Már elég régóta hajtogatom, hogy ezzel a kopottas belsővel már igazán kellene valamit kezdeni, így hát ennek is eljött az ideje, hogy megszépüljön.
Elsőnek kipakoltunk a kocsiból mindent amit mozdítani lehet - mivel két elem a középkonzol körül csak teljes bontással kivehető - hogy tudjunk a beltérben is fújni.
Következett a gondos takarítás és előkészítés a festésre.
Hideg zsíroldó (márka: Very Well), egy csomag kesztyű és rengeteg szivacs meleg vízzel. Első sorban erre volt szüksége minden elemnek ami a kocsiból kikerül. Festékként a MONTANA Black széria színei közül választottam egy csontfehéres-szürkés árnyalatot - ez hasonlított a színskála alapján az ajtókárpithoz a leginkább ...plot twist: sajnos mégsem, mert túl világos lett. Minden elem kapott 3 réteg matt színt, majd 2-3 réteg matt lakkot. Sajnos ez a folyamat elég sokáig tartott, mivel csak esténként tudtam dolgozni vele és a harmat elég hamar utolért, így napi 1 réteget tudtam fújni.
A beltérben sem volt könnyebb dolgom, mivel mindent ki kellett maszkolni majd míg száradtak itt is a dolgok, addig a szőnyeg is kapott egy kis törődést.
A középkonzolt leemelve rengeteg szivacs törmelék fogadott a váltó körül. Ez mind el lett távolítva ill. a kilazult váltókaron is lett húzva, így már az is sokkal pontosabban jár.
Míg az elemek száradtak úgy döntöttem hasznosan töltöm a várakozási időt és megjavítom az ősidők óta lógó-lötyögő fejtámlákat. Bontást követve már nem is csodálkoztam, hogy ez ennyire lógott. Konkrétan a tartókonzolból ki volt törve a műanyag, csavarostul. Kapott egy kis kókler drótozást, majd két csavarral és egy lemez lappal rögzítettük. Mint az új, úgy mozog. Ez is pipa !
Jöhettek a króm díszlécek a sorra. Az eredeti tervem a benne lévő Alfa Romeo felirat piros színnel való feldobása volt. Sajnos a kivitelezés nem úgy sikerült, mint ahogy én azt elképzeltem, ezért ezen elemek felpolírozása lett a cél, ami kifejezetten jól sikerült.
Mikor már az összes elem megkapta a végleges lakk réteget és száradt vagy még egy napig, jöhetett az összeszerelési fázis. A könyöklő részén lévő szivargyújtó is le lett cserélve egy dupla USB-s 12V dugóra. Semmi csicsa, szolid fekete gumis védő takarja. Pikk-pakk minden elem visszakerül az eredeti helyére, sőt még a Loudlink is kapott egy tökéletesen passzoló új helyet. Sajnos mivel az én elképzelésemtől kissé világosabbak lettek a festett elemek így a belső bőr borítás esetleges cseréjét fontolgatom. Az összkép javítása érdekében pedig nekiállok vadászni egy fekete szőnyegre.
Hosszú folyamat volt, de minden egyes percét élveztem !
# #100éves #166 #270 #ablaktörlő #adakozzunkajardnak #aksi #alfacity #alfacity21 #alfacity2k23 #alfamania #aliexpress #autodoc #átáltamasötétoldalra #bella #belsőupgrade #beltér #bi-xenon #biztosíték #bogyó #bőrülések #cooler #csomag #csomagtartó #dicsőbálna #dobbetét #égőcsere #elenged #elsőgondok #felfüggesztés #fényezés #fényszóró #festés #feszespopsi #feszültségingadozás #fűtéslapát #fűtőradiátor #fűtöventilátor #giu #giulietta #igásló #index #izzadtfertáj #izzadtfertáj #javítás #juliska #justparabella #kábelköteg #kézifék #kínaixenon #kipufogó #klíma #köcsögcorona #ködlámpa #kuplung #lakkozás #led #ledcsere #macipuszi #magastátra #magyarposta #mágus #megint #miki #montana #morgós #motul #munkahengerek #műszaki #nehézdöntés #neverendingstory #olajcsere #olajszűrőház #önindító #parkolóégő #pontidőben #potyogóskuplung #quickrelease #qv #rugócsere #sárvédő #seleniaqv #seveledsemnélküled #shell #sleeper #sorsdöntő #starphoto #szopóroller #tali #tartály #tbi #teleszkóp #télipapucsok #terelőlapát #termosztát #túlfolyócső #turpi #újraszerel #ülésfűtés #xenon
>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2022-10-16