DESQE - főkép
>> SzervizAlfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2013-01-03

Mint ahogy már páran tudják nem volt nagy életű a "szörny" nálam. Nem azért mert széthajtottam, mindent betartottam a bejáratással kapcsolatban, a gondok ott kezdődtek, mikor már vége volt a bejáratásnak és lehetett nyomni neki. Igaz DFG tanárúr felhívta a figyelmem, hogy szerinte nem hasít a gép úgy ahogy illene, már akkor jobban kellett volna foglalkoznom ezzel és a tanárúr tanácsával, hogy vigyem el Levihez átnézni. Egy szomorú estén (2011. augusztus 18.-án) késő este olyan 22:30 körül beadta a kulcsot a verda. Erről már írtam egy korábbi bejegyzésben.
2012.05.16.-án egyik barátommal szétszedtük a kocsit, szörnyű látvány fogadott. Mint azt már előző blogomban leírtam és képpekkel tüzdeltem. Akkor megfogadtam, hogy csak úgy lesz szerelve a gép, hogy jelen vagyok én is. Igy vélhetőleg kilehet szűrni a nemkivánatos alkatrészeket, amik nem a kocsiba valók (pl.: gondolok itt a nem belevaló kuplungra)......
Most nem ez a lényeg, DFG barátomnak köszönhetően egy új barátra leltem akivel közösen vettük kezelésbe a gépet.
A motor kiszerelése után tüzetesen szétszedtük a gépet.

Részletek:
- sajnos a dugattyúk elolvadtak (nem mind egyformán, a legszebben a 4. hengeré), ennek oka is meg lett állapítva: a motor felfúrásánál az illető szerelő valamiért nem vette észre, hogy 8 tizedre van furva, pedig 8 századnak kéne lennie a dugó és a hengerfala között a távolságnak, így a láng körbeölelte a dugattyút, csoda, hogy elolvadtak...ja bocs az előző szerelő azt mondta, hogy én vagyok a hibás mert szar volt a chip , de kérdem én a chip furta fel rosszul a motort, vagy mind a négy dugattyú összement volna? Ez összeszerelési hiba!!!!!! A komplett motor megvan úgy ahogy ki lett szerelve a katasztrófa után, meg lehet nézni, lehet eme csodálatok szakértelemben gyönyörködni..........
- a vezérműtengelyeknél a korongok használtak voltak és nem voltak beállítva
- a kábelköteg sajnálatos módon úgy szét volt vagdosva és félre volt kötözgetve, hogy csoda, hogy a kocsi álltam megtett 7641 km alatt nem gyulladt ki, vezérműtengely jeladó félrekötve, főtengely jeladó félrekötve....sorolhatnám még....

A kocsi szíve, amire egy valag pénzt ráköltöttem elltünt a ködbe....
A motor teljesen kuka, pár kép látható is majd a kiszerelt motorrol lejjebb.
A munkálatok megkezdődtek 2012. Június végén.

Levivel egy Fiat Coupe 2.0 16V Turbo Abarth változat motorját raktuk bele.A motorról majd későbbiekben írok részletesen, de annyit már elárulok, hogy kb 280 LE lesz és 4 ágú szinterkuplongot kap. A végeredmény már majdnem tökéletes volt, ekkor bukkant elő a kábelköteg probléma. Honnan jöttünk rá? A moci előző testével tökéletesen működött (olyan motor volt ami ki volt probálva). Jelenleg kábelköteget gyártatunk hozzá, mert mint feljebb is említettem össze volt kuszálva, de rendesen (Levi szerint direkt volt egy csomó vezeték félrekötözgetve, hogy átverje a computert a hibákról....), van benne valami, mivel a átkötözgetések szépen el voltak rejtve a kábelkötegbe és csak a kábelköteg kibontása után derült ki. Sejtettem, hogy kuka a kábelköteg, mivel villamos problémák tömkelege volt az autóval amióta elhoztam előző szerelőtöl....

A kábelköteg már gyártás alatt van, amint megérkezik befűzzük és indulnak a beállítások, tesztelések. Tesztelve eddig is volt, eközben derült ki a káblköteg probléma, motorikusan kezd összeállni.

Egyenlőre ennyit akartam leírni, felrakok pár képet csemegézni az új motorról! :)
Hogy mikor lesz kész, azt még nem tudom, de amint fejlemények vannak és érdemlegesnek találom, megírom.

>> SzervizAlfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2010-07-25

Az eddigi szerencsétlenségek után végre jó hír érkezett a szakitol, talált egy jó állapotú hengerfejet. Igy végre megint elindult a gép felélesztése. Igazi téliállmot aludt a vas.
Munkálatok, költségek:
Műszaki vizsga (60000) + Vizsgára felkíszités (10000) + Hengerfej bontott (40000) + Hengerfej felújítás (40000) + Hengerfej tömítés (tűzkarikás - 60000) + Hengerfej csavarok (10000) + Vezérmű kerék (10000) + 4 db gyertya (4000) + Légszűrő (1000) + Seleni a olaj (8000) + Km/H jeladó (5000) + Ablakmemelő (10000) + Ajtókeret (5000) + Villamosági szerelés (10000) + Tankolás (5000) + Alsó vízcső (3700) + Felső vízcső (3300) + Termosztát (17000) + Elektromos csatlakozók (1500)
Remélhetőleg mostmár nem lesz gond az autóval, nagyon kellemes vezetni újra! :)

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2009-08-16

Öszintén szolva nálam a hifi nem a hangerőnél kezdődik az autóban, igaz az se egy utolsó szempont. Nálam a hangminőség és a hangzás a mérvadó, ezért anno már a Puntóm-ba is erre törekedtem. Egyenlőre még nem sikerült elég időt fordítanom a hifi beépítésre, ideiglenesen összeraktam egy instalt, hogy szoljon valami. Igaz a 70-es nyilt rendszer erősen túlkiabálja a jelenlegi instalt. :)
A műszerfalban fent elhelyezett gyári hangszórók szolgáltatják a kis Q4-emben az első szett szerepét, hátúl a kaaptartóban Alpine 690A ovál hangszorók muzsikálnak. A zenéért pedig egy Alpine CDA-9815RB fejegység ügyködik. Ideiglenesen mondhatjuk kielégíti a zenei elvárásaimat, de a nyáron amint lesz szabadidőm orvoslom a számomra kényes dolgokat. Ilyen példáúl a kocsiban a hifi kábelezése... A tápkábelezése és a hangszórók újrakábelezésvel kezdem... Folyt. köv.....

>> SzervizAlfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2009-08-13

Hosszú keresgélés és információgyűjtés után megkezdődött Alfi szivének felújítása. Kerepesi Jani elkezdte darabogra szedni a motort. Mivel én nem voltam mindig ott, ezért elég sürűn konzultáltunk telefonon, sajnos nem azért mert a gép motorja jó állapotban van... hanem azért mert bármi ami szét lett szedve utólag kiderült, hogy irdatlanul rosz állapotban van. Szomorúan vettem tudomásul, hogy a gép szervizelése nemcsak annyi lesz, hogy a hajtókarcsapágyakat kicserélik. Mindent szét kellett szedni. Hosszas egyeztetés után Jani meggyőzött, hogy ha már szétszedjük darabokra akkor úgy rakjuk össze, hogy egy tökéletes tuningalap legyen és többet ne kelljen atomjaira bontani. Igy egy 0 km-es motor került a kazánfedél alá. Teljes felújításon esett át minden ami a mocitető alatt van.
Ime egy kisebb lista mik lettek orvosolva:
Alkatrészek: Vezérműtengely (1db -15000), Főtengely alapméretes (1db - 20000), Hajtókar új (4db- 40000), Tömítés garnitúra ( - hengerfejtömítés, 30000), Hengerfej tömítés fém (15000), Szelepkorong (5000), Ékszíj (3db - 7000), Wiseco dugattyúk + száll (4db - 195000), Kipufogó tömítés fém (5000), Vezérműszíj + csapágy (16000), Hátsó vízcső (6000), Olajpumpa (10000), kuplung készlet (50000), Balansz tengely dugó (2000), Első fékbetét bontott (5000), Olajszürő (2000), Turbo olajcső (5000), Hűtőventilátor kapcsoló gomba (2500), Gyertya (4db - 6000), Gyertya kábel készlet (24000),Vízcső és vákumcsövek (2000) Váltóolaj (4Liter - 10000), Motorolaj Selenia Sport 10W-60 (6Liter - 23000), Fagyáló folyadék (3000), Egyéb: Hengefej felújítás (35000), Gépműhely (110000), Munkadíj (100000)
Sajnálatos módon a hengerfejet cserélni kellett volna, nem felújítani, mert elég rossz állapotban volt. De mivel nem volt a piacon ilyen hengerfej és az autó egy jóbarátom esküvőjén volt nászautó, igy ideiglenesen fel lett újítva és ideiglenesen fel lett rakva. A csere majd bejáratás utánra maradt, szóval a 6000km-t ki kellene bírnia, no majd kiderül bírja-e! :)
Sokan gondolhatják, hogy nem lett volna érdemes ennyit foglalkozni vele, de én úgy vagyok vele, hogy ez volt az álmom és így legalább tudom, hogy nyugodt szívvel elindulhatok nagyobb útra anélkül hogy agodnom kelljen. A másik érv, pedig az, hogy én járatom be és ez egy csodás érzés!! :) Majdnem olyan mintha most jött volna ki a gyárból! :)
Akinek esetleg kérdése van, szivesen válaszolok!
Sikeresen fel lett újítva a szive Alfinak. Igaz sok munka lesz még vele, mert bőven van vele tervem!! :) Folyt köv.....

>> SzervizAlfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2009-07-26

A hosszas várakozás és ismerkedés után sok alfamaorés segítséget kaptam eme szörnyeteghez, vagyis pontosabban Alfi talpraállításához. Kiemelném DFG tanár úr, lelkesítését, hogy lesz ebből még autó! :)
Az első lépés sajnos nem volt sikeres, mert 1 hónapig állt az egyik autószerelő ismerősnél, azzal a címszóval, hogy majd ő átnézi.. hát sajnos neki se ment... igy visszakerült a garázsomba. Sokáig nem kellett várnom mert LACEEKA klubtársunk felajánlotta hogy vigyem fel hozzájuk a 3. kerbe. Sajnos ott első ránézésre nagyon szörnyű látvány fogadott minket. Maklar155-el konzultálva alkatrészügyben szóba került eme csódás vas szerelése és ajánlotta Kerepesi János kollégát. Így Alfi át lett vontatva a 3.ker.-ből a 18.-ker.-be.

>> EseményAlfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2009-05-10

Egy szép vasárnap eljött a nap hogy ne csak álmodjak egy ilyen alfárol, hanem birtokoljam is, nagy vágyam volt ez a tipus! Külsőre nagyon szép állapotban volt a gép, a belselyére ráfért egy kis tisztogatás, a vanish csodákra képes. Eddig szép és jó minden amit irtam, olyan mintha mesébe illene, csodás vas került hozzám egy szép napos vasárnapon... de viszont nem élvezhettem az alfás fillinget, életérzést. most jön a kérdés ugyan miért? Most elmesélem. Sajnálatos módon hajtókarcsapágyasan került hozzám a verda, ami idő közben megkapta az Alfi nevet (anno a az egyik német csatornán volt egy film amiben egy szörös ürlényt hivtak igy... kicsit találó!). szóval Alfi erejét nem tudtam élvezni, egyik nagyon jó barátommal hazavontattuk miskolcról és betettük a garázsba. Elindult az idegörlő autószerelő keresés, sokan már csak a kocsira nézve azt mondták nem vállalja, elszomorító volt. A környék összes autószerelőjével konzultáltam akit ismerek, senki sem válalta. Szóval elindult a keresgélés és segítségkérés alfaamorén.