Lassan minden összeáll.
Egy kis segítség azoknak, akik ilyenben gondolkoznak. Vedd meg az új full Brembo készletet! 1200 Euroért már lehet kapni 330-as upgrade kit-et. Ez a sztori a végére majdnem ugyanoda érkezik meg költségekben, ha mindenből minőséget veszel és így még mindig használt nyergeim vannak. Ráadásul egy csomó utánajárástól, és méregetéstől, szarakodástól kímélhettem volna meg magamat.
Felkerült egy 60-a Proex rendszer. Nagy méretű dobokat kértem, hogy ne üvöltsön. Kellemes hangja lett.
Na akkor kezdjünk költekezni! 😀
Nagyszerviz, plusz váltóolaj, plusz négy lambdaszonda csere (mert ezeket 150.000-enként cserélni kell)
Úgy alakult az életem, hogy az elmúlt évek cégautós napjainak vége lett. Gyorsan kellett autót vennem, és döntenem. GT vagy 159? Attól függ, hogy mit találok jó minőségben. Ha 159, akkor 2.4 JTD automata, ha GT akkor benzines. Néztem ezt is, azt is. Kérdezősködtem, milyen a JTS. Ijesztegettek is, bíztattak is. Halesz azt mondta, hogy sok év GT-zés után megutálta a dízelt, mert spotkocsiba az nem való. Megnéztem egy GT Q2-t, de amikor beindítottam behánytam a dízel fílingtől. Megértettem amiről Halesz beszélt, és amúgy sem vágytam dízelre.
Végül rátaláltam erre a leinformálható, jó állapotú 2.0 JTS-re, tetszett és megvettem.
A motor elnyerte végleges formáját...elvileg. Programozás kész. 245 LE, 330Nm. Annyira jó lett a nyomatékgörbe, hogy 1750-es fordulattól, már rendelkezésre áll minimum 300 Nm a teljes fordulatszámtartományban!
Szépen mondva ripityára szedtem az autót a fényezéshez. Ott még kiugrik az első és a hátsó szélvédő. Apró lakatos munkák, és telibe fújják.
Régen írtam ide.... Mostanra elkészült egy full felújított, és jelentősen átépített motor. kijelenthetem, hogy egy eleme sem maradt érintetlen. Elég meggyőző, de egyelőre csak óvatosan, mert közel sem optimális a gyári beállítás ehhez a motorhoz. Ha belekerülnek a megfelelő méretű injektorok, és hozzá lesz programozva az elektronika is, akkor bitang lesz!
Új kipuf rendszert is kapott.
A kardán is teljen fel lett újítva, plusz a hátsó kerékcsapágyak, hátsó féknyergek, hátsó betét, és a váltóolaj is ki lett cserélve.
Itt tartok most. Sajnos jelentős időhiányban szenvedek továbbra is, de már kezdem látni a végét.
Mivel a korábban kicserélt két hátsó motortartó csere sem oldotta meg a motor remegését, a többit is cseréltük. Most új az összes. Érdekesség, hogy amelyikből volt utángyártott, azoknak a csomagolása is gyári alkatrészt rejtett. Tehát az összes bak gyárira lett cserélve.
A bal hátsó kézifék kötél nem engedett ki rendesen, ezért éppenhogy csak, de fogott egy pict, és elkopott a betét. Új kötelek és új betétek mentek hátra. Most minden tökéletes.
Megjegyzem iszonyat szívás a kézifékkötél csere.
30.000-enként olajcsere? Hagyjuk! 10.000 a tuti szám szerintem. Így cseréltük.
Megvettük és elkezdtük rendberakni. 6 hónap alatt a következőket cseréltük:
- A kettős tömegű lendkerék, kuplungszerkezet, tárcsa, és kinyomócsapágy cserével indítottunk. Nem lepett meg a dolog, erre készültünk, ugyanis a kilométeróra állás szerint pont itt volt az ideje annak, hogy széthulljon a lendkerék.
- Motorolaj, váltóolaj és az összes szűrő cseréje-
- Szervoszivattyú felújítás és szervotartály csere. Sajnos előfordul, hogy a tartályból kitörik a terelő gát, és az örvénylés miatt felhabosodik a folyadék. Ezután csak idő kérdése, hogy tönkrevágja a szivattyút.
- Sajnos nem finomkodott a korábbi tulaj a géppel, így az első futóművek nagyjából teljesen le voltak pusztítva. Állítólag ennél a típusnál már nem jellemző a futómű gyengeség. Nos! Cseréltük: bal és jobb alsó lengőkart, bal felső lengőkart, bal-jobb első lengéscsillapítók.
- Új első gumikat is vettünk.
- Teljes vezérlés csere, hosszbordás szíj és ennek feszítői, vízpumpa, hűtőfolyadék.
- A két hátsó motortartót is cseréltük, de még mindig nem olyan a motor mozgása, mint szeretném, ezért további kettő is ki lesz cserélve.