Remélhetőleg már nem lesz szükség a téli kerekekre és az utakat sem fogják már sózni,így felkerültek a nyári "pacskerek" és egy alapos mosásra és porszívózás is sort kerítettem.Szokás szerint a téli szett is szépen megtisztítva és leápolva.Így várják az őszt.
km.ó. állás:152112
A több mint egy hónapja tartó kemény,hideg téli időjárás megadta a "kegyelemdöfést" az öt éve szolgáló akkumulátornak.
Már egy ideje érezhető volt,hogy nem hajt túl intenzíven.Ez oda vezetett,hogy vmelyik délután nem sikerült elindítanom az autót.Nem is ért váratlanul a dolog,számítottam rá.Nem kísérleteztem töltögetéssel,vettem egy másikat. BOSCH S5 77Ah-s került bele .Remélhetőleg újabb öt évig nem lesz vele probléma.
Mint az előzőekben írtam,elég csúnyán elfogytak az első gumik belső szélei,ezért még egyszer megnézettem a futóművet.Sajnos nagyon úgy tűnik,hogy a legutóbbi állításnál a "mester" nem végzett túl jó és pontos munkát.
Most egy másik futómű-szervizzel próbálkoztam.Abszolút hozzáértők voltak a srácok.Meghallgatták mi a probléma és próbáltak úgy állítani az összetartást a gyári értékhez képest elől,hogy még szépen menjen az úton és a rendellenes gumikopás is mérséklődjön-ha teljesen megszűnni nem is fog.
Hátul csak egy kicsi korrekcióra volt szükség.
Egyenlőre jónak tűnik a dolog:szépen egyenesen fut az Alfa,hajszál pontosan középen áll a kormánykerék (előtte ezzel is volt némi probléma).
Már csak az a kérdés,tavasszal milyen állapotban lesznek a téli gumik,mikor lecserélem őket.
Évek óta nem voltak kiegyensúlyozva se a téli,se a nyári kerekeim.Ehhez mérten nagyobb tempónál már érezhető volt némi vibráció a kormánykeréken.
Így kiegyensúlyoztattam mind a nyolc kereket és egyúttal fel is került a téli szett.
Sajnos elől eléggé megfogyatkozott a gumik belső széle,pedig 2-3 éve állíttattam futóművet is.Lehetséges,hogy megint szükség lenne rá,bár a szervizben akkor is mondták,hogy nagyobb a kerékdőlés,mint kellene.Valószínűleg ez okozza a rendellenes kopást.Azért-teszek megint egy kísérletet a beállíttatásra.Talán javul a helyzet.
km.ó. állás:149302
Idei nyaralásunk során ismét Olaszországban és Szardínián barangoltunk.............és ha már ott voltunk,Milánó-t és Arese-t is útba ejtettük:-)!Végre sikerült találkozni a legendákkal.Életre szóló élmény volt:-P!
Ismét eljött a szokásos tavaszi szerviz ideje.A motorolaj(ismét Selénia Pure Energy 5W30 C2) és az összes szűrő cseréje mellett a vezérlés-szett és a hosszbordásszíj-szett is cserére került,mivel öt éve volt legutóbb cserélve.A kilométer futás még nem is indokolta volna a műveletet de ennyi idő után jobbnak láttam a javítást.Se a görgők se a vízpumpa nem volt rossz állapotban,viszont a szíjakon már látszott az idő vasfoga.
Amin viszont nagyon megrökönyödtem,hogy a főtengely végén lévő gumírozott hosszbordásszíj-tárcsa teljesen szarrá volt menve.Pedig négy évvel és negyvenezer kilométerrel ezelőtt cseréltük le.Csak a szíj tartotta a helyén a tárcsát.Nagy szerencse ,hogy nem esett szét és tekert mindent össze:-(((.Érdekes,hogy semmilyen hangot nem adott!A gumi teljesen elengedett a külső és belső rész ketté vált.Nagyon dühítő,hogy ilyen pocsék minőségű termékek forgalomba kerülhetnek.Még bele gondolni is rossz,mi lett volna ha szét esik valahol a világvégén:-S.A lényeg,hogy most minden új benne,így talán nem lesz mostanában gond vele:-)!
km. ó. állás:143953
Bár az időjárás még elég szeszélyes,remélhetőleg idén sem marad el a tavasz:-).Ma meg éppen ráértem,így felraktam a nyári szettet.Guminyomásokat beállítottam( tél folyamán néhány tizedet vesztettek).
A télieket-természetesen-most is szép tisztán,leápolva pakoltam el.Amúgy semmi említésre méltó műszaki hiba sem volt a tél folymán.Szépen tette a dolgát a technika.Néhány felületi rozsdafoltot vettem csak észre itt-ott a só "áldásos" hatásaként.Majd rövidesen azokat is lekezelem kicsit.
km.ó. állás:141220
Igaz az időjárás inkább a késő tavaszt idézi,mégis felraktam a téli kerekeket a hétvégén mert nagy valószínűséggel a tél idén sem marad el:-)).Guminyomások beállítva a nyári kerekek szépen megtisztítva,leápolva:-)!Így várják a tavaszt.Az ablakmosó folyadékot is télire cseréltem,úgyhogy jöhet a fagy.A biztonság kedvéért a fagyállót is megmértem,de még mindig közel -40 fokos,úgyhogy azzal sem lesz gond.Remélhetőleg az idei telet is sikerül minden probléma nélkül átvészelni.
km.ó. állás:137932
Mint az előző bejegyzésben írtam,megérett az első kerékcsapágy a cserére,amit egyre hangosabb zúgással jelzett.Mivel a csapágyak csak a kerékagyakkal együtt cserélhetők az áraktól arcomra fagyott a mosoly egy kicsit:-(.Végül is sikerült erősen akciós áron beszereznem őket,de még így sem volt-sajnos-olcsó.A szerelésért viszont nem kellett fizetnem,mert a céges szerelő srácok egy óra alatt kicserélték őket:-))!Itt is köszönet érte Nekik.Most megint szépen hangtalanul suhan a paripa:-P!
Km.ó. állás:137233.
Idén egy kicsit a Balkán fele vettük az irányt a családi nyaralás kapcsán.A végcél Montenegro Sveti Stefan nevű városa, a köztes úti cél pedig Mostar és még néhány szép bosnyák város volt.Az útvonal megtervezésénél nem hagyatkoztam csak a navigációra,a jó öreg papírtérképet is segítségül hívtam:-))!Szhely-Letenye-Zágráb-Banja Luka-Mostar-Budva-Sveti Stefan volt az útvonal-Kb 1/3-a autópálya a többi meglepően jó minőségű kanyargós szerpentin a balkán hegyei közt.Az Alfa megint nagyon sok szép helyre vitt el minket.
Sajnos két műszaki probléma is adódott az úton,de egyik sem veszélyeztette a továbbhaladásunkat:még az oda vezető úton elkezdett zúgni a bal első kerékcsapágy.Ez még nem is rémisztett meg,viszont mikor haza fele a Kotori-öbölben a kompra várakozva kigyulladt a töltés lámpa,az már inkább.Egy pillanatra nagyon megijedtem-mégiscsak majd' ezer kilométerre voltunk otthontól:-/.Aztán egy kicsit emelve a motorfordulaton,kialudt.Nagyon megkönnyebbültem:-).Aztán még egyszer ezt eljátszotta,azóta nem.Valószínűleg érik egy generátor felújítás.A kerékcsapágyakat már ki is cseréltük-erről a következő bejegyzésben........
Összességében nagyon szép tíz napot töltöttünk az említett országokban és kellemes emlékekkel tértünk haza.Összesen 1800 kilométert mentünk,6,1 literes átlagfogyasztással.