Tagok >> EngineCoffeeTables >> Blog
Még idén szeretnék új rekordot futni gyorsulásban, ezért kihasználtam pár adodó lehetőséget. Vettem két Yokohama advan a048-as utcai slick gumit, két tojástartós felnit, és K&N betétszürőt. Mivel a yokokat nem akartam állandóra feltenni(kissé csapadékos skóciai éghajlaton ez veszélyes lehet:((( ) ezért kellett a két extra felni.
Mivel nem nagyon szeretem az ezüst felniket, igy áldozatúl estek festésnek. De hogy poén is legyen belöle, az utcai fekete felnik mellé ezeket fehérre festettem homemade:)
Igy legalább nem keverem össze öket. A szürőt már beraktam, a gumik a jövőhéten lesznek felszerelve a felnikre. ÉS jövő hétvégén kiprobáljuk beférek-e még idén 16 mp alá. Jó lenne, mert erőt adhatna átvészelni a telet:)
Ha minden kötél szakad 3 hét múlva az utolsó gyorsulási napon újra próba.
Probát tettem a hozzám közeli(150km) egyetlen skóciai drag pályán.
Most egyedül mentem igy nem volt se fényképezés se videó. Elözetesen nem gondoltam volna hogy ekkora érdeklödés lesz, mivel egyidőben volt a gyorsulás az Edinburgh-i Fast and Modified tuning show-val. Különösen az én kategóriám volt telitett:( Volt 6-7 subaru, 3-4 evo, rx-7, lotus elise, miegymás az érdekesebbek közül. Motoros futott 9-es időt, autótól a legjobb 11-es idő volt amit láttam(de a legtöbb időt én is sorbanállással töltöttem:)))).
Egy szép szombati reggel felkerekedtünk és elindultunk délre Santa Pod Raceway-re.
560km-re van tölünk igy reggel 5 órakor indultunk és a GTV-t bemelegités céljából kicsit megzavartam, igy tankolásokkal is leértünk 10-re:))))
Feleslegesen mert a beharangozott rendezvény(Street National show) sokkal kisebb érdeklödést váltott ki mint amennyire be volt harangozva. Jellemző hogy 10-töl lehetett gyorsulni és 11kor 8.nak regisztráltam. Mondjuk igy volt lehetöségem annyit futni amennyit akartam:)))
A pálya olyan volt amilyenre számitottam, PROFI.
Végül is csak futni lehetett, verseny nem volt. De mindenkit megmértek és kapott timeslip-et.
Állandóan gondozták és takaritották a pályát(utánam is:DDDD).
Ha átvonult egy kis zivatar utána azonnal indult a sugárhajtómüves száritó és felszáritotta a pályát.
Az inditók , és a pályabirók se néztek le senkit annak ellenére hogy ők azért top fuel dragstereket is inditanak(jellemző egy celica-s gyerek akinek 3x is segitettek be stage-elni mert nem értette meg :/ )
A pálya nagyon tapadt, talán kicsit túlságosan is mert 2,3-as 60 lábam is volt de amikor fogyott az erő már nem tudtam rendesen kigyorsitani. Igy születtek 135km/h végsebességek.
Az eredmények:
Futam 60láb 1/8 1/8seb 1/4 1/4seb
1 2.48 10.865 104 16,84 132,83
2 2,37 10.629 104,4 16.56 133,31
3 2,39 10.577 105,3 16.46 134,56
4 u.a mint a 3. valószinüleg nem mértek meg
5 2,56 10.855 105,0 16.76 134,2
6 2,45 10,751 104,1 16.70 134,51
7 2,82 11.66 97,7 17,88 130,92 <<--- szar start és lefogaztam a 2-est.
8 2,50 10,800 104,5 16.72 134.52 itt készült a köpös videó:)))))
9 2,56 10.88 102,9 16,87 133.08
készitettem több videót is a legjobb idő és a köpös videó fenn van youtube-on.
http://youtube.com/watch?v=-vIkYi7yZro ----legjobb idő
http://youtube.com/watch?v=Z3v1NSsr6EI&feature=related ------köpös videó
Összefoglalva, ha az eredményekért nem is de a feelingért és a többi rendezvényért(pl EDC Drift) nagyon megérte lemmeni. És hát a GTv is nagyon jól viselkedett a a kipufogó tömitésésének kiköpését kivéve.
Na meg volt a müszaki elötti utolsó komolyabb beruházás.
Kicserélték az első féktárcsákat , betéteket, kapott négy új noname asszimetrikus gumit.
És ajándékba egy olajcserét szürővel(persze beépitették az árba)
Na a gumikat holnap le is tesztelem Santa Pod-ban, Europa legjobb gyorsulási pályáján:)))
Pfffff.... Rég irtam a blogba, de a mai szerelés után nekiültem. A felnik nagyon szépek lettek.
Azóta voltam otthon(Magyaro.), de sajnos vissza is kellett jönni:((((
Elöjött pár probléma amit orvosolni kellett. Kilyukadt a kipufogó a múlt héten, a középső rész egyik tartója tört ki a csőböl, és elkezdett ingadozni az alapjárat.
A kipufogót mindjárt másnap gyorsjavítottam, de a felrakott foltot egy oldalról nem tudtam körbehegeszteni helyhiány miatt. Ma potoltam, levettük a középső részt és szépen megtisztitottam, lehegesztettem és lefestettem hőállóezüsttel:))))
DE a nap SZOPÁSa még hátravolt.
Megjött két nap alatt a lambdaszonda, gondoltam kicserélem azt is.
Probáltuk kivenni a régit.......
Probáltuk még
Megint probáltuk:(((
2,5 óra alatt jött ki...
de akkor már melegitettük a kipufogó csővet.
A kedves szerelő aki beletette az elözőt, volt szives félrekapatva belehajtani a menetbe.
Qrva anyját....
Hála az égnek maradt benne némi menet igy némi javitás után vissza tudtuk tenni az újat.
Na még megnéztük a fékeket mert valószinüleg müszakira cserélni kell a tárcsákat, ráznak fékezés közben.
Na ez volt 5 óra hossza.
Már csak az olajcsere, fékek , gumicsere van hátra:))))) ÉS jöhet a müszaki szeptemberben.
Végre szép az idő, erre elvittem a kocsit a felnishez. Otthagytam mert volt helye nekem meg nem volt második szett felnim. Muszály megjavítatni a felniket mert a festés ronda volt rajta, a peremek
végig meg voltak dolgozva(köszi elöző tulaj) és a legnagyobb probléma hogy meg voltak ütve.
Most kigörgőzik, peremezik és újrafestik őket! A színe olyan lesz amit még nem láttam tojástartós felniben! Nem, nem rózsaszín:D Péntek reggel megyek érte és szombat reggel indulunk haza!
Tegnap reggel 8kor indultunk Nessi-t keresni:) 300km-t mentünk a tóhoz kanyargos szerpentineken és falukon keresztül, de megérte mert sok szép tájat láttunk és a GTV-t is nagyon élveztem. Úgy feküdt a kanyarokban ahogy kell. A motor is szépen muzsikált. Nézelödtünk, sétálgattunk majd indultunk vissza. 350km-t jöttünk visszafele, kerültünk hogy autópályán és autóúton jöhessünk visszafele. Ez fogyasztás szempontjából nagyon jó volt. mert indulás elött szinte üres jelzésnél 58 litert tankoltam és most még majdnem negyedig van. A nagyobb sebességnél viszont bebizonyosodott két probléma amit már sejtettem: 1. A vezető oldali elektromos ablakot meg kell csinálni mert nem zár be teljesen és erős szélhang van 140-150 körül. 2. A felniket görgöztetni kell, kicseréltettem a tengelyeken de az eredmény ugyanaz.
Megvolt a vezérmüszij csere, plusz ékszij olaj és vizpumpát is cseréltek. mivel csak telefonon beszéltem a szerelővel, nem egészen értettem miért cserélték ki a vízpumpát, holnap megyek vissza megkérdezni. Holnap megyünk egy 600km-es túrát Loch Ness-hez. CSinálok képeket, talán Nessiröl is(1 millió fontot fizetnek érte:) ).
Megkaptam az időpontot a szervizböl. Jövő hét csütörtök reggel 8kor áll be a szépségem.
Vezérműszíj(görgökkel), olaj(szürővel) és ha kell akkor ékszíjcsere lesz.
Mivel a közelben csak Glasgow-ban van alfa szervíz, igy kénytelen vagyok beérni egy nevesebb helyi szervizzel. Igy is 300+áfát kérnek persze fontban. Az 350 font(hála a 17,5%-os áfának).
Az 122500 forint körül van. De legalább meglesz még aznap. Utána leteszteljük mert a szünetben irány Loch Ness. Megyünk őslényt kutatni.:)
Végre megjött március erre ma leesett a hó. 10 cm havat söpörtem le az alfáról:(
De már sűt a nap és szépen olvad.