Erre az évre is letudtuk a kötelező olaj és filter cseréket. Úgy, mint minden évben betartva, 10K km után kapja meg a friss nedűt ami egy 10W 40-es Shell Helixben teljesült ki. Már második éve kapja ugyan ezt és köszöni jól van még a -9 fokban is. Cserekor szó esett a már régóta valahonnan szivárgó, gyöngyöző olajszivárgásról. Így majd a közeljövőben ez is terítékre kerül és sikerült kiírni is az idegesítő airbag hibát, ami már-már beleégett a retinámba. Remélem idén is kegyes lesz hozzám a Bella és így végre jut majd idő/pénz a csinosítására is.
Újra megmakacsolta magát a klíma és persze megint akkor, mikor a legnagyobb meleg van és persze a kocsiban még maga az ördög is izzadna. Sajnos a hagyományos trükkök sem váltak be, mint a klímával való játszás és a kocsi újraindítása sem oldotta meg a problémát, így maradt a paraszt klíma. Az egészben a legrosszabb az, hogy pár hónapja volt a kocsi egy klímásnál, aki átnézte és feltöltötte gázzal és festékkel is az esetleges szivárgás észrevételéhez. Ezért is gondoltam, hogy biztosan van benne anyag, mivel sehol nem hagyott nyomot maga után, sem a motortérben. Persze megint Mikihez került a kocsi megvizsgálásra és érthetetlenül álltunk ott, mikor közölte, hogy nincs baja a kocsinak és még a gázból sem hiányzik szinte semmi. Ami viszont aggasztóbb, hogy ő egy kezdődő radiátor cserére gyanakszik, ami viszont hatalmas szívás, mert ki kell borítani szinte az egész műszerfalat. Mivel csak ritkán fordul elő, hogy nem megy, így pihentetjük a dolgot...
Az egész egy pillanatnyi hibaüzenettel kezdődött, ami elsőre minden mellékes hibával távozott is pár percen belül. Ekkor az "Air condition faulty please contact workshop" hibaüzenet jelent meg, de maga a klíma gond nélkül működött, így nem nagyon szenteltem neki a figyelmem.
Pár héttel később a hibaüzenet visszajött, de más üzenettel - "Momentary connection to air conditioner faulty". Most már sem a hőfokot, sem a befújt levegő erősségét nem lehetett állítani. Pár fórumot körbebújva arra jutottam, hogy maga a fűtőventilátor mondta be az unalmasat. Sikerült is szereznem egy cseredarabot, majd ezt lepróbálva megpróbáltam otthon kicserélni, de sajnos idő és garázs híján ez kudarcba fulladt. Nem maradt más, mint hogy újra felhívjam Mikit és kérjek egy időpontot ennek a cseréjére.
Meg is történt az alkatrész cseréje és ahogy sejtettem a ventilátorhoz vezető kábel is sérült volt. Forrasztás és a ventilátor csere után minden tökéletesen működött. A beszerelés során a klímagázt le kellett engedni, így ennek a feltöltése is megtörtént. Amióta megvan a kocsi, azóta nem volt a klímához nyúlva - nem is volt rá panasz soha - viszont amikor megtudtam, hogy 50g volt a 600g helyett a kocsiba, nagyon meglepődtem. Most már jöhet hideg-meleg a kocsiban mindig kellemes idő lesz.
Giunak is eljött az életében az az időszaka - mint minden nőnek -, hogy elkezd bizonyos helyeken gömbölyödni, kerekedni. Míg -e folyamat kapcsán nőkről beszélünk, addig nincs is gond, sajnos a kocsikra ez kevésbé jellemző. Már a kocsi vételekor figyelmeztetve voltam, hogy a jobb sarokba a cooler kicsit meg van ütve. Nem nézett ki komoly gondnak, így hát napoltam, de folyamatosan checkkoltam. Ahogy teltek a hónapok egyre inkább merészkedtem tesztelgetni a kocsit, mígnem arra lettem figyelmes, hogy a kis ütés a cooleren végigfutott a legalsó hűtőbordázaton és szépen kipúposodott.
Ekkor mondtam, hogy ez már vállalhatatlan és nem fogom kockáztatni, hogy esetleg rosszabbra forduljon. Ígyhát visszább vettem az agresszív vezetésből és csak csordogáltam a forgalommal A-ból B pontba, míg nem kaptam időpontot a szerelőnél. Sajnos Turpi el volt havazva a feladatokkal, így kénytelen voltam Mikihez fordulni újra mivel a hűtővizem is valahol szép lassan folydogált.
Miki egy szemrebbenés nélkül vállalta a kocsit és a megbeszélt időpontra kész is lett. Innen is pacsi ! A cooler vadonat újra cserélve lett és szerencsére a folyást is két cső cseréje meg is oldotta (túlfolyó csöve és a jobb alsó cső). Másnap volt alkalmunk ki is próbálni-tesztelni egy győri találkozó alkalmával. Eddig minden szuperál!
Vannak a kocsin olyan helyek, amelyek a tervezés során valószínűleg kimaradtak a "könnyen hozzáférhető részek" fejezetből. Erre az egyik legjobb példa a sofőr felőli égő. Ha éppen nem rendelkezel egy 10 éves kisgyerekkel - vagy legalább a kezével, akkor esélytelen, hogy az égő cserét meg tudd oldani bármilyen elem bontása nélkül.... és ahogy a híressé vált Teleshoppos mondat is hangzik "...és ez még nem minden !". Ez a csodás helyzet még azzal lett megfűszerezve, hogy a kocsi Bi-Xenon fényszórókkal van felszerelve, így a csatlakozó is a lehető leghozzáférhetetlenebb helyen van. Szóval idő és hely híján átpasszoltam inkább a szerelőmnek Mikinek, aki ügyesen meg is oldotta a problémám.
Sajnos nem sikerült azonos égőt rendelni, mert valószínűleg egy kínai égő volt benne, ezért legalább hasonló értékűt próbált keresni. Magát a cserét ő is csak az ütköző elhajtásával tudta megoldani, így már kevésbé éreztem magam analfabétának...
Most már jó pár évet remélhetőleg kibír, de a másik oldal még mindig megviccelhet bármikor.