Tagok >> Kovesz >> 156 2.0 16V TS >> Blog
- Típus:156 2.0 16V TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Blu Cosmo
Tavaszi karbanntartás (olaj, szűrők cseréje, stb.) bekerültek a Kayaba-gátlók is, a már bent lévő Eibach rugók mellé.
Röviden: Kicserélték az autót. Nem csoda, hiszen a korábbi gátlók (gyári Magnetti Marelli) vagy hatévesek lehettek. A változás röviden: jól kezeli az úthibákat, az autó nem ráz, nem akar szétesni, és nem úszik a buszvájúkon, nem rángatja a kormányt. Tehát ideje volt!
A gyári lámpák teljesen bemattultak, a fontsor elkopott, ráadásul egy nagyobb kő (?) összezúzta az egyiket. Először olcsó TYC-re lettek cserélve ezek azonban nem voltak méretpontosak, rosszul szórták a fényt, és kb. két hónap után letörtek az izzókat tartó fülek.
A gyárira viszont gyűjteni kellett, mert aranyárban mérték (Bosch darabja 87.000.-), aztán jött az ötlet bontott GTA-lámpák. Ezekből azonban csak egy-egy darabot lehet elcsípni és többnyire Albionból származót, amivel csak az a gond, hogy ellentétesen szórja a fényt.
Végül összespóroltam egy gyári (Carello) GTA lámpáravalót, ami ugyan nem Xenonos (így is kisebb vagyon), de legalább jó minőség és be lehet szerelni rendesen.
Aprópó! Az utólag töredékösszegért beszerelhető xenon-szettekről mindenkit lebeszélnék. Nemcsak azért, mert nem megy át a vizsgán, hanem azért is, mert lényegesen nagyobb hőt termel, ami a fontsor hamarabbi elhasználódásához vezet. Ráadásul a xenon fény szórt, ezért tényleges funkcióját csak projektorral (békalencsével) tudja ellátni.
Tévedés, hogy a megtett kilométerek alapján kell az olajat cserélni egy autóban. A hőtágulástól, kopástól, évszakok változásától még a legjobb motorfolyadékok tulajdonsága (viszkozitása) is megváltozik, célszerű tehát évente cserélni.
Különösen igaz ez a Twin Spark motor/Selénia Racing kombinációra (a 20K esetében mesterségesen tolták ki a szervízciklust). A balansztengelynél kicsi olajat eresztett a motor, cseréltük a kupakot és az egészet lepasztáztuk.
A kuplung már kemény volt és nagyon fent fogott, megérett a cserére. A szerkezet és a kinyomócsapágy mellett új váltóolaj is került bele (Tutela). Pár száz kilométer megtétele után a tengelykapcsoló azonban elkezdett nyöszörgöni. Kiderült a kinyomócsapágy gyári hibás volt. Szerencsére gariban cserélték.
Házasságunk alkalmából feleségem "meglepett" egy új, 17"-es kerékgarnitúrával. Egy angyal! :-)
Változás: Ahhoz képest, amire számítottam semmi, pedig főleg Budapesten használom. Kicsit jobban ráz rossz úton, hajlamos "felúszni" a vájatokon, azonban összességében jobb az úttartás, no és persze a megjelenés.
Egy ideig nem írtam blogot, aztán rájöttem nekem mennyit segítettek a márkatársak tapasztalatai, bejegyzései, úgyhogy úgy döntöttem (2009. 03. 10.) utólag lejegyzem a tapasztalataimat, hátha valaki tudja hasznosítani.
A 156-os 98.000 km-rel (?) került hozzám, ahogy szokták mondani "korának megfelelő állapotban". A megadott km-szám igaz lehetett, az autó alig eszi az olajat, nem szivárog a blokk sehol, kezelőszervek (kormány, váltógomb) nem kopottak.
Azért nem bízunk az eladóban, megcsináltatjuk a nagy kötelezőt, azaz: szíjjak, görgők, gyertyák (NGK), folyadékok (Selénia Racing), vezérlés cseréje. Ellenőrzés során kiderül, hogy jobb első kutyacsont is gyenge, így azt is cseréljük.