Levi - főkép
>> EseményAlfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2014-09-28

Baráti okokból jelenésünk volt Erdélyben egy esküvőn. Zilahon. Ezzel két probléma volt. Az egyik, hogy Zilah és környéke még nem az a szépség, amire az ember Erdély hallatán vágyik, a másik, hogy egész Erdélyt át kell szelni, hogy szép részhez jussunk. 5 napunk volt, így Zilah után (bár máshova is szívesen mentünk volna) Brassót és környékét, a Fogarasokat jártuk be. No, az már az a környék, amit Erdély hallatán gondolunk. Minden nagyon szép volt, minden nagyon jó volt. :-)
A gyerekek vidéki nagyszülőkhöz való lepasszolásával együtt kétezer km-t mentünk, az átlagfogyasztás 7,2L-re jött ki.
Hogy bírta az autó?
Rövid válasz: hazajöttünk.
Hosszú válasz: A táv felétől kezdtek fogyni a lovak, az itthoni szakaszon már az autópálya-tempó tartása is kezdett problémát okozni. Miután hazaértünk, s mindent elrendeztem, kíváncsian autókáztam el Zolihoz. A hirtelen diagnózis a lambda szondát gyanúsította, de másnap kiderült, hogy mi az valójában. A kicserélt benzinpumpa és a tank közötti új benzincső szívatott, konkrétan fos volt, nem látta el a feladatát. Mivel új alkatrész volt hibás, így a javítás nem került pénzembe, csak Erdély közepén nem örültem a teljesítményvesztésnek. Azonban a lényeg, hogy saját lábon sikerült mindent teljesíteni.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2014-06-01

Ömlesztve írok 2013. ősz és 2014. nyara között eltelt időszakról.
- Novemberben fordulatszámmérő és km óra egyik pillanatról a másikra hazament. Bontott nincs, javították, azt is csak szerencsével. Kb. 15e. A km számláló kezd rakoncátlankodni, ha már rossz lesz, van egy 27e Ft-os ajánlatom a pixelek visszahozására. Kemény. Itt üt vissza, hogy olyan autóban ülök, amiből havonta egy jön szemben velem a forgalomban.
- Januárban vizsga. kellett egy szilentet is cserélni, vizsgával volt 20e.
- Márciusban olaj és szűrők csere.
- Március még mindig. Beázott a bal első lámpám. Ebből sincs bontott. Pár hónap után mégis lett, betették. 13e.
- A nyári gumi átszerelésekor észrevettem, hogy olajpárás az egyik első lengéscsillapító. Csodával határos módon mágusunk udvarán volt egy pár elfekvőben. Mivel egy ideje ott volt, le sem merem írni, hogy milyen összeget hagytam ott értük. Köszi Zoli!
- Április. Újabb hónapokig tartó szenvedés ért véget, ami szintén amiatt volt, hogy kevés ilyen autó van. A műszerfal világításom és a hátsó világításom szeretett egy kicsit később felkapcsolódni az elsőnél. Egy relé volt a ludas. Ez sem volt. Majd Zotyától mégis lett.
- Május. Az utóbbi egy-két évben előfordult, hogy indításnál nem kapta el rögtön, hanem egy kicsit tovább forgatta, mielőtt beindult volna. Kérdeztem a Zolit, hogy "hutyutyu"? Válasz: valszeg benzinpumpa, ha gondolom cseréljük ki, de még nyugodtan mehetsz vele. Gondoltam. Kb. 15e. Benzinszűrő csere is volt. Azóta rögtön elkapja a fonalat.

 
>> EseményAlfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2013-10-19

Kiscsaládunkban nagy öröm van megint. Bálni neki is boldogan biztosít helyet...
Km.: 223.000

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2013-03-27

Hátsó lengéscsillapítók felújítása, olajszivárgás megszüntetése (megint), hátul egy G-szem cseréje, motorháztartó teleszkóp csere, olajcsere, kipufogó koppanás elhárítása (néha még mindig koppan).
Ktg.: 60.000
Km.: 218.000

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2012-11-24

Hónapok óta halogattunk néhány apróságot, aztán eltört a kilincsem - halogatás vége.
- Kilincs csere
- Hátsó fékcsövek cseréje
- Motorolaj szivárgásának elhárítása
- Belső levegő keringetésben szorult meg a szellőzés, ennek átállítása fix. külsőre. Jelenleg nem lehet változtatni
Ktg.: 15.000
Km: 215.500

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2012-07-20

Olaj és szűrők cseréje
Km: 212.000

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2012-06-29

- Klíma tisztítás
- Klíma töltés
- Bal kormány gumiharang csere
- Futómű beállítás
- Két új gumi, szereléssel
Ktg.: 60.000

 
>> EgyébAlfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2012-06-06

Szerintem sokan vagyunk, akik kultúráltan végzünk változtatásokat az autóinkon. Nem aggatunk szegény párára rettenet műanyag spoilereket, sárvédőszélesítéseket, vasalódeszka alu szárnyakat, több száz méterről, aztán meg közelről is gagyinak látszó utólagos fényeket, nevetséges matricákat, melyektől azt hiszi a szerencsétlen, hogy jó autója lett, közben csak szánalmas. Persze a nem átlagos autóra való vágy még akkor is meglehet bennünk, ha egyáltalán nem átlagos autónk van, mint pl a mi esetünkben az Alfa Romeo.
Jó nézelődni itt az amore-n, mert a regisztrált alfás testvéreim 95 %- ban kultúrált, az én ízlésemnek is megfelelő módosításokat hajtanak végre. Márcsak az a kérdés, hogy hol van a választóvonala az ízlésesnek, s a gusztustalannak. Szubjektív dolog, mindenkinek máshol, itt le lehet zárni a témát, pont. Azonban én mégis tovább fejtegetem, az én ízlésem szerint.
Általános meglátásom nincsen, mert a válasz típus-, kivitel-, s tulajdonosfüggő. A 155-ösöm esetében a mai napig jó gondolatnak tartom, hogy feltetettem rá egy leömlőktől kezdődő sportosított kipufogó rendszert, s talán még a sportlégszűrő is belefért. Egy 2.0 t.s. változatról van szó. Akkora élményt nyújtott, hogy a mai napig visszasírom, s ha tovább maradt volna nálam, még egyéb okosítás is lett volna. A mai napig nem felejtem annak a gyereknek a fejét, aki lenyalta apja autójának az ablakát, hogy megnézhesse, milyen versenyautó húz el mellettük a Soroksári úton. (és ez csak egy példa).
A mostani autómban ugyanez a motor van, mégis más a szitu. A 164 annyira nem alkalmas a tuningra, a változtatgatásokra. (Esetleg, ha v6tb…, vagy QV…, de azt meg minek…) Ez az autó másról szól. A vérében van a száguldás, az erő, igen, még a ts-nek is, de talán még jobban a fenséges vonulás, melyben benne van, hogy ha akarja, tudja hozni a teljesítményt. Idáig megengedtem magamnak, hogy egy kicsit sportosított rendszer zenéljen, egy nagy ovál krómvéggel, de elkezdett elrohadni, így jött a kérdés: továbbra is engedem magamnak, vagy jön a gyári verzió? Elmélkedés, bizonytalanság, tudtam, hogy egyik szemem sírni fog, a másik nevetni. Most a gyári rendszer muzsikál, s nagyon jó. A gyári csőre húzott gyári krómvéggel, de majd talán azzal is megbékélek...:-) Még a sokak által lenézett t.s. verziónál is bevarázsoltak a mérnökök egy kis sportos hangot, mert nagyobb gázadásra, illetve pörgetésnél ott van a twin spark motor morgása. Alagutakban ugyan vége a visszhangos gyorsításoknak, de a döntés jó volt.

Ne értsen félre egyik Alfás testvérem se, lehet ízlésesen hozzányúlni a 164-hez is! Még ha T.S., akkor is! Az amore-n ráadásul ez a jellemző.

Ezért az én autómon már csak a következő dolgok nem egyeznek a futószalagról lejött állapottal:
- riasztó: nincs más választás, ha nyugodtan akarok aludni
- xenon: sokat járok sötétben, erdőben, hegyek között, életmentő cucc… (nyáron kiszerelve)
- rádió: rácsukom a fedelét, s nem látszik 
- 2 db kígyó matrica, ezt megértitek.
- a kislányomra figyelmeztető Luca feliratok
Ja, a kipufogó csere ktg-e kb. 40.000 volt, katalizátortól hátrafelé.

>> SzervizAlfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2012-01-27

Az autókám nem romlott el, mégis sikerült jelentősen 100.000 feletti kiadást produkálnom. Ezen okokból:
- Vizsga
- Repedt szélvédő – csere
- Féktárcsa, fékbetét csere elöl, hátul
- Kézifék bowden
- Csomagtartó teleszkóp csere
- Ablaktörlő lapát csere
- Bal első ajtókárpit tré – csere
- Az olajnyomásmérő műszer nem mért. Most már mér.
- S a legfontosabb: új jelvény elöl – hátul. :-)
km: 205.500

>> EseményAlfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2011-11-20

Bálninak is új kispajtása lett a mi nagy örömünkre, hála Istennek! Annyira megörült neki, hogy suhanva szállította haza az új otthonába. Remélhetőleg még sokat fognak cimborálni egymással.
Km óra állás: 204.000