Tagok >> Peti16V >> Giulietta 1.4 Multiar QV-Line >> Blog
- Típus:Giulietta 1.4 Multiar QV-Line
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2016
- Színe:Nero Etna
Mivel az autó legutóbbi szervizéről semmilyen infó nem áll rendelkezésre, ezért a folyadékok és szűrők cseréje mellett kap egy új vezérlést vízpumpával, új hosszbordásszíjat feszítővel, új gyertyákat, és ami még majd az átnézés során felmerül.
A topikok olvasgatása alapján Olmann Zsolt (Alfa Romeo Szerelem Kft) mellett döntöttem, remélem beváltja a hozzá fűzött reményeket! Ma beadtam az autót, ha semmi komoly probléma nem merül fel, akkor holnap este elhozhatom.
Tervezett cserék:
- olajcsere (Selenia) + összes szűrő (Filtron)
- Multiair szűrő (55238665)
- gyújtógyertya (NGK)
- vezérléscsere + vízpumpa (INA) + hűtőfolyadék
- hosszbordásszíj + feszítő (Dayco)
- fékfolyadék
- fékek ellenőrzése
- teljes átnézés
Update: másnap délutánra elkészült az autó. Semmi különös problémát nem találtak, a diag is csak a tegnap reggeli akku lemerülést mutatta (holnap kap egy újat), viszont a kért gyertyacsere és fékfolyadékcsere elmaradt/-felejtődött, aminek nem örülök, mert majd vissza kell mennem miatta.
Semmit nem vittem (pedig alkatrészes cégnél dolgozom), de a számla végösszegéből kaptam kedvezményt, így nem jártam sokkal rosszabbul. Kifejezetten fairnek tartom Zsolt hozzáállását, kerek perec elmondta, hogy van egy fix összeg, amit egy ilyen munkán keres. Ha az alkatrészen nincs haszna, akkor azt rászámolja munkadíjban, így felesleges az alkatrész vitelével bajlódni, és ha garanciális ügyintézés merülne fel, azt is egyszerűbb intézni. Számlát kaptam a javításról.
Göngyölített vételár: 3.286.000 ft
A kötelező biztosítás megkötése, majd az eredetvizsga után következhetett az átírás, csak hogy mindenhol leperkáljon még az ember pár tízest adó formájában…
KGFB: a Genertel adta a legjobb ajánlatot, de mivel a másik kocsin van a bónuszom, így erre egyelőre nagyon magas díjat fizetek, ami persze B10-ben lényegesen kevesebb lesz. Most 74.365 forintomba került.
Az eredetvizsgáért 17e forintot kellett otthagyni.
Az átírás teljes költsége 108.050 ft volt.
Göngyölített vételár: 3.128.000
A hazaérkezés után már nem volt rá lehetőség, de másnap vasárnap kellő időt tudtam szánni az autó alapos külső, belső takarítására.
A közeli szokásos önkiszolgáló mosóban kezdtünk, egy alapos habos, bogároldós mosás után először viaszos, majd foltmentes öblítés következett.
Itthon aztán szépen szárazra töröltük (a kisebbik fiam örömmel segédkezett), természetesen minden rést és kédert érintettünk, semmi nem maradhatott koszos vagy nedves. A gumik is kaptak egy fényesítő kencét, de majd úgyis le kell őket nyárira cserélni. Az összhatáson viszont mindig sokat dob a gumik leápolása.
Az autó belsejében nem volt sok dolgunk, nagyon szép állapotban van, így csak porszívóztuk és mindent tisztára töröltünk.
Sajnos előjöttek a hibák, amire számítottam is, de arra nem, hogy a hátsó ajtó és sárvédő színe ennyire el fog térni az elsőtől… Ez benne volt a pakliban, nem volt titok, hogy a hátulja javítva volt, de jobb eredményre számítottam. Majd kap később egy komolyabb polírt, ahol a kis horpadások és festékhibák is el lesznek tüntetve.
Göngyölített vételár: 2.928.000
A hétfői foglalózás után egész héten tűkön ülve vártam, hogy végre szombat legyen, és hazahozhassam az új szerzeményt.
Szombathelyről kellett hazahozni, és végül úgy döntöttem, hogy vonattal megyek érte, amit nem bántam meg, mert nagyon kényelmes és gyors megoldásnak bizonyult, 2 és fél óra alatt lent voltam a Keletiből, amit kocsival sem tudtam volna gyorsabban megoldani, így viszont nem kellett plusz egy sofőr.
Egyéb felmerülő költségek (nem minden erre a napra esett, de egyszerűbb így vezetni):
Carvertical: 10.300
Vonatjegy: 4.100
Autópálya-matrica: 5.100
Utalási költségek: 7.500
Göngyölített vételár: 2.927.000
Úgy döntöttem, hogy itt (főleg magamnak) végigvezetem az üzembehelyezés összes felmerülő költségét, hogy végül lássam, mennyiből is jött ki ez az elsőre jónak tűnő vétel.
A Fb Marketplace-en bukkantam az autóra. Régóta vadásztam egy fiatalabb példányra, és itt minden (motor, felszereltség, futás, ár) közel volt az elképzelésemhez, úgyhogy éreztem, hogy le kell csapnom rá. Ez egy szombati késő estén történt, telefonban “lefoglaltam” az autót, amiben segített, hogy több közös ismerősünk is volt a fb-on, így a nagy távolság ellenére mindkét fél részéről megvolt a bizalom. Hétfőn du (július 1.) már mentünk is megnézni a feleségemmel, és mivel (majdnem) minden megfelelt a hirdetésben megadottaknak, így lefoglalóztam az autót. Nem hozhattuk el azonnal, mert nem volt érvényes a műszakija, illetve kapott egy új szélvédőt a törött helyett.
Az első összeg természetesen az autó vételára, ami kis alkuval 2,9M ft volt.
0
621