Blog >> munkahenger
Néha félig lent maradt a kuplung pedál és mintha nehezebb is lett volna váltani. Az itteni cartársak segítségével sikerült is azonosítani a hibát, de az elhárítást szakemberre bíztam. A mostanra már bevált Rumen, gyorsan és szakszerűen orvosolta a dolgot, a felső kuplung munkahengert kellett cserélni.
Most már minden pöpec. :)
Kattog már a kuplungszerkezet, de gondoltam hátha javul a helyzet, ha lecserélem a kuplung hidraulikában az olajat, de sajnos a légtelenítő be volt rohadva, így vettem egy új munkahengert. Csere után kapott friss olajat és ezeknek köszönhetően a kuplung(pedál) használhatóbb lett, kattog ugyan, de el lehet rendesen indulni az autóval, nem akadozik fogásponton.
album...
A történet úgy kezdődött, hogy egyik nap nehezen indult a kocsi. Na mondom lassan lehet venni új akkut. Aztán a lassan gyorsan lett, mert másnap már be se indult. Tűzoltásként beletettem a GTV aksiját (az ilyenkor úgysincs használatban).
Beindul, örül.
Aztán jött a másik pofon. Nem emel ki a kuplung.
A hiba hamar meglett. Az alsó munkahenger megadta magát. Gyorsan rendeltem egy újat (TRW), kicseréltük, megint jó a kocsi. Egész könnyű lett a kuplungpedál. Talán sose volt ilyen könnyű, mióta megvettük a kocsit.
km állás: 196.852km
A motor csere alkalmával a váltót is kicsit frissítettük Kazes barátommal. Friss olaj, friss hidraulikus kinyomó csapágy, friss szimering, friss kuplung tárcsa szett és friss hidraulika olaj. Bontóból beszereztünk gyári bontott bovden csatlakozást a szétesett helyére és egy hátsó váltótartó bakot a törött helyére.
Heveny megrökönyödéssel nyugtáztam, midőn éjjel háromnegyed háromkor, az addig hibátlanul működő kuplung pedálja lentmaradt. Heveny matekozás..kb hat kilométer hazáig...egyesben...eltart egy darabig hazaérni, megpróbáltam cipőm talpélét beakasztva felhúzni pedált, jött is szépen, tyuhú, kettő, már hasítani lehet azzal, tuti nem alszom el míg hazaérünk.
Főútra kiérve vérszemet kaptam, három is van, mi van ezzel? Hazáig hibátlanul kuplungolt.
Rühellem az ilyent, legyen jó vagy ne, de ne szórakozzon. Átlag 10-12 km /egy hiba mérleggel.
Ma megvolt szerviz: alsó kuplung munkahenger csere. Á, lélekben számoltam mindent, kuplung kinyomócsapágy, mifene. Ennyi lett a vége.
Ki lett cserélve néhány dolog az autón:
- kézifékkötelek (TRW)
- kuplung főmunkahenger (TRW)
- tetőantenna tömítés
Valami igencsak felpiszkálta a kuplung munkahengeremet, merthogy folyása vagyon... :( Beszerzés folyamatban!
2016.09.26.-án Sanci cimborám meg is szerválta nekem a vadonatúj munkahengert. 10-kor kaptam meg, délre kész is volt, jövés-menéssel együtt. :)
Kellett még fél lityi DOT4 és kész! Remek! :)
224.000 km
Még januárban történt, h kuplung munkahengert+ hidraulika csövet kellett cserélni a kellemes" hidegben. :(
Az eredeti kuplung főhenger megadta magát. Olajfolyás nem volt sehol, valószínűleg a dugattyú mellett engedett át, mert már nem lehetett kinyomni a kuplungot így a váltás is nagyon nehézkéssé vált. Új Delphi hengert tettem bele, és a munkahengert is frissítettem egy felújítókészlettel, ha már szétszedtem. Légtelenítés után hibátlan lett a kuplung.
198900km
Megvettem az új Bosch lambdaszondát( cikkszám:0 258 006 190) mivel még több mint valószínű,hogy gyári volt benne és a diagnosztika alapján kicsit már fáradt volt. Nos a gyári szonda 15 év és 220 ezer km után úgy gondolta ,hogy ő jó helyen van ott és nem igazán akart kijönni a helyéről. Hossza melegítés, csavarlazítózás és erőlködés után kijött de a menet nélkül :) szerencsére a szondáról jött le a menet nem a csőben lévő furatból. Szóval kellett egy 18x 1,5 -es menetfúró amivel helyreigazítottuk a kipufogó csőben a menetet. Ezután az új szonda már gond nélkül beszerelhető volt. Eredmény biztosabb, egyenletesebb alapjárat szinte rezzenéstelenül jár a V6 motor:) Megnéztem utána Multiecuscannel és valóban gyorsabb az új szonda, magasabb frekvencián (~0,5-1 Hz) dolgozik mint a régi és kb. 300 és 950 mV között változik a lambdafeszültség.
Másik művelet a szintén még gyári kuplung munkahenger csere , mivel már kicsit engedte az olajat kapott egy új Brembo munkahengert. Itt is hasonló események voltak mint a szondánál tehát, hogy 15 év után nem igazán akart megmozdulni...szokásos melegítés,csavarlazító, kocogtatás,türelem:) és nagy nehezen kijött az aluházból a munkahenger...az újat már könnyű beszerelni, légtelenítés és kész.
Röviden így telt a szombat délelőtt:) de megérte...imádom továbbra is a V6-ost:)