A műszaki tartalom feljavítása után maradt még egy kis energiám a beltér szépítésére is.
Pityukoma cartárs segítségével beszereztem előre két,a gyárival megegyező,viszont lényegesen olcsóbb szőnyeget.A régiek már eléggé viseletesek voltak,bántották a szememet.A hátsók viszont szinte újszerűek még,így azok maradtak.
Még a gyári "159" emblémát is sikerült átvarázsolnom a régiről pillanatok alatt:-))!
...........és ha már ott a környéken matattam,kicsavaroztam a műanyag taposót is bal oldalról és szépen megsikáltam egy körömkefe és némi mosószeres víz segítségével.
Így most az is tiszta lesz-egy ideig:-))).
Már jó ideje érett a kuplungozás a gépnek:néha a reggeli hidegindítás után határozottan hallható volt a lendkerék zörgő hangja.Közben padló gázos gyorsításnál már meg-meg is csúszott a kuplung kicsit.A pedál is egészen bent fogott már és jó nagy erőt kívánt a benyomása.Mindezekből sejthető volt,hogy nem fogom megúszni a dolgot.Nem is halogattam tovább és a lehető legjobb áron megpróbáltam beszerezi az alkatrészeket.Természetesen mindent cseréltünk(tárcsa,szerkezet,kinyomócsapágy,lendkerék,főtengely szimering).
A szétszerelés után meglátogattam a szerelőt,hogy szemrevételezzem a kiszerelt alkatrészeket.A tárcsa már majdnem a szegecsekig volt kopva,a szerkezet is viseletesnek tűnt,a kinyomócsapágynak pedig irgalmatlan "surrogó" hangja volt.A szimering körül is volt némi olajpára,így annak is és minden másnak is abszolút indokolt volt a cseréje.
Az első fékbetétek is szinte teljesen el voltak fogyva és a tárcsák is csúnya rozsdásak,kopottak,vállasak voltak.Azokat is cseréltük.
Esedékes volt a tavaszi szerviz is,így a motorolaj és az összes szűrő is cserére került.
Sajnos nem két forintba került a mutatvány,de az eredménnyel tökéletesen elégedett vagyok.Mintha más autóban ülnék,olyan finoman működik szeretett gépem az új cuccokkal:-))!
km. ó. állás:132100
Ismét eltelt két év,így műszakira kellett vinni az autót.Köszönhetően a rendszeres karbantartásnak semmit nem is kellett csinálni,csak elvinni a vizsgabázisra.Újabb két év műszaki rendben:-).
Bízván abban ,hogy már nem lesz szükség a téli gumikra,ma délelőtt felkerült a nyári szett.Már múltkor is észre vettem néhány csúnyácska rozsdafoltot némely futómű alkatrészen és a motortartó "bölcsőn" .Így azokat is megpróbáltam orvosolni amennyire akna nélkül hozzá fértem:-/.Egészen jól sikerült drótkefével megtisztítani a problémás részeket.Portalanítás és zsírtalanítás után egy kis rozsdagátló anyaggal és alvázvédő spray-vel kezeltem a rozsdás felületeket.
km.ó. állás:130745
Őszinte leszek:egészen eddig azt sem nagyon tudtam,hogy milyen érzékelő ez,hol is van és hogyan lehet-egyáltalán szükséges-e tisztítani:-/!?
Mígnem a minap teljesen véletlenül rátaláltam egy rövid kis videóra a youtube-on,ami ezzel foglalkozott.
Azonnal kedvet kaptam a dologhoz,így tegnap sort is kerítettem rá.Mint kiderült,nem dolgoztam fölöslegesen.Az említett szenzort kivéve gyakorlatilag leginkább egy koromgombócra hasonlított.Csoda,hogy egyáltalán működött.
Némi féktisztítóspray és egy rossz fogkefe segítségével tisztára varázsoltam,majd visszatettem a helyére.Az elektromos csatlakozóját befújtam egy kis kontaktspray-vel.
Semmi változást nem vettem észre a motor működésében a tiszta szenzorral,de rosszat biztosan nem tettem vele,hogy megtisztítottam:-))!
A minap volt egy kis időm,így nem halogattam tovább és átcseréltem a kerekeket.Igaz az időjárás még egészen enyhe,de már biztosan nem lesz sokáig így.
Most,hogy lekerültek a nyári Toyo Proxes Ne-k,volt alkalmam alaposabban is átnézni őket.Szerencsére semmi abnormális kopás nem látszik rajtuk.Semmi kagylósodás,vagy a belső szélek fogyása.Nagyon meg vagyok elégedve ezekkel a gumikkal.Szépen csendesen futnak és kiválóan tapadnak száraz és nedves úton egyaránt.Úgy tűnik jó választás volt.
Természetesen szépen lemostam a nyári szettet,és átkentem a gumikat ápolószerrel.Így várják a tavaszt:-)!
km. ó. állás:128842.
Mint oly sok Alfán,az enyémen is kifakultak az emblémák elől-hátul.Már rég óta terveztem,hogy orvosolom a problémát-bár a gyári jelek borsos árai kicsit elbizonytalanítottak:-/.Mígnem a fórumon olvastam,hogy van "költséghatékonyabb" megoldás is.Az ebay-en találtam egy olasz céget,akik árulnak csak emblémát (a krómozott részek nélkül,amik amúgy is hibátlanok)13 eurós darabonkénti áron,ingyen postával.Gyorsan rendeltem is kettőt.A régi emblémákat óvatosan el lehet távolítani egy csavarhúzó segítségével.A ragasztómaradványok letisztítása után már lehet is felragasztani az új,kétoldalas ragasztóval ellátott jelet.A végeredmény tökéletes lett:-))!
Ismét egy AC megújult helyszínnel,ami kiváló választás volt-ezúton is grat a szervezőknek érte:-))!............és ha már Balaton,akkor megtoldottuk a hétvégét kicsit.Mivel szép időt jósoltak már a hét második felétől,csütörtök reggel a Balcsi fele vettük az irányt.Három éjszakát töltöttünk egy alsóörsi kempingben.Innen mentünk át szombaton is Füredre.Összességében nagyon jól sikerült a hétvége.Tényleg nagyon jó az új helyszín AC-nek.(az erőd már kezdett kicsit uncsi lenni).Színvonalas programok,tágas parkoló,érdekes kiállítók........Sikerült jó néhány ismerőssel is találkozni és beszélgetni kicsit:-)!
Jövőre Veletek ugyanitt:-))!
Tudván,hogy típushibája a 159-nek a hátsó ablakmozgató mechanizmus meghibásodása,már kezdetek óta nem is szoktuk használni.
Sajnos ennek ellenére is egyik délután leesve találtam a bal hátsót.
Aztán véletlenül még a gombot is megnyomtam,mikor is összetekerte a bowdent a mechanizmus belsejében és a csigakereket is tönkre tette.Így nem volt javítható,cserélnem kellett.Szerencsére a villanymotor külön van,így azt nem kellett cserélni.Viszonylag könnyen leszedhető a kárpit és az alatta lévő lemez is.Némi kézügyességgel otthon javítható a dolog.Magneti Marelli gyártmányú mechanizmust sikerült vásárolnom,talán ezzel már nem lesz többet gond.Viszont-valószínűleg jobb oldalon is meg kell hamarosan ismételni a mutatványt:-/.
Ismét el telt egy év és aktuálissá vált az olajcsere.Szükséges szűrőket és olajat már régebben beszereztem így csak a munkát kellett megcsinálni.Szerelő barátom ismét "pikk-pakk"-ra megoldotta a műveletet.Cserélte az olajat (Selénia 5W30 C2 Pure Energy) az olajszűrőt,levegőszűrőt,ü.a. szűrőt,pollenszűrőt.Az olajleeresztő csavart is cseréltük,mert már eléggé "viseletes" volt.
Végzett egy kis hibafeltárást is,mivel ismét koppanó hangot hallat néha a futómű bal előröl.Egészen kezdeti lógás lehet,mert egyenlőre nem sikerült egyértelműen kideríteni mi adja a hangot,de valószínűleg vmelyik lengőkar kezdi megadni magát.Eléggé el vannak fogyva az első féktárcsák és betétek is,úgyhogy hamarosan azt is cserélni kell.
Néha télen a kézifékem is befagyott,amit a kézifékkötél elszakadt porvédője okozhat.A tél beállta előtt majd azt is cseréljük.
km. ó. állás:122951