Tehát:igaz az olajcsere már rég megvolt,a gép még mindíg az olajcserével "zaklat" minden indítás után.Tegnap volt egy kis időm,így útba ejtettem a szakit,aki orvosolni szokta az ilyen jellegű problémákat.Az egész művelet csak pár percig tartott.
Amit cseréltünk:
-motorolaj(Castrol Edge)+szűrő
-levegőszűrő
-pollenszűrő
-gázolajszűrő
-vezérműszíjj+görgői
-hosszbordás szíjj+görgői
-vízpumpa
-váltóolaj
Igaz az óra által jelzett kilóméterfutás még nem indokolta volna mindezen alkatrészek cseréjét,én nyugodtabb vagyok így:).Jövőre mindenképp cserések lettek volna ezek a cuccok.Egyébként a régi szíjjak teljesen jó állapotúnak tűntek,nem voltak megöregedve.Viszont a görgőknek már volt egy kis hangjuk.Most hallhatóan csendesebben jár a motor.A vízpumpa még biztosan a gyári volt,mert találtam rajta "07-01" jelzést.Más alkatrészeken nem találtam utalást a gyártás idejére,de valószínüleg még azok is a gyáriak voltak.
Idén nyáron úgyis vár egy-két többezer kilóméteres túra a gépre,így-talán-nyugodtan neki vághatok ezeknek.
Az alkatrészeket Erhard cartársnál szereztem be,a cserét ismét barátom műhelyében végeztük.
Km.ó. állás:81500
Az elmúlt hétvége ismét mozgalmasan tellt az autózás és az Alfa Romeo jegyében.
Szombat reggel három autóval indultunk Szombathelyről az egomi talira.Kis késéssel értünk Győrbe,de még megvárt minket a nyugati csapat nagyobb része.Onnan már együtt gurultunk kellemes tempóban Esztergomig,vagy tizenegynéhány szép Alfával.
A találkozó alapvetően tényleg nagyon jó és családias hangulatban tellt.Sikerült beszélgetni több cartárssal is,akiket eddíg személyesen nem ismertem.Amellett-persze-a jól ismert nyugati barátokkal is össze tudtunk futni.
Aztán egy kellemes séta a bazilika környékén,majd Bp fele vettük az irányt,a Tinnye melletti Üvegtigris büfé érintésével:-)).
Csak vasárnap indultunk hazafele,de még előtte megnéztük az OT expót a Vasúttörténeti Parkban.Mondhatom,csoda gépeket lehetett látni.Nagy élmény volt.
Még egy kellemes séta erejéig megálltunk Balatonfüreden,majd az esti órákban érkeztünk haza.
Soha rosszabb hétvégét:-)).
Nagyon bízom benne,hogy már nem lesz olyan idő mikor téligumi kelljen.Így ma délután felkerültek a gépre a nyári kerekek.
Persze le is mostam az autót,csakhogy zavartalanul tudjak gyönyörködni a gépben:-)).
A téikerekek szépen megtisztítva várják az ősz végét.
Többször olvastam már róla itt a fórumon,hogy a 159 kormányszervójában érdemes hatvanezrenként lecserélni az olajat,mert akár a kormánymű is tönkremehet az elöregedett olajtól:S.
Én sem akartam kísérteni az ördögöt,ezért tegnap este szerelő barátom műhelyében lecseréltük a kormányszervó olaját.
Maga az olajcsere nem is tartott volna tovább mint fél óra,de mire leszedtük a motorteret alulról takaró lemezt,azzal elment még közel egy óra.Két csavar is volt,ami nem akarta az igazságot:-((.
Végül sikerült a fáradt olajat leengedni,majd felönteni finom frissel a rendszert.Egy kis kormány tekergetés és ki is dolgozta magából a levegőt.
Az olajcsere előtt üzemmelegen hallottam egy kis nyiszorgást a motortér felől,mikor forgattam a kormánykereket,ami lehetett akár a szervószivattyú hangja is.Most mintha megszűnt volna ez a hang.Vagy legalábbis sokkal csendesebb lett.Úgyhogy mindenképp hasznos volt a beavatkozás.
Km. ó. állás:80.320
Nagyon úgy néz ki,hogy itt a tavasz.Ez azt is jelenti,hogy hamarosan felkerülhetnek a nyári kerekek a gépre.
Így felzavartam "őket" téli álmukból és gumiápolószerrel szépen átdörzsöltem az oldalukat.Ettől szép mélyfekete (de nem csillogó) színük lett.Emellett tüzetesen átnéztem őket esetleges sérüléseket,rendellenes kopást keresve.Szerencsére semmi huncutságot nem találtam.
Remélem az időjárás már nem tartogat nekünk semmi rosszat és jövő hétvégén felkerülhetnek az autóra a szép nyári kerekek:-).
Az utóbbi időben két hiba jelentkezett a 159-nél.
Az egyik,hogy a reggeli hidegindítás után néha(!) kiírta,hogy valamelyik izzítógyertya rossz.Furcsáltam a dolgot,hogy egyszer írta,egyszer nem.Na mind1.Kiszedtük mind a négyet.Kaptak áramot és az összes szépen felizzott.Tehát a gyertyák jók.Akkor talán vmi kontakthiba lehetett.Befújtunk minden elektromos csatlakozást kontaktsprével,aminek köze van az izzításhoz.Azóta már volt két hidegindítás,de most nem jelzett hibát a gép.Talán ezt sikerült így orvosolni.
A másik probléma a jobb első futőműnél jelentkezett,némi zörgés formájában.A stabilizátorrúd bekötőjére tippeltem,mert a 156 futóműve ugyanezt a zörejt produkálta hasonló problémánál.Mint kiderült,csak félig lett igazam.Kicseréltük a fent említett alkatrészt.A kopogás részben megszünt,de még valami mindíg ad hangot.Sztem-vmelyik lengőkar gömbfeje lesz.Tovább nem találgatok,hanem majd megpróbálom valahol rázópadra vinni a gépet és ott talán meg tudjuk pontosan állapítani a hang forrását.Folyt. köv..
Km. ó. állás:79.800
A minap jártamban-keltemben lettem figyelmes a Metro áruházban erre a kicsi tűzoltókészülékre.
Sajnos itt Alfás körökben is volt már rá példa,hogy porig égett egy Alfa az út szélén:-((!
Személyesen nekem is volt már "szerencsém" megtapasztalni milyen,mikor meggyullad az ember alatt a technika és gyakorlatilag szétfolyik az aszfalton,miközben tehetetlenűl végignézem az egészet:S!
Ezért gondoltam,hogy ez a párezer királyi magyar forint semmiképpen sem pénzkidobás.
Bár,mint írtam:soha ne legyen rá szükség:-).
Egy jó kis kirándulással kezdődött az idei év.
3.-án reggel indulás Visegrád irányába.Az útvonal:Szhely-Csorna-Győr-Egom-Visegrád.Egy kis szlovákiai kitérővel.
Visegrádon három nap pihenés:fürdőzés,párolódás a gőzben,bobozás a havas pályán,finom ételek,finom italok:-))!
6.-án indulás tovább Hatvanba,Szentendre érintésével.Hatvanból Dunaharaszti,egy kis shopping Bp.-en,majd érkezés Szhelyre 8.-án.
Teljes táv 700 km,átlagfogyasztás 6,6 l/100km és talán most a dpf is tiszta:D.
Jó kis évkezdet volt.Remélem a folytatás is hasonló lesz:-))!
Megtörtént az EGR cseréje.Az egész művelet nem tartott tovább fél óránál.
Az alsó fordulatszámtartományokban egyenesen megtáltosodott a paripa.Már-szinte- alapjárattól lehet vele gyorsítani.Így még kellemesebben lehet vele autózni:-))!
Km. ó. állás:77.865