Mutasd

>> Esemény2015-06-07

Mivel az autót napi használatra szántuk, szükségesnek tartottunk néhány dolgon módosítani. Egyébként mindenben megpróbáltunk ragaszkodni a gyári állapothoz.
A belső biztosítéktáblához bemenő vezetékek nem voltak biztosítva, ezért az akkummulátor után beépítettünk biztosítékokat (végre felkerült a gyári pólusvédő is). A következő a szélvédőmosás, egy kivezetéses spriccelőfejet két kivezetésesre cseréltük. Beépítésre került egy távírányító szett a központizárhoz. Ezen volt elektromos csomagtérnyitás is, ezért bekerült a csomagtartóba egy elektromotor, hogy elektromosan nyitható legyen a csomagtartó.

 
>> Esemény2014-09-21

Végre meggyógyult a kárpitos :) , két hónapot vártunk rá, de megérte. Elkészültek az ülések, a tetőkárpit, a kalaptartó, és a váltószoknya. Az üléseket bebőrözte, a tetőkárpit kapot rendes tetőkárpit anyagot, mi már egyszer ezt megcsinátuk, de nem jó anyagot választottunk, és nem lett igazi, de mostmár tökéletes. A kalaptartóval sokat vaciláltunk, hogy mi legyen, mert meg volt furkálva, először próbáltam átfesteni, de nem lett tökéletes, így erre is került egy réteg anyag, most ez is nagyon jó lett :)
Munkaidő: 40 óra

 
>> Esemény2014-07-11

Végre megkészült a légkondi is. Sajnos amiből kiszereltem annak a vezetékelése össze volt kókányolva, jó magyar szokás szerint. Köszönöm Tocsának, hogy segítségemre sietett és küldött egy bekötési rajzot magyarázatokkal kibővítve, így ezt is az eredeti állapotra sikerült visszaállítani. Alfacityre nagyon kellett volna, de a kompresszoron tömítést kellett cserélni, akkor már úgy gondoltuk, legyen kicserélve a tömszelence is. Nyomáspróba ismét, feltöltés. Nagyon jól sikerült, teljesen rátekerve 1,2 fok :) Ha nem vigyázunk belefagyunk :)

 
>> Esemény2014-06-07

Ma végre elkészültek a felnik. Elmondhatjuk, hogy szinte az egész autóval nem szívtunk annyit, mint ezekkel felnikkel :) Nagynehezen ki lettek polírozva, majd festőt kerestünk, nem akarta elvállalni senki a polírozott peremek lakkozását. A negyedik fényezővel úgy állapodtam meg, hogy egy másik polírozott felületet próbál meg lelakkozni. Políoztam egy másik felnit, amit le is fényezett, de a lakkot körömmel le lehetett róla kaparni. Ajánlotta, a színterezést, elvittük színtereztetni a peremeket és a csavarokat. A perem színterezése nem sikerült (2. kép), így újra kellett políroznunk a peremeket. A végeredmény kárpótol bennünket, megérte, a szépsége mellett azért is, mert ez áll legjobban a 75-nek :)

Munkaidő: 80 óra

 
>> Esemény2013-08-17

Már 3 hete, hogy elhoztuk az autót a fényezőtől, azóta gyakorlatilag folyamatosan dolgozunk rajta. Kezdtük a külső elemekkel, felkerültek a díszcsikok, a küszöbök, következett a kábelezés, a csomagtartó, az ajtók összerakása, az utastér szőnyegezése, a fűtőtest, és a műszerfal berakása, a km óra 0 km-re állítása, a motortér bekábelezése, belekerült az ablaktörlőmotor, és el lett kezdve a doblemezek felszerelése. Természetesen sokminden kimaradt a felsorolásból. Kezd alakulni a gép.
Munkaidő: 145 óra

 
>> Esemény2013-06-10

Felkerült a váltó, ami nem volt egyszerű a "nomád" körülmények miatt. Rákerült a váltórudazat, ami szintén rendbe lett rakva. Felraktuk az első futóműveket is. Vissza került a kormánymű, a motorteret pedig előcsiszoltuk egy kicsit a festőnek.

Munkaidő: 32 óra

 
>> Esemény2013-06-07

Ilyen volt és ilyen lett, mind ez könnyen és gyorsan! Na ez az ami nem igaz, mert ez csak a reklámokban van így, ez megint nagyon sok munkánkba került, míg ilyen állapotba hoztuk a sebességváltót. Ellenőriztük a Sperr difit. Rendbe hoztuk a Dedion hidat is, megjárattuk a csapágy rögzítő gyűrűket, ez sem volt egy egyszerű feladat, de ha egyszer kerékcsapágyat kell cserélni, akkor nem kell attól tartani, hogy össze van rohadva minden. Felkerült a hátsó stabilizátor rúd, amiben gumiperselyeket cseréltünk, ez is elég "szar" meló. Most már "csak" a felszerelés van hátra. Ha esetleg valaki sokallná az alábbi óraszámot, mert nem csinált még ilyet, leírom ide körvonalakban ennek a folyamatát. Az alkatrész leszerelése, mosása, estlegeses részegységekre való szétszerelése, esetleges homokszórása, csiszolása, majd rozsdamarózása, alapozása, festése, esetleges javítása, majd összeszerelése.

Munkaidő: 64 óra

 
>> Esemény2013-04-25

Sajnos még soká lesz az az idő, hogy a feniket az autóra kelljen rakni, de nem bírtunk tovább várni, és neki álltunk a felnik rendbetételének is. Sajnos elhanyagolt állapotban vettük őket, de ezek már annyira ritkák, hogy nem lehet válogatni, ugyanis ezek eredeti Alfa Romeo Speedline felnik 16"-os méretben, a SZ-en is ilyenek voltak, csak 17"-os méretben. Ezek szétszedhető felnik, kiszedtük belőle a csavarokat, 30db egy felniben, már ez sem kis munka, jól be vannak csavarrögzítőzve. Sajnos az egyik padkázva is volt, úgyhogy egy kicsit rá kellett hegesztetnünk. Tisztítottuk, és egy kicsit megcsiszoltuk őket.
Munkaidő: 3 óra

 
>> Esemény2013-04-23

Ismét elkészült pár alkatrész rendbetétele. Alapos tiszítás, rozsdaátalakítózás, alapozás után festve lettek. A DeDion szilent ki lett cserélve, az egyik lengőkar szilent is cserélve lett, a gömbfejek újra lettek zsírozva, ezek még eredetiek, mert szegecseltek, de még nagyon jó állapotúak.
Munkaidő: 17 óra.

 
>> Esemény2013-04-05

A rossz idő miatt mostanában nem tudok kint dolgozni, ezért a garázsban a donor autó 5 csavaros kerékagyait és Brembo féknyergeit tettem rendbe. A munkaidő 16 óra.