Tagok >> Hardy >> 156 1.6 16V >> Blog
- Típus:156 1.6 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Rosso
Mivel eltört a váltót tartó műanyag és az autóm áll, így kicseréltem a felnik közepét. A régi kopott volt, meg az egyik másnak jobban kellett mint nekem. Kapott 4 újat. A ködlámpa is ki volt törve az is cserélve lett, bár ebbe sajnos nincsen Alfa jel. A törött alkatrész is megjött, csak cserélni kéne, de időm nincsen rá. Se hogy cseréljem se hogy elvigyem szervizbe.
Néha mikor alacsony sebesség magas fokozat és erőteljes gázadás hármasa találkozott, be-be csörrent, mint régen a Lada ha 86-os benzint tankoltam bele. Idegesített, és hogy kiűzzem a csörgőkelgyót vettem egy kopogásérzékelőt, és kicseréltem. Most jó.
Meg rájöttem, ha nem lennének ezek a Bosch alkatrészek az egy qrva jó autó lenne, és talán költeni se kéne rá :-)
Ismet beneztem a mesterhez Várpalotára. Azt hittem a kormanyművemnek van baja de csak egy gombcsuklo meg egy kutyacsont. Semmi mas. Az auto at lett nezve, nem szeretnem ugy eladni hogy barmi baj van vele. De lehet hogy megmarad meg par evig mert nem nagyon kapkodnak erte. Muszakilag meg nagyon egyben van. Remelem igy is marad.... A szerviz szinvonala ismet hozta a szokott minősegeg. Gyors es tokeletes.
Megint 10000 Km. Megint olajcsere, meg a többi ami hozzá tartozik. Mivel nem volt időm, így beküldtem a Szaki Olajcsere szervizbe. 3000 Ft volt a csere mert én vittem a Seléniát. Ilyen sajnos nincsen nekik. Próbáltak rábeszélni AGIP olajra, így megúsztam volna kompletten 10000 Ft-ból. Nem tudom lehet egyszer megpróbálom, de egyenlőre ragaszkodom a Seléniához. 214000 Km van benne, és 2 dl-t kellett beletölteni a csereperiódus alatt. Igazából nem kellett volna de nekem mindig maxon áll az olajszintem.
Meg lemosattam, mert sokan nem ismerték meg. Azt mondták ez nem az enyém mert az nem lehet ennyire koszos....
Ma volt egy kis időm, és feltettem az erősített motorvédőt, meg a rácsot amit a csomagtartóba hordoztam. Nem volt egyszerű mivel a Novitec toldat miatt nem lehet feltenni. Le kellett vágni a tüskéket amik elvileg a helyén tartják, így csak a ragasztás maradt. Viszont nem kellett levenni a lököst. Még jó hogy megbróbáltam, mielött levettem volna. Mert ha akkor jövök rá mikor leveszem biztos mondtam volna sok nagyon csúnyát.
Kapott másik váltó meg kézifékszoknyát piros varrással, mivel a gyári elfáradt, meg az nem igazi bőrből volt.
Megjött a motortakaró. Mivel az első, meg a másodig, sőt a harmadik ami 1 hónapot bírt a hátsó felfogatási pontoknál adta meg magát elsőre, így kapott egy kis megerősítést 4-es saválló lemezből. Remélem ez már tovább fogja bírni.
Hát eddig bírta. 1 hónap, mivel 01.02-én raktam fel. Rámentem egy jégdarabra ami egy teherautóról esett le. Hátul tört el a felfogatási pontoknál. Hát nem őszinte a mosolyom! Vehetek másikat. Már megrendeltem, de most meg fogom erősíteni valahogy hátul a felfogatási pontokat.
Mivel a cica tönkretette, lásd korábbi bejegyzés, így kellett egyet vennem. Gondoltam nézek egyet bontottan hátha van valakinek jó áron. De vagy nem volt vagy drágábban adták mint az újat, bár azt nem mondtam kinek jó áron. Én úgy gondoltam nekem, ők meg hogy nekik. Mivel a kettő érdek nem találkozott, így új került az autóra. Ricambi originali. Két okból. Az egyik hogy szeretem a gyári alkatrészeket, de a másik ami nyomósabb, hogy míg az újabb elejühöz létezik utángyártott, addig ehhez nem.
Jó lett volna ha különböző hanghordozókat rá tudnék kötni a rádiómra, és átnéztem a menüjét hátha. Valamikor régen kikapcsolhattam, de volt aux bemenetem. Vettem egy kábelt hozzá, de mivel nem szeretem ha mindenféle vezetékek lógnak az autómba, ezért a 3.5 jack véget levágtam róla, és kapott egy fix aljzatot, amit beépítettem a két ülés közé. Most minden 3.5-ös hanghordozót tudok csatlakoztatni.