Mutasd

>> Szerviz2013-01-09

Szóval mentem, s csak mentem. De nem sokáig :/
Elkezdte csipegetni ismét a vizet. Füstölgött is... Június 22. éig bírta. Ismét Jani.
Itt kiderült , hogy az előző K.O. nem úszhahtó meg a henger fej síkolásal, és tömítés cserével... Még egy persely K.O. lett. Dugó sem volt valami fényes állapotban. Még jó, hogy addigra meg volt már az SW. Volt mivel járnom.
December 20. lett, hogy elkészült. Kisebb vagyonomba került ismét...

 
>> Szerviz2013-01-09

-Szóval a tempó megtette a hatását. Ami biztos, hogy henger fejes lett a verda. Autó trélerrel Janihoz. Kriszti és én utasként a szokásos tokodi buliba. :)
Viszonylag gyorsan meg is lett a hengerfej síkolás, fagyálló, olaj.... A 2009-es futómű állítást is megejtettem. Adtam magamnak egy másik hűtőt is :)
-Egy év "élveszkedés" után elegem lett a "zajból" is. Így lett egy középső dob a rendszerben is... Elkezdtem falni a kilométereket is.

 
>> Esemény2013-01-09

-Elérkezett Alfa City napja. Felkészülés meg volt: guminyomás, folyadékok, olaj rendben. (de ügye a hűtő csöpög)
A frissen festett nyári kerekek is felkerültek. Perszeeee, hogy szombat reggel leeresztett a Jh... Egy csavar.... Így még egy gumist is megnéztem aznap. :)
Találkozás néhány 155ös haverral a kúton... Gooo.
Ügye, ha az ember egyedül megy, akkor nem örültködik. De csapatostól? Nahh nekem sem kellett 2x mondani, hogy toljuk neki... El is felejtettem, hogy csöpög a hűtő. De ügye 2xxnél az már nem csöpögés... :/
Szóval úgy alakult, hogy a komáromi lehajtó előtt csörög a haver.
"dől a szélvédőmbe a fagyálló" Nézem B+++ kiakadva minden. Pedig 1-2' el elötte fotóztam egyet...
Épp ott egy pihenő.Ki üresjárat, de már dől a lé. Előbb csak a hűtőbe. 6-7L
áááááááááá
Vissza hűlt irány tovább. Komárom előtt már megint forrna. Benzin kút. Ismét 6-7l.
Komáromban ismét 6-7l....
áááááááááá
Persze a szokásos sorban állás sem nekem kedvezett. Hiába tovább már csak kötélen. Így történt, hogy kötél végen érkeztem Komáromba. S Trélleren távozott az autó... Mindez a csöpögőből ömlőbe alakult hűtő miatt. (is)

 
>> Szerviz2013-01-09

Nem is Alfa lenne, ha nem telne el úgy hónap, hogy valamit ne kelljen bütykölni... :)
De ügye ezért is szeretjük.... (?) :)
-mindjárt január 6.án elviselhetetlen lett a féltengely kattogása. (kapott)
-elkezdett csöpögni a hűtő is (folyamatos megfigyelés) * után töltögetés. Hűtő tömítő nem segített. Sajnos én voltam a balfax, mert ez később jól megbosszulta magát.
-A jó időre való tekintettel még belém is csúsztak. Így a "friss 2008" fényezésen sikerült rontani. Apró lakatolás, de akkor is... Ekkor lett telibe fújva a tető lemez az utólagos spoylerrel. Sajnos az elképzelésemet (BMWken láttam ilyeneket) nem sikerült 100% ossan véghez vinnie a műanyagozásra (üvegszál) megbízott "szakinak". Így utólag Sőt...
-Jöttek a tavaszi Alfa talik én meg főleg a külsőségekkel foglalkoztam. Legyen kész a fényezőnél lévő 15" nyári felni, kellett 2db gumi is. Persze, hogy csúszott ez is. Polírozás, takarítás, csomag tartó átrendezése...
Az esztergomi tali probléma mentesen lezajlott. (nálam is) A komáromi taliig a két hét is no problem.

 
>> Szerviz2013-01-09

Természetesen a második fél évben sem volt hiba mentes az autó. ;)
-szép autóhoz dögös kipuff dukál. Így kiköhögtem még neki egy új "rendszert" is.
Ez azt jelentette, hogy gázgyorsító maradt. Utána egy cső és egy sport dob. Nagyon jól nézett ki és még hangosabb is volt... :)
-Év végéig olyan sok macera nem is akadt: váltó olajba surlódás csökkentő adalék, LMM-lev szűrő pucolás olajozás, futómű állítás s a "szokásos" (éves/fél éves kerékagy csapágy csere) most épp a bal első...
2008 ban a megtett km 12457km volt.

 
>> Szerviz2012-08-05

A lakatos nem szüttyögött ezért egy jó két hét alatt meg is lett. Krisszel már le volt zsírozva, hogy viszem az autót. Így a lakatostól el, másnap Kriszhez ment is. Amúgy is csövesen nézett ki. Így meg ciki lett volna járni vele...
Kértem egy full bicolor fényezést, első lökös javítást, némi tartalék elem fényezését. Krisz sem lassú, csak nem szabad azt mondani, hogy "ráér, néhány napot ráér..."
Ezen "varázs szavak" után mindig parkoló pályára állnak a vasak... :)
Én még szétkaptam. Igaz csak provizóre volt összedobva lakatolás után.
Azóta nem is hagyja ilyen el a számat! :))

 
>> Szerviz2012-08-05

Végre eljött az idő. 2008.04.hó. Az esztergomi tali utáni héten.
Szóval már régóta tervezgettem a lakatolást fényezést. Jó pár napot áldoztam rá, hogy megtaláljam a megfelelő lakatost. Fényező adott volt.
Úgy alakult, hogy az öcsém ismerőse (aki veterán autókat újít fel) lett a nyerő.
A megbeszélt időpontra szétszedtem és elvittem hozzá.
-a leglátványosabban a hátsó sárvédők voltak szétdőlve. De vittem 95 utáni széles elemeket. (sajna javító ív nincs az 55höz, új sárvédő meg 92/105e ft/db lett volna!?) Így maradt a jó állapotú széles/ szélesítés.
-csomagtartó alján és a taposó lemezeken is találtam hibákat az évenkénti kapirgálásaim/ rücsizéseim alatt. Írtam egy listát.
Kértem a srácot, hogy ezeket is csinálja meg. Meg a lelkére kötöttem, hogy nézze át a bódét és mindent rakjon rendbe. Nem eladásra szeretném megcsinálni. Az a "kivételes" helyzet volt épp, hogy volt pénzem, s nem számított volna +/- 30-40e ft sem. Csak jó legyen.
Sajnos még 3-4x vissza kellett mennem hozzá, amit utána a rücsizéskor észre vettem hibákat kijavítani.
Ez az eset is bizonyítja, számomra, hogy nehéz jó lelki ismeretes lakatost (is) találni.
Pedig a műhelye dugig volt kipakolt vázra szedett 40-50-60... éves mercikkel.
Gondolom félre rakta egy kicsit a zsíros melót... :/
De összességében azért még így is jó munka lett a vége.

 
>> Szerviz2012-08-05

Vissza olvasva a "szerviz" könyvemben látom, hogy ez az első fél év milyen nyugis volt.
-téli/nyári gumik cseréje.
-futómű állítás
-olaj szint ellenőrzés, utántöltés, levegő szűrő tisztításon kívül csak egy nagy pénzköltés volt.
-kipufogó! Ez az Y-tól egész a hátsó sport dobig előttig le lett cserélve.
Először csak egy új flexi cső és gáz gyorsító dob lett berakva, végig egyedileg hajlított 60as csővel. Középső dob kihajítva.
Szóval "rendes" volt a verda, mert hagyott spórolni egy kicsit.

 
>> Szerviz2012-08-05

Több, mint 2és fél év használat után sem untam még meg. Év elején ügye volt z a megingásom, de az is csak a V6os motor miatt izgatott.
Persze folyamatos törődést, szerelgetést igényel. De úgy látszik nekem ezt dobta az élet.
Minden autóm ilyen volt (lett) :)
2007.II.negyedév:
-B.e lengőkar és kutyacsont (nem is csak az autó hibája) igaz az ültetés sem hosszabitja az élettartamot. Mióta meg van már nem is az első. :(
-HŰTŐ csere (2007.08.24.) * ennek lesz jelentősége 2008 ban! *
(egy Olaszországból származó, ránézésre hibátlan bontott hűtőt kapott)
-Ha már hűtő, akkor ismét fagyálló is.
-középkonzolban óra csere
-ablaktörlő mechanika
-csomagtér ajtóba átvezető kábel cseréje. (ez tud érdekes elektromos galibát okozni!)
-8db nkg gyertya cserélve, ha már olaj is volt
-hátsó tárcsák, betétek
-első tárcsák, betétek, kormány összekötők, első kerékagy csapágyak is, mert:
284 es fék szett lett beépítve...
-mostantól csak minimum 15" os kerekek a menők. :)

 
>> Esemény2012-07-21

Ügye úgy terveztem, hogy ebben az évben kap egy kasztnizást/ fényezést.
Nem így lett. "Új" motor lett. :) Az "átverés" is 1,4ről --> 1,5re változott. :)))
Viszont nagyon tetszett ahogy ment. Már sejtésem volt, hogy milyen frankó gép lehetett ez új korában. Mázlista aki ilyet tudott 1992-en venni...
Egy ekkora költség után, reméltem, hogy most pár hónapig nem lesz gondom vele...
Majdnem így is lett ;)
-felújítás után illik kb 1000km-el olajat cserélni. OK.
-ha nem ment a trafó, akkor van még ott elektronika. Ami el is romolhat. El is romlott a gyújtás modul... OK
-lett egy fekete motorház tetőm is. (a superé) az enyém úgy is javított volt. Legyen nem javított... OK :)
-ismét hangoskodni kezdett a kipuff. Lett gázgyorsító dob a katalizátor (maradéka) helyett.
-s már csak pár apró gumibizbaz maradt a negyed év végére. :)