Lezárult egy 17 éves időszak, elment a Csinoska. Jó helyre került, ismerem az új gazdáit, gondos Alfa szerető emberek. Sok szép emlékem van, amiket sosem fogok elfeledni. Remélem az utódjával is ilyen szép éveknek nézünk elébe.
Üzemanyag ellátási gondok adódtak, fel kellett újítani a nagynyomású szivattyút, az injektorok is átvizsgálásra kerültek, csak az egyiket kellett javítani. Nem akartam visszarakatni az amúgy már elég idős vezérlést, így ki lett cserélve a vez.mű szíj, görgő + vízpumpa. Kapott egy új nyomásszabályzó szelepet is. Az akksi sem mai gyerek volt már benne, dobtunk bele egy 100 ah Exide-ot. 358300 km.
Dugóban araszolva elkezdte forralni a vizet a járgány, csak úgy finoman, vészhelyzet szerencsére nem adódott. Úgy tűnt hogy egy termosztát cserével, meg egy hűtőtakarítással orvosolva lesz a probléma, de sajna nem így lett, az egész hűtőt ki kellett cserélni, meg a hőmérséklet jeladót is. Ha már így szét lett döntve az eleje, kapott egy új szelepfedél tömítést, meg egy bal első féltengely porvédőt. 357800 km.
Csak a szokásos, az olaj, meg a négy szűrő. 356200 km.
Elindítás után elkezdett villogni az izzítás jelző, elég hamar kiderült, az egyik gyertya adta meg magát. Minden bizonnyal a többi is hamarosan így járt volna, ezért inkább az összeset kicseréltettem. Az egér szelep is ki lett pucolva. 354500 km.
Semmi extra, csak a szokásos olaj és szűrők cseréje lett megejtve. Ja, meg egy klímabomba lett eldurrantva:-) Gázolajszűrő majd jövőre. 349800 km.
Megint eltelt egy év a tavalyi szerviz óta, a szokásos olaj és 4 szűrő cseréje mellett csináltattam egy nagytakarítást is (motor cooler turbó egr). 341500 km.
A téli gurulók felett eljárt az idő, ideje volt újítani. Yokohama gumikra és Dezent felókra esett a választás. 338000 km.
Műszakin kiderült hogy végük van a lengéscsillapítóknak, így kapott a gép négy újat, porvédővel. Elöl új a toronycsapágy, hátra viszont nem sikerült új toronyszilentet szerezni, bontottat csinált meg úgy az esztergályos, hogy hosszú évekig nem lesz gond vele. Hátul a rugók is újak. A vezérlés felől szolid cicergés volt hallható, ezért cserélve lett a hosszbordás szíj meg a vezető görgője. Mindezeket egy futóműállítás zárta le. 338000 km.
Ma meg volt az éves kis szerviz, a szokásos Castrol Edge meg a szűrők cseréje. Kivéve a gázolaj szűrőt, azt majd jövő ilyenkor cserélem. 335800 km.