Dugóban araszolva elkezdte forralni a vizet a járgány, csak úgy finoman, vészhelyzet szerencsére nem adódott. Úgy tűnt hogy egy termosztát cserével, meg egy hűtőtakarítással orvosolva lesz a probléma, de sajna nem így lett, az egész hűtőt ki kellett cserélni, meg a hőmérséklet jeladót is. Ha már így szét lett döntve az eleje, kapott egy új szelepfedél tömítést, meg egy bal első féltengely porvédőt. 357800 km.
Csak a szokásos, az olaj, meg a négy szűrő. 356200 km.
Elindítás után elkezdett villogni az izzítás jelző, elég hamar kiderült, az egyik gyertya adta meg magát. Minden bizonnyal a többi is hamarosan így járt volna, ezért inkább az összeset kicseréltettem. Az egér szelep is ki lett pucolva. 354500 km.
Semmi extra, csak a szokásos olaj és szűrők cseréje lett megejtve. Ja, meg egy klímabomba lett eldurrantva:-) Gázolajszűrő majd jövőre. 349800 km.
Megint eltelt egy év a tavalyi szerviz óta, a szokásos olaj és 4 szűrő cseréje mellett csináltattam egy nagytakarítást is (motor cooler turbó egr). 341500 km.
A téli gurulók felett eljárt az idő, ideje volt újítani. Yokohama gumikra és Dezent felókra esett a választás. 338000 km.
Műszakin kiderült hogy végük van a lengéscsillapítóknak, így kapott a gép négy újat, porvédővel. Elöl új a toronycsapágy, hátra viszont nem sikerült új toronyszilentet szerezni, bontottat csinált meg úgy az esztergályos, hogy hosszú évekig nem lesz gond vele. Hátul a rugók is újak. A vezérlés felől szolid cicergés volt hallható, ezért cserélve lett a hosszbordás szíj meg a vezető görgője. Mindezeket egy futóműállítás zárta le. 338000 km.
Ma meg volt az éves kis szerviz, a szokásos Castrol Edge meg a szűrők cseréje. Kivéve a gázolaj szűrőt, azt majd jövő ilyenkor cserélem. 335800 km.
Bár a km. mennyiség még messze nem volt meg, azért csak el telt egy év, így aztán megkapta a szokásos (Castrol Edge 5W40) olajat, meg a négyféle új szűrőt. Ki lett takarítva az egér szelep, a klíma is felkészülten várja a nyarat. Pár kiégett izzó is cserélődött. 330500 km.
Eljött a nagyszerviz ideje. Megkapta a szokásos Castrol Edge 5W40-et, a négy szűrőt, meg történt egy full vezérlés csere, összes szíj, összes görgő, vízpumpa. Gatyába rázták a futóművet is, mielőtt felkerültek a nyári gurulók, cserélve lettek a
kormánygömbfej (jobb-bal)
féltengely gumiharang (bal első belső)
kerékcsapágy (jobb hátsó)
lengőkarszilent (alsó hátsó jobb-bal)
lengőkarszilent (első bal felső)
lengőkarszilent (első alsó jobb-bal)
Nem sokkal ezek előtt két xenont is cseréltem. 322000 km.