Eljött az ideje az első kötelező szerviznek, kapott a Tonale friss olajat Selenia 0W20 Eco 2-t, új olaj és levegő szűrőt. Az átvizsgálás során mindent rendben találtak..
Megint eltelt majdnem egy év, ideje volt megejteni a nagy Juliska szervizét. Kapta a szokásos Selenia 0W30 Digitek Pure Energy olajat, meg hozzá a levegő, pollen és olajszűrőt. A klíma is tisztítva lett.
Mivel pár hét múlva lesz 4 éves, tettünk egy sikeres műszaki vizsgát is. (30000 km.)
Hamar bele, sőt kicsit túl is szaladt a 10 ezer km., de most már rendben van a kis Juliska. Megkapta a szokásos Selenia 5W40 Star Pure Energy olajat, hozzá a pollen, levegő és olajszűrőt. A klíma is ki lett tisztítva. (44600 km.)
Letudtuk a bejáratós időszakot, az ajánlásoknak megfelelően lecseréltettem a gyári olajat és szűrőket. Így megkapta a friss Selenia 0W20 Eco 2 olajat, hozzá új pollen, levegő és olajszűrő is járt. Az átvizsgálás során mindent rendben találtak. (4000 km.).
Az előző kötelező szervizkor találtak pár javítanivalót, kicsit csöpögött a vízpumpa, valami megrágta a hátsó lambda szonda vezetékét, meg a turbó levegő cső sem volt rendben. Garanciában cserélve lettek, vagyis kapott egy új vezérlést vízpumpástul, hátsó lambda szondát, meg turbó levegő csövet. (34000 km.)
Újabb tízezer km.-t tudtunk le a kis Juliskával, meg is kapta ami neki jár, Selenia 5W40 Star Pure Energy motorolajat, levegő, olaj és pollenszűrőt. Előírásnak megfelelően került bele négy új NGK gyújtógyertya. A sort a szokásos klíma fertőtlenítés zárta. (33700km.)
Úgy hozta az élet, hogy sem a Giulia, sem a Giulietta nem tudta már kényelmesen elfuvarozni a teljes családot, magyarán kinőttük őket. Be kellett hát újítani egy csapatszállítót, persze nem a Juliskák helyett, hanem melléjük! Adta magát a nem olyan rég bemutatott Tonale, amit le is teszteltünk főleg hátsó férőhely ügyileg, s nem csalódtunk, a három gyerek szellősen elfért. Az már csak hab a tortán, hogy minden szempontból nagyon tetszett a verda, így nem is haboztunk sokáig, amint lehetőségeink engedték a kecskeméti Formont szalonban, 2024.02.13.-án megejtettük a rendelést. Hosszas várakozásra rendezkedtünk be, de nem várt gyorsasággal zajlottak az események, 02.28.-án kaptuk a hírt, hogy aznap már le is gyártották. 03.12.-én befutott vele a kamion a Formonthoz, s a kötelező teendők után, 03.27.-én haza is hoztuk.
Újabb év telt el, ideje volt felkeresni a Formontos szervizes csapatot, hogy megejtsük a szokásos cseréket, Selenia 0W30 Digitek Pure Energy olaj, levegő, pollen és olajszűrő.
Kapott egy kis Paraflu fagyálló utánpótlást, meg a fékolaj cseréje is most vált esedékessé (Tutela Extreme HT). A végére maradt a klíma fertőtlenítés. (22500 km.)
A legutóbbi szerviz óta beleszaladt 10 ezer km. a kis Juliskába, meg is kapta a Selenia 5w40 Star Pure Energy olaját, a pollen, levegő és olajszűrővel együtt. Ilyenkor le kell cserélni a fékolajat is, az is megtörtént (Tutela Top4/S). A hűtőfolyadék is igényelt egy kis utántöltést (Paraflu up). A sort egy klímafertőtlenítés zárta. (23600 km.)
Km. még nem szaladt annyi bele, de eltelt egy év, ideje volt megejteni a kötelező szervizt. Megint csak a szokásos Selenia 0W30 Digitek Pure Energy olaj került bele, s persze az olaj, levegő, s pollenszűrő is újra lett cserélve. A klíma is fertőtlenítve lett. (14800 km.)