Kicseréltem az üzemanyagrendszer gumicsöveinek utolsó darabját is, ami az üzemanyag szűrőnél van.
Ha már levettem a kereket, kiszedtem a hátsó rugókat is, amikre Kizzo már pályázott egy ideje. Felületi rozsdán és a koszon kívül semmi bajuk nem volt, de a Spax készletben a lengéscsillapítókhoz voltak rugók is, így most azokat beszereltem a régi helyére.
Megváltam az autótól. Nem azért, mert bármilyen gond lett volna vele, csak egyszerűen elég volt. Lezárult egy korszak, ez pedig az extrém tuning korszaka. Eljött az az idő, amikor már nem egy ilyen autó a vágyam.
Szerintem jól járt aki megvette. Ha valaki értékeli az ilyet, akkor annak sokkal többet ér, mint amit kértem érte, annak ellenére, hogy volt egy-két komolytalan hibája amik akár néhány éves autókon is előfordulnak.
2002-ben vettem ami azt jelenti, hogy néhány hónap híján 10 évig birtokoltam a gépet. Szerintem senki nem vitatná, hogy ez alatt az idő alatt, az egyik legkomolyabb 145-é vált Magyarországon, és megkockáztatom hogy az egész földön. Gyönyörű optika, kiváló futómű, és a 3.4 V6 24V GTA erőmű. Semmi nem adja vissza azt az érzést.
Ma történt. 2011.12.08. reggel fél 6. Eltávozott közülünk Harrer Zsolti, akit itt AR3375 nick néven ismrethettünk. Itt a 75-ösöm blogjában emlékezek meg Zsoltiról, mivel nagy rajongója volt a típusnak.
Sajnálom, hogy nem tudtam elbúcsúzni tőled. Engedd meg, hogy szentimentális legyek!
Minket szerencsére nem csak az Alfa Romeo rajongás kötött össze. Tudod Zsolti ilyenkor jön rá az ember, hogy mit veszített, és bánja azt, hogy a rohanó mindennapokban nem töltött több időt azzal aki fontos neki. Most így érzek veled kapcsolatban és nagyon sajnálom!
Készül a 75-ösöm, és remélem olyan szép lesz mint a tiéd! Mindig arra vágytam, hogy együtt autozunk majd. Te a TS-eddel, én pedig az Americámmal. A két vörös veszedelem. Ez már nem fog megvalósulni, ahogy már semmi. Csak az emlékek maradnak a közös percekről, ami túl kevés, és melyeket őrizni fogok.
Köszönöm, hogy mindig számíthattam rád! Köszönöm, hogy a barátod lehettem!
Isten legyen veled, bárhol vagy!
Az szép, hogy új gyertyákat rakott valaki a gépbe, de vajon miért nem húzta meg őket?
Eltávolítottam a gyárinak közel sem megfelelő üzemanyagszűrőt, amire egy vezérműszíj volt rátekerve, hogy a méretkülönbség miatt rögzíteni lehessen. Ráadásul teljesen gagyi szűrő volt. Kicseréltem.
Szükséges volt a feltengely csuklók porvédőinek a cseréje. Az egyik szakadt volt, és amúgy is 23 évesek. Egy jótanács: gyáriszám alapján némileg problémás gumiharangot vásárolni, ugyanis a nagyobb csukló cikkszámára is a kis porvédőt dobják az elektronikus katalógusok. Ha nem akartok szívni, akkor papírkatatalógusból méret alapján érdemes keresni. Így találtam 75-re nagy porvédőt, de hozzáteszem, hogy nem igazán kapható. Ami viszont jó rá az a 166 2.4 JTD váltó oldali gumiharangja. Végül én is azt vettem. Annyi a különbség, hogy a tengely felöli oldalon van egy plusz bubi, amit érdemes levágni, mert hülyén néz ki. A másik, hogy kicsit nagyobbak, azaz magasabbak a redők, ezért a csavarokat kicsit macerásabb berakni. Azért nem kell megijedni! Gyerekjáték.
Itt hiányoztak, vagy rossz állapotban voltak csövek. Cseréltem őket.
Kicseréltem a hátsó és a középső hardy tárcsát. Félsiker... A kardánfelfüggesztőt és az első hardyt is ki akartam cserélni, de nem tudtam kihúzni a kardán első felét. Sajnos a se aknám, se emelőm. A felbakolt, aláfekvős szerelésnek megvannak a korlátai. Majd fizetek valakinek, hogy megcsinálja.
Biztos, ami biztos egy olajcserét is eszközöltem. Ez egy amolyan tisztító olajcsere periódus lesz, 1-2 ezer km után leengedem. Egy átlagos, de jó minőségű olajat alkalmazok. Delphi Supreme 15W-40. Azért ez, mert pénzembe gyakorlatilag nem került, és a célnak tökéletesen megfelel.
Már megint az erős emberek...
Az olajszűrő leszedésével megszenvedtem. Aki korábban rátekerte a szűrőt, az úgy tűnik nem hallott még arról, hogy a gumigyűrűt meg kell olajozni és kézzel normálisan rá kell húzni.
Miután a láncos leszedő már korrektül összeroppantotta és megtekerte ezt a hatalmas szűrőt, csikorgó hangok közepette megindult. Pár olajszűrőt leszedtem már, de ilyet még nem hallottam. Ebből következtettem rá, hogy szárazon húzták meg.
Ahogy mondani szokták, máshogy sose erősödök meg. :-D
Cseréltem az összes kipufftartót. Közöttük azt a kipuff tartó szilentet is, ami a hátsó motortaró után van felszerelve, a harang végén.
Ki tudja hogy, de ezt sikerült valakinek felakasztania valamilyen tereptárgyra, így nem csak azért kellett leszednem, mert a gumirésze halott volt, henem azért is, mert minden eleme el volt görbülve. Sajnos nem tudtam tökéletes minkát végezni, mert a kipufogóra hegesztett rögzítő lemezt nem mertem eredeti állapotába visszahajlítani, mert úgy éreztem, hogy le fog törni. A többi részt kikalapáltam, és kaptak cink sprayt. Van némi szögeltérés, de a szilent szerintem még bőven elbírja. Azt mondom, hogy az eredmény nem tökéletes, de kielégítő.
A lengőkarokat is megszabadítottam a sártól és a rozsdától, és lefestettem őket.
Kezdődhet az első futómű összeszerelése.
Végre kibonthattam az évek alatt összegyűtögetett alkatrészeket.
Cseréltem:
- kormányösszekötő gömbfejek
- alsó lengőkar gömbfejek
- alsó lengőkar szilentek (vagy inkább csapágyak?)
- felső lengőkar szilentek
- első támasztókar szilentek
- első stabilizátor szilentek
- gumi fékcsövek
- fékbetétek
- lengéscsillapítók
Egyedül a felső lengőkar göbfejeit nem cseréltem, mert annyira tökéletes állapotúnak éreztem őket.
Féktárcsa újszerű, tehát maradt. Kerékcsapágyak rendben vannak.
Ahová csak lehet Powerflex szilenteket raktam. Precízebb az autó kezelhetősége, és szinte örök életű.