A minap sikerült összeszednem valahol egy szép nagy csavart a bal hátsó gumival!
Kénytelen voltam feltenni a mankó kereket,majd másnap megcsináltattam a gumit!
Katasztrófa történt:(((((!
Nem tudom mikor és hol,de kaptam megint egy kavicsot a szélvédőmre!Ez csak a kisebbik baj.
A nagyobbik az,hogy egy szép kis repedés indult el keresztbe!
Pedig csak valami egészen kicsi kavics lehetett,mert alig látszik meg a nyoma.Viszont ahhoz elég volt,hogy elrepedjen az üveg!
Sztem egyenlőre járok repedt szélvédővel és majd műszaki vizsgára kicseréltetem(jövő év júniusa)!Mert amilyen szerencsém van,ha kicseréltetném most,a műszaki vizsgáig elrepedne mégegyszer:S!
Kicseréltük a kézifékkötelet és a szilenteket a hátsó futóműben!
Közben kiderült,hogy a hátsó kerékcsapágyak sincsenek túl fényes állapotban,úgyhogy azokat is cseréltük!Most a hátsó traktus teljesen rendben van:)!
Viszont elől mégsem a stab.rúd szilentjei vannak oda,hanem az alsó lengőkarok gömbfejei!
Most az fog következni és akkor talán teljesen rendben lesz a futómű!
A kérdés csak az,hogy meddig:((((((!
Megérkeztek a hátsó futóműbe a szilentek,a kézifék kötél,az első stabilizátor bekötők, és a stab.rúd szilentjei.
Kb. másfél éve cseréltük az első futóműben ezeket a cuccokat,eddig bírta zörgés nélkül.
Köszönhetően a elsősorban a magyar utak minőségének,másodsorban az alacsony profilú gumiknak:(!
Azért az igazsághoz az is hozzá tartozik,hogy egyébként is gyenge pontja ez a 156-os futóművének:(((!
Talán jövő héten a cserére is sort tudunk keríteni.
Megajándékoztam a szeretett olajkályhámat egy kis finomsággal:)!
Az előző bejegyzésben említett szerelő tanácsára vásároltam olyan gázolaj-adalékot amely kifejezetten common-rail rendszerű dízel motorokhoz való!
Teljesen eltávolítja az üzemanyag rendszerben lévő lerakódásokat ezzel optimalizálva a motor működését!
Ezzel megnő a magasnyomású szivattyú és a porlasztók élettartama is!
Természetesen mindez vagy igaz,vagy nem!De mindenesetre rosszat biztosan nem teszek vele,ha használom:)))!
Azért valószínüleg nem valami gagyi cucc,mert a német TÜV által bevizsgált adalék!
A szerelő állítása szerint a motor-teszter által is kimutathatóak a változások az adalék használatával.
Köztudottan rossz a minősége a kelet európai gázolajnak,legalább is ezeknek a magas nyomású rendszereknek nem igazából felel meg!Ezért is hihető a dolog:)!
Nemrég beszéltem egy szerelő sráccal,aki nagyon régóta szereli az olasz autókat,főleg Alfákat!(nyolc évig dolgozott szerelőként a szhelyi Fiat-Alfa szervízben)
Azt tanácsolta,hogy bizonyos időközönként tisztítsam ki a tankot (két-három évente)és csak jó minőségű gázolajszűrőt rakjak fel(Ufi,Mann,vagy Bosch)!
Azok képesek tökéletesen megszűrni az egyébként sem túl jó minőségű magyar gázolajat!
Így sokkal kisebb az esély rá,hogy tönkremennek a porlasztók,illetve a magasnyomású szivattyú!
Megfogadtam a tanácsát és kitisztítottuk a tankot és tettünk fel Bosch szűrőt!A jelek szerint érdemes volt ezt megcsinálni!A hét év alatt elég sok trutyi gyűlt össze a tank alján!
Most legalább nyugodt a lekiismeretem:)))!
Közben kiderült,hogy lóg egy szilent a hátsó futóműben ,meg a kézifék-kötél is be van rohadva kicsit!A következő művelet,azok cseréje lesz!
Tegnap délelőtt indult kis szombathelyi csapatunk a paksi talira!
Whitskull az élen a Giuliettával,utána Kajbinger 84,Pityke,Falkoék és jómagam egy "potyautassal",Wikicicával.
Közel négy óra kényelemes tempójú örömautózás után meg is érkeztünk Paksra!Megcsodáltuk egymás gépeit,majd megindult a kb.80 autó a buli helyszínére!Már az elejétől fogva remek volt a hangulat,jókat beszélgettünk,ettünk-ittunk,csocsóztunk!
Ismét sikerült egy két tagot személyesen megismernem!
Este hét óra tájban indultunk haza,de már csak hárman(Whitiék és Falkoék ott aludtak)!
Hazafele Pityke vezetett minket!Nagyon jót autóztunk!Csak mi voltunk,meg a duruzsoló gépek a sötét éjszakában:)!
Nagyon jól sikerült kis tali volt.Köszönet a szervezőknek!
(képeket kicsit később teszek fel)
Ma felkerültek a nyári kerekek és szépen megtisztítva nyári álomra tértek a csúnya fekete téli felnik.
Remélem ne kapkodtam el a dolgot.Nem lenne jó hóban csúszkálni nyári gumikkal.
Végre megcsináltuk a kuplungot!
Kicseréltük a szerkezetet,a tárcsát,a kinyomócsapágyat és a lendkereket!
Biztos ami biztos,a váltó felőli főtengelyszimmeringből is újat tettünk be nehogy két hónap múlva meg azért kelljen levenni a váltót:)!A váltó is kapott finom friss olajat:)!
Az eredmény szinte tökéletes:nagyon finom,puha lett a kuplungpedál,abszolút rángatásmentesen indul a gép és a pedál is feljebb fog!Még a fokozatokat is könnyebben veszi!
Igaz,kicsit sokba került,de úgy érzem megérte:)))!