ParaBella - főkép
>> SzervizAlfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2024-05-23

Szinte már a letudandó kötelezők közé tartozik, hogy amint beköszönt a melegebb időjárás és a felhevült kocsiban már nyúlnék a fagyos klímához, csak a forró levegő és az izzadó fertájam marad. Valami, eddig ismeretlen oknál fogva a klíma minden szezon elején eltűnik a Giu extrái közül mígnem újra van töltve. Sajnos ez már a második szezon, így már az aggódást az idegeskedés váltotta ki és főként amiatt, mivel hogy a legperzselőbb nyári napokon játszotta ezt el velünk. Gyakran, mikor éppen kirittyentve esküvőre sietve döntött úgy, hogy aznap odafele mindenki az izzadságába fog megfürödni, amíg odaérünk.

Minden alkalommal az előző napon elvittem a ribit egy körre, hogy meggyőződjek róla, hogy még működik -e a klíma, ami persze minden hiba nélkül tette a dolgát, másnapra meg mintha elfelejtette volna, hogy egyáltalán szerepel -e az extra listáján a klíma szó. Ezt persze minden egyes szezon elején megelőzte egy klíma feltöltés ami festék utántöltést is magával hordozott. Idén sem volt másképp, de mivel a festék minden alkalommal "füsté vált" ezért most kapott egy extra adagot, hogy végre megtaláljuk a szivárgás helyét.
Egy belső hang azt mondja, hogy valószínűleg a hiba nagyobb, mint egy kis szivárgás, mivel az őszi/téli napok sem probléma mentesek. Ilyenkor mindig egy 5személyes szaunává alakul át és az ablakok párásabbak, mint a Titanicban a kefélős jelenetnél...
Szóval... valószínűleg egy fűtőmátrix és pár terelőlapát csere is esedékes lesz még tél előtt, hogy ezt ki tudjuk küszöbölni.
Folyt köv. a megszerelt klíma posztban >>>

>> SzervizAlfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2023-06-23

Újra megmakacsolta magát a klíma és persze megint akkor, mikor a legnagyobb meleg van és persze a kocsiban még maga az ördög is izzadna. Sajnos a hagyományos trükkök sem váltak be, mint a klímával való játszás és a kocsi újraindítása sem oldotta meg a problémát, így maradt a paraszt klíma. Az egészben a legrosszabb az, hogy pár hónapja volt a kocsi egy klímásnál, aki átnézte és feltöltötte gázzal és festékkel is az esetleges szivárgás észrevételéhez. Ezért is gondoltam, hogy biztosan van benne anyag, mivel sehol nem hagyott nyomot maga után, sem a motortérben. Persze megint Mikihez került a kocsi megvizsgálásra és érthetetlenül álltunk ott, mikor közölte, hogy nincs baja a kocsinak és még a gázból sem hiányzik szinte semmi. Ami viszont aggasztóbb, hogy ő egy kezdődő radiátor cserére gyanakszik, ami viszont hatalmas szívás, mert ki kell borítani szinte az egész műszerfalat. Mivel csak ritkán fordul elő, hogy nem megy, így pihentetjük a dolgot...

>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2023-02-12

Az egész egy pillanatnyi hibaüzenettel kezdődött, ami elsőre minden mellékes hibával távozott is pár percen belül. Ekkor az "Air condition faulty please contact workshop" hibaüzenet jelent meg, de maga a klíma gond nélkül működött, így nem nagyon szenteltem neki a figyelmem.

Pár héttel később a hibaüzenet visszajött, de más üzenettel - "Momentary connection to air conditioner faulty". Most már sem a hőfokot, sem a befújt levegő erősségét nem lehetett állítani. Pár fórumot körbebújva arra jutottam, hogy maga a fűtőventilátor mondta be az unalmasat. Sikerült is szereznem egy cseredarabot, majd ezt lepróbálva megpróbáltam otthon kicserélni, de sajnos idő és garázs híján ez kudarcba fulladt. Nem maradt más, mint hogy újra felhívjam Mikit és kérjek egy időpontot ennek a cseréjére.

Meg is történt az alkatrész cseréje és ahogy sejtettem a ventilátorhoz vezető kábel is sérült volt. Forrasztás és a ventilátor csere után minden tökéletesen működött. A beszerelés során a klímagázt le kellett engedni, így ennek a feltöltése is megtörtént. Amióta megvan a kocsi, azóta nem volt a klímához nyúlva - nem is volt rá panasz soha - viszont amikor megtudtam, hogy 50g volt a 600g helyett a kocsiba, nagyon meglepődtem. Most már jöhet hideg-meleg a kocsiban mindig kellemes idő lesz.