattulásokat a polír eltüntette.
Érdekes jelenség, hogy a kocsi random hibaüzenetekkel bombáz, úgymint kevés az olaj, elment az egyik izzó, elment a hillholder. Eleinte ráizgultam, de már közömbös vagyok, mind hamis és meg is szűnik egy motor ki-bekapcs után... lehet Windows van a computeren:)?

 
>> EgyébAlfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2018-07-02

Eddig szinte eseménytelennek mondható ismerkedési szakasznál tartunk, az akku kissé tekerhetne acélosabban, a télen ebből akku csere lesz. A kopogó futóműhangot lokalizáltam, hála a fogarasi úti tecsó markáns fekvőrendőrének, biztos, hogy jobb elölről származik.
A fényezésen található madárürülék nyomokra egyenlőre egy komoly polírt+waxot szánok, amelyre augusztus 2.-ra kaptam időpontot, addig marad a sűrű ellenőrzés, madár ürülék eltávolítás.
A kettős tömegű csere és a váltó felújítás is tolódik, egyenlőre bőven az élhető szinten belül van a probléma, maximum az érzékeny lelkemet bántja. Az autó álomszerű, megy mint az álom, kényelmes, csendes. A bejegyzés apropója, hogy beugrott a neve végre, mivel eddig minden járművemnek volt, így megtörtént a keresztelő, az új családtag neve Angelo. Ámen:)

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2018-06-17

Nekiveselkedek az első bejegyzésnek, lassan egy hónap használat után. Az autót Érden vásároltam, német import, eredetileg Luxemburgból érkezett. Vásárláskor megemlítették, hogy az elejét fújták, kavicsok miatt. A Gor Car kft segített az átvizsgálásban, műszakilag semmi újat nem mondtak. Hibalista a következő: xenon mosó, bal tükör behajtó motor, illetve középső panel, vezérlést olajat cserélni kell, kettős tömegű kicsit köhög, nem vészes egyelőre. Az autó az első héten kapott egy szőnyeggarnitúrát, egy vezérlést DZ nél. Illetve hallok némi fémes kopogást, Dz megnézte ezt is, hát szerinte első lengőkarok mind cserések. A biztonság kedvéért másodvéleményt kértem egy Kerepesi futóművestől, ő nem tudott hibát lokalizálni, szóval egyelőre várok még, amíg jobban megmutatja magát a kopogás. Ha már ott volt a beszorult, megégett hátsó féket cseréltettem, tárcsával együtt. Otthon aknán alánéztem a kocsinak, egy alvázvédelem kéne neki, ezt DZ is javasolta a bölcső környékére, illetve a kipufogót kicsit jobban rögzítettem, mert az is hajlamos volt a kasztninak ütődni.
Közben leszarta a gépet egy madár. Egy nap alatt megrágta a lakkot a géptetőn, ebből gariban fényezés lesz, mégpedig sürgősen, gondolkozok egy kavicsfelverődés elleni fólián is.