Mióta a 146 le volt fóliázva, nagyon hozzászoktam, h nem látnak be avatatlan szemek az autó hátuljába. Eljött az idő, hogy a 156is megkapja a magáét :)
Nagykállóban csináltattam, nagyon korrektek és profik voltak a srácok.
A 3 hátsó üveg lett volna 18.000Ft
De közben úgy gondoltam, h 70%os mehet az első 2re :) összesen 25.000Ftba került a művelet.
Az elmúlt 2 hét eseményei:
Elérkezett az idő, hogy kicseréljük a csúnya acélfelniket a gyári alufelnikre, és felkerüljenek a nyári gumik. Azt reméltem, hogy a nyári gumikkal, amivel vettem az autót még ezt a nyarat lehúzom, de biztonsági okokból inkább vettem rá 4 (használt) Matador gumit. Szerelve 24.000Ft volt. Azért nem újakat vettem, mert tervben van a 15" gyári felniket 16" ra cserélni.
Sikeresen átléptük a 140.000. Km-t :)
A féknyergek fekete színe sem tetszett, ezért vettem fényes piros festéket és lefestettük őket vasárnapi kikapcsolódásként a barátnőmmel :)
Sokkal jobban mutatnak a tűzpiros féknyergek :D
Az egyik kerék levétele közben sikeresen elrepesztettem a gyári kerékkulcsot... Ezért sürgősen kölcsön kellett kérnem egyet.
Költségeim:
4db nyári gumi: 24.000 Ft
Hammerite fényes piros festék: 1.750 Ft
Teleszkópos kerékkulcs: 2200 Ft
Amióta megvettem az autót, nem működött a tempomatom, eddig kisebb gondom is nagyobb volt annál, hogy foglalkozzak vele, de Kristyon cartárs blogában ráakadtam a hiba valószínű okára :) Megtudtam, hogy a kuplung és a fékpedál felett van 1-1 kis érzékelő, ami ha be vannak nyomva a pedálok, akkor kiugranak, amivel feloldják a tempomatot, ha az be van kapcsolva. A fék pedál feletti érzékelőm hiba nélkül működik, de a kuplung felettihez nem ér hozzá a pedál felső része (tehát folyamatosan azt érzékeli a tempomat, hogy a kuplung be van nyomva- ez volt a hiba oka) Valamilyen rejtélyes módon le van törve a kis érzékelő fele...
Szükségmegoldásként kábelkötegelővel rögzítettem a kapcsolót, igya a kuplung nem fogja feloldani a tempomatot (csak a fék és a gáz). Megpróbálok bontóból szerezni ilyen alkatrészt, addig jó lesz így is.
Tehát működik a tempomatom is, lassan összeáll az autó :) Persze tökéletes sohasem lesz, mert úgyis kitalálok valamit :D
Ma miután lemostam az autót, lekerült az 1.6 TSPARK felirat is, nekem egyáltalán nem tetszett ott. Az 1es minden nehézség nélkül lejött, a többihez damilt használtam, majd a fennmaradt kis ragasztó foszlányokat simán lekapartam.
Most már nem látja a sok OFFos, hogy milyen motor van benne :)
Mióta megvettem az autót nem működött megfelelően a fedélzeti computer. Nem volt eget verően fontos, de azért csak zavaró, ha kb 10-15 perc elmúltával már csak egy nagy piros foltot látsz rajta.
Sok gondolkodás és utánajárás után úgy döntöttem, hogy nem ugyan olyat teszek bele, mint ami volt ( a csak belső faceliftes 156okat egy kicsit nagyobb kijelzővel szerelték, mint az új elejűeket, de valószínű, hogy már új korukban is melegedtek).
Tehát nekiálltam a keresésnek. Érdeklődtem több helyen is, volt ahol 15ezer, volt ahol 30ezerért kínálták. Feladtam itt az amorén egy hirdetést, hogy mit keresek. Másnap este jött is az e-mail, hogy lenne egy 4000Ft-ért. Mivel a bontóban azt mondták, hogy a csatlakozók egyformák, és a szellőzőbox mérete is ugyan az be mertem vállalni a 4000Ftosat.
Postaköltséggel együtt 5700Ftba került (gondoltam, ha mégsem jó az enyémbe, eladom a bontónak, még így is keresek rajta :)
Először a szellőzőbox szélvédő felőli oldalán tart 2 torx csavar. Ezt ha kivettük, kipattinthatjuk óvatosan a boxot, de sokat nem engednek a vezetékek. A kijelző fő csatijához a következőképpen férünk hozzá:
Ki kell hozzá venni a kesztyűtartót. Először az ajtaját tartó 6db csavart vegyük ki, majd óvatosan ki kell akasztani a 2 kis tartófület, nehogy letörjenek! Majd jön az 5 kis csavar, ami a kesztyűtartó belsejét tartja. Ne feledkezzünk meg az immobiliser érzékelőjéről, a kesztyűtartó világításáról és a kis kapcsolójáról.
Ha mindezzel megvagyunk láthatjuk a nagy fehér csatlakozót ami a kijelzőtől jön. Ez kis sínnel van rögzítve (ami lehet, hogy le is törik). Ezzel a könnyebb része meg is van a dolognak.
Jöjjön a kisebb csatlakozó, ami az info + - gombokhoz tartozik a klíma alatt. Ehhez ki kell szedni a cd lejátszót. Kis keresgélés után meg fogjuk találni a kis kör alakú csatit, ezt nőgyógyász mozdulattal 2 kézzel a műszerfalban turkálva széthúzhatjuk :)
Próbáltam a szivargyújtó és a hamutálca felől közeledni, de felesleges, mert hiába vettem ki, le van zárva felülről.
Ezután ki is lehet szabadítani a régi kijelzőt.
Visszafelé sokkal könnyebb minden :) Csatik, csavarok vissza és lehet is örülni az új kijelzőnek. Mindegy, hogy jobb, vagy bal kormányos autóból vesszük a kijelzőt, a szellőző formája ugyan az, a jobbkormáynos változatnál egy nagyon picit az utas felé lesz fordulva a kijelző, de egyáltalán nem zavaró, mindenhonnan jól látható a kijelző.
Mindenkinek jó szerelést kívánok!
Készítek egy listát, amit ebben az évben szeretnék megvalósítani:
-a hátsó lökhárító, a bal hátsó ajtó és az autó jobb hátulján lévő kis sérülések kijavitása
-hátsó fékek teljes cseréje
-féknyergek pirosra fényezése
-ablakok fóliázása
-hátsó lámpaburák kicserélése
-oldal indexek kicserélése (repül a csúnya sárga)
-fedélzeti computer kijelzőjének a cseréje (remélem jó lesz bele a külső faceliftesé)
Persze biztosan lesznek még apróbb meglepetések is :) (Amiken persze nem fogok meglepődni, mert már hozzá szoktam)
Kiégett a jobb oldali tompított fényszóróm. Gondoltam kicserélem egy normális izzóra mind2-t. Vettem is OSRAM NIGHT BRAKER PLUS h7 izzókat. Eddig szép és jó lenne minden, de mivel szeretjük az izgalmas fordulatokat, miután kicseréltem mind 2 izzót, észrevettem, hogy a jobbos lefelé világit... Na essünk neki megint.
Hiába forgatom akármelyik irányba, vagy össze-vissza, vagy ugyan úgy lefelé világit.
Legvégső elkeseredésemben elkezdtem állítani a fényszóró magasságon manuálisan. Így a tompított kicsit jobb lett, de az országúti pedig a mennyekbe világított...
Pár fájó ujjal is gazdagabb lettem :)
Inkább megnézetem egy szakival, de valószínű, hogy az a kis belső fül van elhajolva, ami a lámpatest belsejében van.
Nekiláttunk a hátsó főtengely szimering cserének. Ideje volt, mert üresben, gázfröccsre szinte okádta az olajat magából. Az első alső lengőkarok cseréjét is terveztem, igaz csak egy hónappal későbbre, de gondolkodtam rajta, ha már úgy is szét kell kapni az autót, mindegy ha megoldjuk ezt is. Erre jött a telefon a szerelőtől, hogy ki kellene most cserélni, mert az egyikbe beleszakadt a csavar. Hát a sors eldöntötte, igy szereztünk 20.000Ft/db áron alsó lengőkarokat. Kicsit olcsóbban is tudtam volna, de gyorsab kellett, mert vasárnap megyünk Hajdúszoboszlóra és nem akartam a Merci Vitoval menni oda is.
Hátsó főtengely szimering: 9000Ft
2db alsó lengőkar:2X20.000Ft= 40.000Ft
munkadij:11.000Ft (Zoli nem akart elkérni semmit, de nem hagyhattam, hogy szivességből ilyen sokat dolgozzon nekem)
Majd a közeljövőben cserések lesznek a stab. rúd szilentjei is, valamint a hátsó fékeket is ki kell majd cserélni.
Most már valószínűleg megszűntek az olajfolyások. 60km után porszáraz a motor. Le lett mosva benzinnel alul felül, tehát egyből látszódni fog, ha van valami bibi (de ne legyen)
Megjegyezném, hogy SOKKAL komfortosabb lett az autó, valamint visszanyerte a stabilitását is. Élvezetes vezetni, alig várom a holnapi kiruccanást :)
MOst jöttem vissza egy szerelőtől, csak alá akartam nézni, hogy megbizonyosodjak, hogy honnan szivárog. Ő is azt mondta, hogy a váltó oldali főtengely szimering adta meg magát.
Már a nézelődésért elkért 1000Ft-ot... lehet, hogy érezte, hogy nem ő fogja kicserélni :)
Ma volt egy kis 10km-es utam, leteszteltem milyen az autót havas úton vezetni.
A 146ot is szerettem hóban, de abban nem volt semmilyen elektronikus segédeszköz. Kipörgésgátló, abs, menetstabilizátor működik :)
Kimentem egy jó széles, kis forgalmú útra, kézifékezésnél sokkal irányíthatóbb a 156. Jól letaposott, jeges úton tök hosszan lehet vele kontrolláltan keresztbe közlekedni :)