Eltelt egy újabb év, ma került sor az olaj és szűrők cseréjére. Selénia 5W40 Star Pure Energy olajat,olaj, levegő és pollen szűrőt kapott. A klíma is ki lett fertőtlenítve. (13400km.)
Már november elején megvettem a téli kerékszettet a kis Juliskára, csak most volt alkalmam felrakatni. 17-es MAK felnik, 225/45 R17 Yokohama Bluearth gumikra esett a választás. 9600km.
Tegnapelőtt volt pont egy éve, hogy hazahoztam a nagy Juliskát, ennek apropóján intéztem Neki egy kötelező szervizt. Bár még frissnek mondható a benne lévő olaj és szűrő, de ez az előírás, így kapott új Selénia 0w30 Digitek Pure Energy olajat, olaj, pollen és levegőszűrőt. A klíma is ki lett fertőtlenítve. Az átvizsgálás során semmi problémát nem találtak. (7310 km.)
Letudtuk a kis Juliskával a bejáratós időszakot, eljött az ideje a gyári olaj és szűrő ledobásának. Megkapta az előírt Selénia 5W40 Star Pure Energy olajat, meg az új olajszűrőt. Az ilyenkor szokásos átvizsgálás során természetesen semmi gondot nem találtak. ( 4200 km.)
Minden olyan hirtelen történt... bár terveztem egy ideje, hogy lecserélem a bejárós Suzit, de mindig is egy GT-be gondolkodtam. Aztán március 8.-án vittem Kecskemétre a Juliskát, időszakos szervizre, s ott állt a kiállító placcon Ő. A berendelt darabokból már csak ez az egy maradt, amolyan most vagy soha pillanat volt. Elkezdtünk beszélgetni az értékesítővel, s kaptam rá egy olyan ajánlatot, hogy nem utasítottam vissza.
2020 október 26.-án gyártották, úgy látszik, megvárta míg rátalálok :-)
Nyélbe ütöttük az adás-vételt, s a kötelező körök után márc. 25.-én hazahoztam.
Megejtettük a Juliska első - nem kötelező - szervizét. A gyári olaj és olajszűrő lett lecserélve, Selénia 0W30 Digitek Pure Energy olajat és az olajszűrőt kapta. A rakoncátlankodó motorháztetőt is megcsinálták. Az átvizsgálás során semmi gondot nem találtak. (4300 km.)
Megjöttek a téli pacskerek, Dezent felók, Yokohama Bluearth gumik. 225/45 R18 méretben. Ma fel is tetettem őket. ( 2700 km.)
Már jó ideje érlelődött bennem a gondolat, hogy 17 évnyi 166-ozás után ideje lenne váltani. Aztán ahogy a lehetőségek engedték, 2020 február 22.-én a kecskeméti Formont szalonban megejtettem a rendelést, szerződéskötést. Minden jól is ment volna, ha nem szól közbe a vírus helyzet, nagyjából mire sorra került volna Juliskám legyártása, bezárt a bazár, sokáig csak a bizonytalanság volt az úr. Aztán jött egy váratlan telefon hívás, július 6.-án legördült a gyártósorról, s várta hogy feljusson egy kamionra.
Nem kapkodta el az érkezést, 27.-én jött meg Kecskemétre, másnap már mentünk is kiscsajommal megnézni. Mit ne mondjak, homályos lett a tekintetem, annyira csodálatos látványt nyújtott. Minden rendben volt, sérülésmentesen és hiánytalanul vettem át, de persze még ott kellett hagyni.
Szerencsére gyorsan ment a papírmunka, meg a forgalomba helyezés, ennek köszönhetően már augusztus 5.-én hozhattam is haza.
Lezárult egy 17 éves időszak, elment a Csinoska. Jó helyre került, ismerem az új gazdáit, gondos Alfa szerető emberek. Sok szép emlékem van, amiket sosem fogok elfeledni. Remélem az utódjával is ilyen szép éveknek nézünk elébe.
Üzemanyag ellátási gondok adódtak, fel kellett újítani a nagynyomású szivattyút, az injektorok is átvizsgálásra kerültek, csak az egyiket kellett javítani. Nem akartam visszarakatni az amúgy már elég idős vezérlést, így ki lett cserélve a vez.mű szíj, görgő + vízpumpa. Kapott egy új nyomásszabályzó szelepet is. Az akksi sem mai gyerek volt már benne, dobtunk bele egy 100 ah Exide-ot. 358300 km.