Miután leszereltem a futóműveket, elkezdtem letisztítani a sarat a doblemezekről. Volt néhány apró rozsdafolt, ami abszolut felületi. Ezeket ledrótkorongoztam, majd kapott Loctite Super Rost Killer rozsdaátalakítót. Azután az egészet lefújtam Teroson Terotex Rekord 2000 HS-el, ami egy kaucsuk-műgyanta alapú alvázvédő. Ugyanezt az eljárást követtem a sárvédők belső felével is.
Apropó rozsda! Ez az autó alapvetően alig rozsdás, csak apró felületi pöttyök vannak elvétve. Csókoltatom azt aki úgy cserélt főfékhengert, hogy az összes fékfolyadékot végiglocsolta a motortérben a főfékhenger alatti részen. Naná, hogy lemarta a festéket, és rozsdásodik. Ennek orvoslása egy későbbi menet lesz, ha egyszer ki lesz szedve a motor.
Végre elkezdtem a felújítást.
Az első futóműnél és környékén indítottam a munkálatokat.
Leszereltem a sárvédőket és a teljes futóművet lebontottam a helyéről. Különösebb nehézségek nem adódtak volna, ha valaki nem gányolja az autót. Úgy leültette az autót a néhai akárki, hogy az alsó lengőkar csavarokra a lengőkar felöl nem lehetett dugókulcsot rakni. Sőt biztos ami biztos a hatlapfejből is leköszörült a kedves "tuningoló", mert nem tudta betolni a csavart a helyére, ugyanis elakadt a lengőkarban ami már nem a megfelelő szögben állt. Ráadásul úgy meghúzta ezeket a csavarokat, mintha legalább 22-esek lennének és egy egész toronyházat tartana. Nem vagyok egy gyenge legény, túlzás nélkül mondthatom, hogy 94 kg-nyi izomállat létemre is vért izzadtam, mire meglazítottam őket.
Dobbetét nélkül röptetett a sárban a géppel és még tudnám sorolni a méltatlan bánásmódot és méltatlan "javításokat".
Racionális okokból, a GTA motor kikerült az autóból, és vissza lett alakítva a 2.0TS-hez. Mivel sok minden módosítva lett az autón, a visszaalakítás sem volt rutin munka. Teljes vezérlés csere "tette fel a pontot az i-re".
A TS több mint 100 LE hátrányban van a korábbihoz képest, de kárpótol a kellemes fogyasztás, és hogy nem olyan orrnehéz az autó.
Kiváló motornak tartom a TS-t. Nagyon jó a hangja is, semmi nem szól így. Sajnálhatja a világ, hogy leállították a Twin Spark motorok fejlesztését, és gyártását.
A gyári ülések is visszakerültek.
Az autót úgy hoztuk el, hogy betolós volt. Az önöndító olyan hangot adott, mint amikor lefogazódott a fogaskoszorú.
Hamar felismertem a tényt, hogy a felső önindítórögzítő csavarról leesett az anya, és az alsó is lelazult. A felső csavar kicsúszott és elfordult az önindító. Ezért nem indított. Nem kis küzdelmek árán leszedtem az önindítót, hogy ellenőrizzem minden rendben van-e. Szerencsére a fogak épek.
Még a franciákra mondják, hogy szar szerelni őket. Az Alfánál sem voltak otthon, amikor ezt így kitalálták. Az önindítót két csavar tartja a fogaskoszorú felöli oldalon. Csak csodakulcskészlettel lehet tisztességesen meghúzni öket. Ki tudja miért, de az önöndító hátulján is van két rögzítőcsavar, ami egy közdarabbal, a motortartó bakhoz rögzíti. Így már logikusan kiderül, hogy nem lehet előre kihúzni a lehyéről, mert ott a motortartó bak, ha meg nem lenne ott a motortartó, akkor az olajszűrő szabna gátat a műveletnek. Tehtát le kell venni a kipufogó leömlőket is, hogy felfelé ki lehessen venni az önindítót.
A lényeg, hogy önöndító a helyén és kifogástalanul indít.
Ismét nekiszaladok a 75-ös projektnek. Egy korábbit már feladtam, de most újult erővel vágok neki, kedves Feleségem támogatásával.
Sikerült venni egy rozsdamentes autót, ami nagyon fontos. 1996-ban az első tulaj kivonta a forgalomból és azóta is úgy van. A km óra 90.000 körül mutat, ami lehet, hogy igaz, de nem ez számít. (Te jó ég!!! Marek majdnem elbontotta az autót!)
Tehát ez az "új" 75 lesz az az autó, ami méltó utódja lesz a 145-ösnek.
Nem vagyok híve a "Nagyon megy az autóm, de úgy néz ki mint a hányadék" stílusnak. A szépségnek és a teljesítménynek együtt kell járnia, és mivel nálunk nincs kolbászból a kerítés, nem egy hónap alatt készül majd el az autó.
Szuper jó, piros színű kagylóüléseket gyártattam. Belehímeztettem egy-egy Alfa Romeo feliratot is. Az ajtókárpitok is be lettek vonva az ülések anyagával, és Cuore Sportivo feliratokat kaptak.
Beszereztem még egy Auto Gauge fordulatszámmétőt, ami shift light-os, meg memóriás. Elég jó szolgálatot tesz.
Át lett fényezve az egész autó. Úgynevezett Twin Tone, azaz kéttónusú fényezést kapott a kocsi. Felül maradt a Volvo Zafír fekete, alul pedig Lamborghini narancs.
2006. március. Végre hajthatom az új motorral szerelt kocsimat. Nagyon jó lett. Tetszik a 6 sebességes váltó is. Állítható a kapcsolási út.
Leírhatnám, hogy mik történtek, de nagyon hosszú lenne.
Végtelen műszaki újítások.
Új O.Z. Superleggera Race Silver felniket vettem a gépre.
Benne csücsül az új motor. :-D Igen!
Autotecno első lökhárító az én elképzeléseim alapján készítve
OMP sportféktárcsák
Ismét TSW Avus felniken gördülök.
Simoni Racing tetőszárny.
A motorháztetőből el lett tüntetve a pajzs (ami igazából egy nyílhegy).
Le lett leültetve az autó 40 mm-el.