Az akkumulátor megadta magát, már furcsa volt, hogy itthon nehezebben indult a megszokottnál, a közeli városba bementem, ott kb 3X megálltam, de mire negyedjére indulni akartam haza, már nem indult be. Nem akartam nagyobb bajt csinálni, így inkább hazahuzattam magam, feltöltöttem az akksit, de 2 indítás után ismét nem indult be- ez már csere lesz. Épp akciós volt a 45ah-s BOSCH akkumulátor, így azt vettem bele 19500Ftért. Azóta tökéletesen indul. (zárójelben megjegyezném, hogy az előző tulaj csak 45ah tett bele, ami 2006 évjáratú volt, tehát egész sokáig bírta az is)
Ezzel egyidőben a jobb első tompított világításom is kialudt, hiába cseréltem fel a baloldalival, az az égő bal oldalt világított, jobb oldalt nem, gondoltam, hogy nagyobb a baj egy izzócserénél. Elmentem az autóvillamossági szerelőhöz, kimérte, és azt mondta, hogy át kell nézni az egész vezetékelést, mert valószínű, hogy szálszakadt (ez 5-6 órás munka lenne). Mikor meglátta, h milyen égő van benne, azt javasolta, hogy nézzük meg egy "normális" égővel is. Láss csodát, a Bosch égővel világított, és a csatlakozóba is lett áram (pár perccel azelőtt nem volt) Tehát megúsztam egy égőcserével. 3000 Ft 2db Bosch izzó+ munkadíj.
Ha már itt vagyok, gondoltam nézzünk rá a légzsák visszajelzőre is, hogy miért világít már egy ideje. (sajnos az én kkl kábelem nem fér hozzá, csak a motor elektronikához).
3 hibakódot hozott ki: jobb oldali oldallégzsák szakadt csatlakozás, jobb oldali függönylégzsák túl magas feszültség és bal oldali függönylégzsák túl magas feszültség. Hibatörlés után csak egy maradt fent, a bal oldali függönylégzsák hibája. A szerelő azt mondta, hogy kb 2 órás munka lenne széptkapni a kárpitokat, és megkeresni a csatlakozót. Ebbe nem mentem bele, mert időm sem volt rá, és gondoltam először itt utánakérdezek a dolognak, és szerencsére aranytl cartárs blogjában megtaláltam az elméleti megoldást a problémámra, amint lesz időm, megkeresem azokat a csatlakozókat. Még jó hogy nem álltunk neki az utastérben keresni, mert kiderült, hogy a csomagtartó jobb oldalán van mind 2 oldali függönylégzsák csatlakozója.
A kiolvasás 3500Ftba került
Ahogy időm engedte lassan elkészültem a garázs belsejével is, szép alfa piros színt kapott, majd szeretnék rá egy nagy Alfa jelet, és egy Alfa Romeo feliratot is.
-Kb 1 évet bírt a híres izzó... ennyiért felesleges kiadni 5000ftot! Vettem 2500ért xenon gázzal töltött jég fehér izzókat, de sajnos nem jártam szerencsével, mert hosszabb, mint az eredeti izzó, ezért nem fér be a helyére... Másnap vettem 600Ft/db áron az Obiban szintén jégfehér, de hagyományos kinézetű izzókat, jól mutat, végre nem sárgás fénye van a lámpáknak, nemsokára a helyzetjelzőt is lecserélem.
- ki lett cserélve a hátsó lökhárítón lévő jobb oldali prizma is, mert el volt törve... ez még az előző tulaj sara, még a lökhárítót is helyre kell majd hozni e miatt. A prizmát a netról halásztam, unokatesómtól megkaptam névnapi ajándékként :)
A neten akadtam rá egy hirdetésre, miszerint 156hoz való hátsó lexus stílusú lámpát megvehetek 10.000Ftért. Igaz, hogy használt, megnéztem karcolás nincs rajta, csavarok megvannak, el is hoztam. Beszereltük kb 1 óra alatt :) nagyon jól néz ki, igaz a jobb oldali egyik csavar menete el van törve, de a nélkül is stabil.
Íme a végeredmény, nekem nagyon tetszik :)
Elértük a 150.000Km-t. Ennek kapcsán leírnám a nagyszervíz utáni tapasztalatokat:
Megtettem azóta 700Km-t, és jelentem az olajfogyásom: 0 !!! :D
Viszont a fogyasztásom mintha megnőtt volna kb 1L/100Km-el, de ezt okozhatja a hideg is, mert a legtöbbször rövid távon közlekedek az autóval, szóval nem nagyon van ideje rendesen felmelegedni, valamint még azt is észrevettem, hogy a pillanatnyi fogyasztásmérő ingadozóbb adatokat mutat, mint a gyűrűzés előtt.
Miután sokalltam az olajfogyasztást, ami 1000Km/1L volt, rászántam magam, hogy otthagyjam az autót a szerelőmnél. Nagy meglepetés nem ért, mivel a szelepfedelet már levettük év elején, és akkor láttuk, hogy elég sok a lerakódott kox a motorban. Természetesen az olajlehúzó gyűrűk mind le voltak ragadva, ezért égett el a motorolaj a benzinnel együtt. Arra nem gondoltunk, hogy a januárban kicserélt gyertyák majdnem teljesen tönkrementek a ráégett olajtól-ezt majd később cserélem. A hidegen indítás is megoldódni látszik, ez is az olajtól volt.
Cserélve lettek tehát:
-olajlehúzó gyűrűk
-hengerfej tömítés
-szelepszár szimmering
-hengerfej tőcsavar
-lehet valami most nem jut eszembe :)
A motor belseje teljesen ki lett takarítva, a szelepfedélben a karteggáz-visszavezető is szét lett pattintva, és kipucolva.
Kopogtak még az első stabilizátor rúd szilentjei is, ennek a kicserélése nagyobb munka volt majdnem, mint a motor javítása.
Természetesen olajcsere is volt, a szűrőkkel együtt.
A munkadíj baráti volt: 20.000Ft
Így 4 nap használat után azt mondom, hogy már hamarabb meg kellett volna ejteni ezt a szervizt, a motor sokkal vidámabban jár, eddig kicsit gyengécskének éreztem, egyáltalán nem 120Le nek tűnt, most szinte egy új autót kaptam vissza, nagyon tetszik, a szilentek kicserélése miatt pedig csönd van bent :) remélem sokáig marad így .
Remélem az olajfogyasztás is eltűnik. erről tapasztalat majd később...
Teletanktól teletankig kiszámolva a fogyasztásom 7,3L/100 Km
Aminek a 80%-a autópálya volt (tempomatos 110es és kb 100km 130as tempóval), egy kis pesti dugóval, a többi városi közlekedés.
Szerintem ez egy nem rossz érték egy Alfától, pláne egy ts-től.
Végre megérkezett a Liquid közreműködésével rendelt diagnosztikai kábelem :) Köszönet érte itt is.
Már előre beszereztem a megfelelő programokat, eddig csak a FiatEcuScan-ra volt időm, az első dolgom volt megnézni a Km számlálót, kb 8.000 Km-el kevesebbet mutat,mint a műszerfali számláló, ami azt jelenti, h nem volt visszapörgetve. Sajnos nem sok időm volt nézelődni, de mindenképp hasznos egy ilyen kábel.
Na megvolt egy Nyírkércs-Balatonboglár oda-vissza út. Főleg autópálya, Budapesten átvágva. A hungaroringi pihenőnél megálltam olajszintet ellenőrizni, félve húztam elő a nívópálcát... és csodák csodájára nem tapasztaltam olajfogyasztást, az út végén ismét megnéztem, kb 1cm-el ment lentebb. ott még kocsikáztunk az egy hét alatt kb 100km-t, aztán következett a hazaút, ezúttal Budapesten ellenőriztem, még akkor is megmaradt a szint, majd otthon, ahol ismét kb 1cm hiányzott belőle. Ez nem olyan drasztikus, mint az előző Pesti útnál. A szerelőm gyűrűzéssel ijesztget, de ezzel még kivárok. Ismét kezd besötétedni az olaj szine. Kb 8000Km után cserélni fogom, hagy tisztuljon a rendszer. 2 hét múlva megint megtesszük ezt a távolságot. Ez a nyár a teszti időszak :)
Egyébként a fogyasztással is meg vagyok elégedve, indulás előtt teletankoltam, ott rátöltöttem 10L-t, és éppen hazaértünk, amikor felvillant a benzin szintjelző lámpa. 910km-t mentem. Számításaim szerint 7L/100 Km, ami nem is rossz egy Ts-től.
Mivel egy 250km autópályás út után elfogyott kb 1 liter motorolajam, végső elkeseredésémben kitaláltam, hogy lecserélem a Selénia 20K for Alfa Romeo-t Castrol 10W40-re és egy kis STP olajadalékot is tegyünk hozzá. Ez a gyűrűzés, szelepszár szimeringezés előtti végső elkeseredés...
Az érdekesség az, hogy 5000km elteltével olyan sötét volt az olaj, mintha 20.000 km-t mentem volna vele. Rengeteg a lerakódás a motorban, csókoltatom az előző tulajt, nagyon rendes volt, hogy elfelejtett olajat cserélni időben, vagy teszkós motorolajat használt...
7 végén egy 500Km autópálya út vár ránk, kiváncsi leszek az eredményre
2
492