Na, ha már a motorcserénél vagyunk megejtettem a 90-esem másfél éve esedékes motorcseréjét is. Mivel szegénykét tobb mint egy évre számuztem a garazsba mert nem volt sem alkatreszem sem idegzetem hozzá, hogy belefogjak (tudniillik az elso motorjat a kedves sogornom az elmezavaros pasijaval megfozte, a masodikat pedig miutan betettem ra kellet jonnom, hogy gagyi) hat most megesett rajta a szivem es osszeraktam. 4 napi barkacsolas, karomkodas utan sikeresen megdugoztam, kicsereltem az elso huvej tomitogyuruit, adtam neki hegesztett hfejeket meg egy rahedli szilikont, megkapta a regi 164-es motorjanak szivattyujat es alternatorat ugyhogy most jelenleg gurul. De van egy rossz erzesem, hogy a hengerfejeken valamellik mikrorepedeses, valamelliken atenged a kipufogoszelep, valamellik hengerben gyenge a kompresszio a pumpa meg tuladagol. Na szoval lesszen ezzel meg baj ugy latom, de mar pofogott. Kene adni neki meg egy uj aksit, csak mar nincsen lovetta a dologhoz. Majd legkozelebb. Asszem hosszu ido utan annak is orulok, hogy mar megy.
2008 március havában teljesen tele lett a hocipom az eddigi VM84 A motorommal. Sikeresen szereztem a haver apósától egy 155-os VM-et ami már elektronikusan vezérelt!Hurrá! Nem lesz tobb idegeskedes, hogy telen beindul-e vagy sem. Hát Jani barátommal nekiálltunk, kibontottuk a 155-osbol a motort (karboflex rulezz). Ráakasztottouk a régi váltómat (ez volt az elso szamu hiba) mert a sajatjaval nem ment volna be, mivel nem ultek a 1/2 tengelyek valamint a motor szilentblokkjainak tartói. Kb másfél hét munka utáni fáradságos, éjszakába nyúló szerelgetéssel sikerult is betenni a motort, váltostul meg mindenestul. Sikerult bekotni az elektronikus gázpedált, az EGR-t, nagy nehezen elfért a turbó is, meg a levego hutoje. Sikerult bekotni a fekpedal es a kuplung pedál jeladóját, a kis bosh dobozkat is meg a hozza tartozo egyeb dolgokat. Osszeraktuk, feltoltottuk folyadékokkal, beinditottuk és .... teljes csod! A motor ossze-vissza jár, dogledezik, nincs alapjarat egyszoval bukta. Egyeb keresgélés, méregetés és nézegetés után Jani barátom aki egyébként gépész mérnok rájott, hogy a kedves kis vezerloegyseg a fordulatszammero ill. az elso porlaszton talalhato jelado segitsegevel hangolja a motor befecskendezeset. Mivel a lendkerek nem ugy lett visszarakva ahogyan az kell (mivel a regi valto ment rá) és a válto blokkban máshol helyezkedik el a jelado helye, valamint a jeladó jelkarakterisztikája is más, ezáltal a kocsi ossze - vissza vezerelte sajat magát. Megette a fenne. átméregettuk, átszámolgattuk majd ementálivá furtuk a váltoblokkot, hogy sikeruljon vhogy osszehozni a dolgokat - mindhiába. Ugyhogy most kergetek egy kinyomotányért ill. kinyomocsapagyat a 155-os válltojára, mehet ki a régi válltó, valahogy bele kell varázsolni a saját váltóját és lehet, hogy igy talan mukodni fog - remélem. Majd meglátjuk - vagy nem. mindenesetre elfáradtam mint a kutya, 2 hete 3-4 órákat alszom, ugyhogy egyenlore szuneteltetem a szerelest.