Ismét eltelt az egy év - 10K csereperiódus, így a Giu is megkapja ami ilyenkor jár neki: friss SELENIA 5W40, olaj/levegő/kabin szűrők. A szokásos olajcsere mellett még fennállt egy olyan hiba is, hogy kb 2-3 hét állás után szinte alig-alig, vagy már sehogy sem indult a kocsi. Miki ezt egy villamossági szakira bízta, aki bevizsgálta az aksit is, ami 85%-os volt így arra nem foghattuk. Válaszként viszont annyit kaptunk, hogy valamiért a gyújtás levétele után feszültség ingadozást tapasztalt, ami ezt a hibát okozhatja. Sajnos konkrét választ és megoldást sem találtunk, csak egy jó tanáccsal "szerelték" meg a kocsit mondván - járjátok gyakrabban a kocsit, úgy nem lesz baja. így is tettünk és eddig ez a nesze semmi fogd meg jól válasz kielégítő megoldást nyújt.
Km állás: 167 500
Olaj: SELENIA 5W40 QV (Feketedobozos)
Erre az évre is letudtuk a kötelező olaj és filter cseréket. Úgy, mint minden évben betartva, 10K km után kapja meg a friss nedűt ami egy 10W 40-es Shell Helixben teljesült ki. Már második éve kapja ugyan ezt és köszöni jól van még a -9 fokban is. Cserekor szó esett a már régóta valahonnan szivárgó, gyöngyöző olajszivárgásról. Így majd a közeljövőben ez is terítékre kerül és sikerült kiírni is az idegesítő airbag hibát, ami már-már beleégett a retinámba. Remélem idén is kegyes lesz hozzám a Bella és így végre jut majd idő/pénz a csinosítására is.
A kocsi megvételét követően kaptam pár jó tanácsot, amit igyekeznem kellene betartani, hogy gondmentesebb jövőt biztosítsak mind magamnak, mind a Giu-nak. Ebbe beletartozott a vezérlés, olaj és filterek cseréje (mindez persze csak preventív jelleggel), illetve pár apróbb dolog orvoslása - bárhonnan is nézzük ez egy 11 éves kocsi, engedjük meg, hogy legyen pár apróbb hibája.
Mivel a szerelőm árulta a kocsit, ezért kaptam egy remek ajánlatot: az első olajcserém díjmentes, amennyiben az olajat és filtereket én hozom. Neki is futottam lerendelni a dolgokat, de sajnos egyetlen hazai oldalon sem találtam UFI szűrőket. Egyedül az Autodoc oldalán. Nem maradt más, mint lerendeltem innen és lenyelni a +10Eurós szállítási költséget. Másfél hét után meg is jöttek a lerendelt dolgok, a csomagtérbe pakoltam őket és irány Turpihoz. A szerviz tartalmazta az olajat (Selenia Quadrifoglio 5W40) illetve a szűrőket (UFI - olajfilter, olaj leengedő csavar, légszűrő, kabinfilter).
Ám mikor már minden túlságosan simán ment és már került volna vissza az olajfilter feltűnt, hogy sajnos nem QV-hoz valót küldtek le, hanem 1.6JTD-hez. A kocsi már félig szétszedve, olaj leengedve és én pedig ott álltam egy nem kompatibilis filterrel. Na mondom szuper, akkor itt alszom, vagy nem tudom.... Ekkor Turpi az egyik polc legeldugottabb sarkából előhúzott egy kompatibilis filtert. Eddig nem hittem a fekete-mágiában, sem a varázslatban, de ekkor csak pislogtam mint hal a szatyorban. HÁT MÉGIS HONNAN AZ ELDUGOTT VAKOND BELSŐZSEBÉBŐL KERÜLT EZ ELŐ ?!?!?! Ennek az embernek tényleg mindene van, amire éppen szükséged van, hihetetlen....
Ezzel a filterrel megmentve bajbajutott seggem már gond nélkül sikerült befejezni a szervizelést. Ami a következő szervizelést illeti a cooler egyre inkább mászik kifele a helyéről. Ez eléggé aggaszt, mert nem tudom mi okozhatja, illetve meddig bírja. Figyelni fogom és remélhetőleg nem hagy cserben.
Egy ideje már tologattam az olajcsere időtartamát magam előtt. Egyrészt ez a k*csög COVID miatt, illetve az új kedvenc szerelőm Turpi szabad időpontja miatt (nyugi csak 1K plusz ment rá, azaz pont belefértem a 10K periódusba).
Szeptember 7.-re esett a szabad időpont, amit teljesen megfelelt, mivel éppen dokihoz mentem aznap, szóval legalább letudtam egy nap mindent. Felhívtam Turpit mielőtt elindultam hozzá, hogy tudjak intézni fuvart haza, de ő csak annyit mondott, hogy nem lesz rá szükséget, max 1 óra és mehetsz is. Meg is örültem - hogy is mondják ? - mint majom a farkamnak... úgy értem khmm... farkának !! hogy egy gonddal kevesebbet kell oldanom.
Odaérve minden előkészítve fogadott, már csak a garázsba kellett beállni. A műveletet szerelőgödör nélkül is játszi könnyedséggel hajtotta végre, csupán csak az olajleengedő csavar elnyalt fejével birkózott. Közben mint minden rendes szerelő, az előző szerelő hanyag munkáját dicsérte cifrábbnál cifrább szavakkal.
Az egész művelet cca 1 órába telt, a következő elemek cseréjével együtt:
Olajcsere: Motul X- clean 8100 5w40 (10w 40 Selenia volt benne mindig is, de 10+ év tapasztalat ellen nem akartam felszólalni) + zsír új csavar
Filtercsere: pollenszűrő + Filter
Lehet csak beképzelem, de mintha az új ritkább olajjal egy arasznyit finomabban járna a motor.