Tagok >> HoZee >> 147 "Vadállatosított" EcoTS :) >> Blog
- Típus:147 "Vadállatosított" EcoTS :)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Alfa Rosso
Ma végre elkészült az a projekt is, amibe több mint egy hónapja vágtam bele. Akkor a "két éve együtt" évfordulóra terveztem kicserélni az ülés és oldalkárpit szettet, de sajnos mint kiderült nem olyan egyszerű a helyzet mint hittem, hittük. Gegének köszönhetően ráálltam a projektre, megvettem a szettet, de az első üléseken kívül semmi nem ment be rendesen az autóba. Ugyan mindenhol csak 1-1 centi hibádzott, de kiderült, hogy a GT ülések nem kompatibilisek a 147-el. :) De nem adtam fel, hátsó ülések karosszériáshoz kerültek, felfogatási pontok át lettek hegesztve, így azok bekerültek. Előre a könyöklőt apummal csináltuk meg húsvétkor nagy mókolások árán, de legalább stabil és szép. Az első oldalkárpitot egy hangszóró csere után kollégámmal tettük helyre, míg a hátsókat Bara Laciék csinálták meg. Szép munkát végeztek, úgy ahogy az első ülés javításával és hímezésével. Most már nagyon szép a belső, a hangszóró cseréknek köszönhetően nem recsegnek a hangszóróim, sőt, még jobb élmény lett a Pio hangzás. :) Két hátulütője lett a munkálatoknak, az egyik, hogy sajnos az elektromos tükör állításom elromlott mikor az első oldalkárpitokat le kellett szedni, a másik pedig, hogy a hátsó üléseken érezni, hogy nem a gyári kényelem dominál, viszonyt van hátul is kartámasz. :)
A 180.340. km-nél a bejáratásnak is vége lett, ennek örömére nagytakarítás és kis fotózás volt, már csak pár apróság, és késznek fogom érezni az autót. :)
(Ülések: 50e, javítás és hímezés: 15e, oldalkárpitok beigazítása: 15e, felfogatási pontok átrakása: 10e, hangszórók cseréje: 30e.)
Ugyan egy nagy posztban szerettem volna mindezt, de a "két éve együtt ajándék" Rómeónak még mindig nem készült el, így addig egy előzetes a mostani állapotokról.
Előzetesen annyit, hogy Gegee-nek köszönhetően lett egy GT ülés szettem (alcantarának hirdették, kárpitos szerint plüss, nekem meg mindegy, mert nagyon kényelmes és szép.:) Csak hát nem passzolnak a hátsó ülések, és az ajtókárpitok, most ezen megy a mókolás, árat még nem írok, mert kérdéses a vég összeg, de íme az állapotok:
Kezdjük az elején. 12-én kaptam egy defektet, mélygarázs, állítólag patkázás, de azt csak éreztem volna. Na mindegy, egy szinte új téli gumi kuka, 8 perces kerékcsere, 4 nap mankókerék. 16-án felkerültek végre a nyári papucsok, nem kicsit volt jó érzés.
Egy héttel később, 23-án műszaki napja, gond nélkül átsuhant, újabb két évig nem lesz rá gond. :) No de nem állt meg ennyiben a nap. Miután elhoztam bal hátsó helyzetjelző kiégett, búrát is megolvasztotta, út mellett fél órás bűvészkedés után kicserélve. Este aztán jött nagyobb meglepetés. Az utóbbi napokban tolatásnál hallottam többször is valami nagy kattanást, de az hittem normális váltó vagy egyéb mutatvány. De nem. Ahogy átértem Pestre, egy jobbos kanyarnál nagy csattanás, ijedtség, félreállás. A múltkori vontatás után (címszavakban: Szilágyi Erzsébet fasor, HotelBudapest taxi parkoló, 34 perc, 3 segítőkész alfás, vontatás Zé.-hez, számítógép hiba ki, pöcröff) másodszor álltam az út szélén vészvillogóval telefonálva. Kiderült, hogy egy motort rögzítő csavar lazult és esett ki. Dekkának és Tominak köszönhetően visszakerült a helyére, hálám nekik, újabb örök élmény. :)
Képek később, ha lesz időm telefonról gépre menteni őket... :)
Egyszer volt, pont Budapesten volt egy autó, amit decemberben legyártottak, egy hónappal később pedig eladtak. Egy héttel ezelőtt, január 23-án volt kereken 10 éve. Azóta nagyon sok mindenen átment, volt vállalati autótól családi autó, Budapestről lekerült Pécsre, ahonnan ismét a főváros útjain halad hétről hétre. Most épp az én álmom váltja valóra a létezésével, amit igyekszem neki ahol lehet meghálálni. Ennek eddigi legnagyobb bizonyítéka egy nagy műtét, amivel egyrészt az első X-et sikerült visszakézből pofán röhögni, másrészt befejezni egy folyamatot, ami új fejezetet nyit autóm történetében. Az elmúlt 20 hónapban gyakorlatilag sikerült teljesen felújítanom. Kezdtem anno a bendix-el, folytattam a hátsó futóművel, kuplunggal valamint fékekkel, most pedig mindenre a koronát a szívműtét, egy teljes motorfelújítás tette fel.
Egy éve vettem először észre, hogy egyre inkább kezd eltűnni az olaj az autóból, ezalatt, hogy szinten tartsam a motorban levő mennyiséget összesen 8 (!!) liter olajat töltöttem bele, bízva, hogy kitart addig, amíg nem oldódik meg végleg a probléma. Eleinte motort szerettem volna cserélni, de szerencsére nagyon sokan azonnal a helyes útra tereltek, és végül fel lett újítva a motor, mint kiderült még pont jókor, mert bizony nagy volt a baj. Mindenhol olajsár, erősen karcos főtengely, megfáradt szelepvezetők, szelepszár szimmeringek, szóval volt mit helyrehozni. Drágább az olajnál, de cserébe kaptam egy hibátlan motort, amivel átélhetem a bejáratás élményét. Nem mellesleg egy motor cserénél sokkal olcsóbb. Innen is megy egy nagy hálás köszönet Zé.-nek a munkáért, minden forintot megért az elmúlt két hét munkája, szép keretet adva a 10. születésnapnak. Már most érezni a különbséget, hirtelen minden ló egy irányba szalad, lett erő annak ellenére, hogy minél több tojást próbálok a jobb lábam alá betenni. A váltó végre újra megtalálja az összes fokozatot, nincs füstölés, ha minden igaz nem fogy majd több olaj és még a stabilizátorom is rendben van.
Még mindig alig hiszem el, hogy sikerült felújítanom az autót, nem kevés idő, pénz és aggódás övezte ezt az időszakot, nem hittem, hogy "ilyen hamar" a végére érhetek. Mindenkinek aki egy jó szóval is hozzátett örök hálám! Alfás összetartás nélkül nem lennék most itt... De megvan, szép vége lett a mesének, a királylány felébredt hosszan tartó, halálos álmából, kis lábadozás után levedli ráncait, és büszkén szeli majd az utakat hirdetve, hogy igenis van újjászületés. Neki majdnem a hamvaiból sikerült újjászületnie, nincs lehetetlen.
Reményeim szerint továbbra is meghálálja a gondoskodásom, mert visszagondolva erre a majd' két évre megérte. A szeretteinkről ugyebár gondoskodunk, nos hát akkor szolgáljon bizonyítékul a többi mellé ez a poszt is, hogy mennyire szeretem az autómat. Tarthat bárki fanatikusnak, de szimplán csak egy nagyon régi álmom vált valóra mikor hozzám került, és nem akarom, hogy egyhamar vége legyen. Messze még a vége, remélem nagyon sokáig járok véle.
Miután fél nap vigyorgás után kiírtam magamból az örömöm íme mi történt az autóval 10 év és 173414 km megtétele után az elmúlt két hétben:
- Hengerfúrás (0,4)
- Hengerfej felújítás
- Főtengely köszörülés csapágyazással
- Új dugattyúk
- Szelepvezetők cseréje
- Szelepcsiszolás
- Szelepszár szimmering cseréje
- Vezérlés, vízpumpa, hosszbordás szíj csere
- Stabilizátor rúd belső szilent csere
- Külső stabilizátor pálcák cseréje
- Váltóolaj csere, szivárgás mentesítés
Néhány kép, hogy milyen rossz állapotban is volt a motor:
Ma végre sikerült apuval elmennünk a Mozaik utcába, és a több órás sorban állás meghozta a gyümölcsét, nem kell tartanom a szmogriadóktól. :) Még csütörtökön új ingyen forgalmi, és végleg lezárul ez a sztori, amit nagyon nem bánok. :)
Ebben a négynapos, másoknak hosszú hétvégén, nekem csökkentett munkahéten sok minden történt Rómeó életében. :) Vasárnap még csak az órát állítottam vissza, hétfőn már viszont felkerültek frissen centírozott a téli gumik a dísztárcsákkal. Erről majd lesz kép, mert tavaly még kicsit más külsejű autón virított ez a szett. :) Aztán ma életemben először elintéztem a kötelező biztosítást is, olcsóbb, még a baleseti adóval is előreláthatólag... :)
Kicsit megkésve ugyan, de íme egy poszt egy találkozónak, ami amennyire nehézkesen, félve indult, annyira jó lett. :) Nagyon jól éreztem magam, ami első sorban a társaságnak volt köszönhető, másrészt, hogy megtanultam gyorsulni is :D
Nem rizsázok tovább, beszéljenek a képek alant! :)
Szombaton volt egy kis közös program Knoxxx-al és barátnőjével, Piroskával, akinek az új főképem köszönöm hálásan ezúton is! :)
Készült rengeteg fotó, nagyon jók lettek, a 2012-es 147-es naptárba már most van pár jelöltem. :) A képeknél csak a hangulat volt jobb, de most csak a publikus képeket mutogatnám... :D
Ma végre elmentem a Váci úti MASRO gumiszervizbe, hogy feltegyék a Blackline felnikre a Pirelli P Zero Nero papucsokat. :) Reggel 9.30-kor már elindultam a 20 perces útra, még szerencse, mert így is csak 10.35-re értem oda, 10 perccel később már gondos kezekkel nekiláttak a műveletnek. :) Munka közben folyamatosan dicsérték a felniket, és az autót, aztán meg a kettőt együtt. :) 11.43-kor gurultam ki tőlük az új felnikkel, csavarokkal, kerékőrrel a kocsin, és széles vigyorral az arcomon. :) Nem gépelek tovább, innentől meséljenek a képek... :)
/Összes költségem: felni 80.000 Ft, gumi 45.000 Ft, kerékőr 8.750 Ft, csavarok 4.500 Ft, munkadíj 5.950 Ft/
... ma végre bekerült minden az autóba, és holnap délelőtt remélhetőleg fel is kerül rá. Ma elhoztam Attilától a Blackline felniket, tegnap pedig Knoxxx elhozta az MCC elé a gumikat, holnap 11-kor a MARSO-nál összepárosítják, és felteszik, már alig várom! :D
Ma a mélygarázsban utoljára csináltam egy képet, hogy felnicsere előtt hogy is nézett ki az autó, minderről képek alább, holnap pedig egy új bejegyzés az eredményről. :)
Felni 80, gumi pedig 45ezer Ft, így egész jó áron sikerült mindent beszereznem. :)