Tagok >> Ruuk >> 156 1.9 JTD 16V >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:grafit szürke
Nagyon elkezdett füstölni és nem is ment úgy az autó, ahogy kellett volna. Egy furcsa fütyülést is hallottam, ami a nem megszokott turbóhang volt. Elvittem Tomihoz és egyből kiderült, hogy a csövem el van a felső csonknál repedve elég rendesen. Colostól rendeltünk gyári csövet, mert után gyártott sehol sincs. Gyári száma: 60688601
A füstölés megszűnt, az erő visszatért! :)
KM : 206000


RÁDIÓKÓD: 1424
Tomihoz elvittem a vasat, mert csúszni kezdett a kuplung 5-6-ban.
Valeo gyári kuplung szett került bele. 42 e Ft Váltóolaj 6e Ft.
Kopogott a bal eleje, ott is cserélve lett a lengőkar, alsó, felső: 43 e Ft
Motortartó bakok is cserélve lettek, mert nagyon rossz állapotban voltak: 28 e Ft
Bal hátsó kutyacsont is kuka: 6 e Ft
Olajcsere : Selénia WR 5w30 Csabától: 16 e Ft/5l
Mann olajszűrő: 4 e Ft
Km állás: 197000



Az első lengőkar csere után elvittem futómű állításra, ahol észrevettem (ÉN), hogy a hátsó torziós rúd hajlott. Elvittem Pistihez és egy 20 tonnás préssel vissza egyengette az acél darabot. Így már be lehetett állítani a futóművet. Kiderült, hogy kerékdölést nem lehet az autón állítani, de szerencsére még így is határértéken belül volt, illetve az is, hogy nem volt törve mert az összetartása a váznak 0,00 "eltérést" mutatott.
km: 184500
Munkadíj: 8000 Ft
Futómű beállítás: 5000 Ft


A jobb eleje nagyon nyeklett, időszerű volt a lengőkar cseréje.
FRAP szett került bele Pisti műhelyében.
Alkatrész 35000Ft
Munka: 13000 Ft
Km: 184100 Km



Végre jutott rá idő, hogy lecseréltessem a szűrőket. Új pollen, levegő, olaj, és üzemanyagszűrő került a régiek helyére. MANN Filter a pollent kivéve mindegyik. Sajna a pollenből rosszat kaptam, így kellett egy újat venni, olyat ami 2 darabból áll. A képen lévő a rossz. Csabától vettem Selénia WR 5W40-et, de azt mondta, hogy a részecskeszűrős autókba lehet 5W30-at is tenni. Lehet a következő cserekor kipróbálom. A klíma is át lett fújva habbal, ha már a pollenszűrő ki lett szedve. Most citromillatú az autó...túlságosan is. Köszönet érte Pistinek from Pellérd :)!
Szűrők: 16k
Olaj: 13k
Szerelés: 10k
KM: 183800

Sajnos "Engine failure" probléma jelentkezett, így elvittem Gáborhoz, hogy mondjon valamit. Turbónyomás probléma volt a hiba előidézője. Az egyik vákuumcső borítása repedt volt, de a végén, így kivágtuk azt a részt belőle. A hiba elmúlt. DE csak 2 napra. Újra visszavittem, így tovább nyomoztak az ügyön. EGR-t tisztítottak és turbó nyomás szenzort is, ami állt a szmötyiben, de fejtetőig. Az egész egy nagy massza volt. Pár napra rá, újra előjött a hibaüzenet, de szerencsére azóta nem jelentkezett. Következő lépés egy új turbónyomás relé lett volna. Remélem erre nem kerül sor.