Tagok >> HoZee >> 147 "Vadállatosított" EcoTS :) >> Blog
- Típus:147 "Vadállatosított" EcoTS :)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Alfa Rosso
Vasárnappal végleg lezárult az idei nyaralás, ami elég alfásra sikeredett. :)
13-án indultunk párommal KnoxXx-al és párjával Hajdúszoboszlóra. Útközben is megálltunk több helyen, és vissza is (Hortobágy mindkétszer megvolt, másodiknál Kareszka és Gege közbenjárására, valamint Knoxx 3G-jének köszönhetően majdnem vettem egy 156 GTA ülés szettet...:), aztán 18-án irány Somogy, ahol első nap Gegével és párjával is sikerült összefutni, bár az már Zala volt... :)
Pár nap szülőknél, aztán 21-én vissza a nagyfaluba, útközben ismét Knoxxék, ismét csavaros fagyi, ismét kocsikázás sokfelé, sok alfás üdvözlés, egy még motorról is(!! ablakon integetés, kulcstartó lóbálás, jóarc integető Hondás:). M7-es dugó, vámoló Agiposok, megégett vádli, esti pakolás, de jó volt, nagyon jó volt.... :)
Ma végleg kikerült az autóból a vele együtt vásárolt Opel akkumulátor, és helyére bekerült egy igazi, minőségi aksi. Exide Premium, 64 Ah-s példány, ami a tökéletesen elég az autónak minden elektronikai plusz ellenére, hogy zavartalanul működjön. És, hogy remélhetőleg többet nem kell bikázni (ezúton is újabb köszönet zo.zo-nak a hétfői segítségért!).
Képek előtt kis infó, hogy mi is került a kocsiba. :)
Exide Premuim 64Ah akkumulátor
Az Exide Premium egyidejüleg biztosít nagy energiasürüséget, magas kapacitásértéket és nagy indítóáramot - mindezeket ugyanabban az akkumulátorban. A gyártási folyamatokban történt technológiai előretörésnek és a kiemelkedő anyagminőségnek köszönhetően megvalósíthatóvá vált az akkumulátoroknál:
1. Az élettartam jelentős növekedése összehasonlítva a hagyományos akkumulátorkéval:
- Csekélyebb ellenállás a töltésnél és kisütésnél a fémrácsba tömörített és javított aktív anyagnak köszönhetöen
- Nagyobb kapacitástartalék a vastagabb lemeztechnológiának köszönhetően
- Jobb korrózióval szembeni ellenállóképesség a rács expandált fémtechnológiájának (Exmet) és a javított fémötvözeteknek köszönhetően
2. Magas indítási teljesítmény és megbízhatóság létrehozása minden időjárási körülmények között, ezáltal nagyobb számú motorindítás elérése.
Alkalmazható:
- Nagyteljesítményű diesel és benzines motorok
- Luxus felszereltség (gyári + opcionális kiegészítők)
- Extrém forró vagy hideg hőmérsékletű üzemi környezet
- Mindennapi használat és intenzív városi forgalom
Előnyök:
- Eleget tesz az \\\\\"Original Part Matching Quality\\\\\" minősítésnek
- Extra indítási teljesítmény a hagyományos akkumulátorokkal összevetve
- Megnövelt élettartam magas üzemelési hőmérsékleten a hagyományos akkumulátorokhoz képest
- Magas hőmérsékleten hegesztett dupla fedél, nem nyitható ki, zárt rendszer a verhetetlen biztonságért
- Töltöttségjelző indikátor a gyors ellenőrzéshez
- EXIDE a márkához szabadalmaztatott labirint rendszer, mely megakadályozza a sav kilépését de engedi annak szabad áramlását az akkumulátorban
- Teljesen kezelésmentes
Ma véget ér a küszöböm kálváriája is. Még a hátsó lökhárító készülése közben (volt időm bőven:) találtam a főnix tuningnál egy olyan pár küszöböt, ami nagyon hasonlított az Autodelta 147-es küszöbeire, fél áron volt, így le is csaptam rájuk. Több próba, és formára alakítás után múlt héten került a fényezőhöz, egy hétre rá meg az autóra. Nem vagyok tökéletesen boldog, mert nem hibátlan, de nagyon tetszik. Ősszel jön a BlackLine felni, és gyakorlatilag kész az álom külső, már nagyon várom.
Elsőként újabb köszönetet szeretnék mondani (írni) GT-nek, akinek köszönhetően kis matricázással lett szebb az autó. :) Egy flakon féktisztító és a mai mosás kellett a képekhez, bocs GT, hogy eddig húztam. :D A rosszul feltett tricolor matricák cseréi, és a tanksapka dísz is sokat dob az autón, köszönöm! :)
A történet sok nappal később, e hét csütörtökön folytatódott, amikor is küszöbpróbára indultam, és égővásárlás lett a vége. Történt ugyanis, hogy induláskor kiégett a hátsó helyzetjelzőm, az utolsó előtt fékezés után pedig az izzó féklámpaként funkcionáló izzószála is megadta magát. Ez még a kisebbik gond volt, mivel egy Shell kútra tartottam, 375 Ft-ért vettem két új izzót. Csakhogy a kiégett izzó annyira túltöltötte magát, hogy megolvasztotta a búra foglalatát is, így csak az izzó eltörésével lehetett azt kiszedni, majd a megolvad részt visszaformálva sikerült az izzót is kicserélni. Aznap derült ki, hogy nem elég pontosan illeszkedik a kifejezettem erre az autóra legyártott speciális küszöb, ezért ma reggel az utam Váchartyánba vezetett, ahol Csabival formára szabtuk, és jövő héttől a fényezőnél lesz. Reményeim szerint péntek este felkerülhet, de majd csak akkor hiszem, ha már látom. :) Addig is alant egy kép a várható végeredményről. :)
Hat nappal ezelőtt került az autóba az első látványosabb belső extra, a Gegétől kapott fekete üléshuzat (köszi még egyszer!:), másnap pedig a másik esedékes szépítés, új szőnyegek. Mindkettő sokkal jobban megy az autóhoz, esztétikusabb a belső, szóval nagyon szép!
Hétfőn hazafelé pedig beugrottam Székesfehérvárra, ahol a rendszámtábla világítás "átledesült", extraként pedig a korábban kékesen világító helyzetjelzők gyönyörű fehérre cserélődtek, így előröl is gyönyörű (valóban) fehér a világítás.
Tegnap megjött GT-től a kért egyedi matrica, és bár eredetileg a tanksapkára szántam, mivel oda nagy lett, így egyenlőre felkerült a hátsó lökösre, mint egy szexi tetkó, bár nem lesz végleges. :)
Ma pedig Szatyi betette az autóba a régóta keresett és várt szépítést, a Sparco Settanta pedálszettet. Tökéletes összhangban van a belsővel, nem csúszik rajta a lábam, élmény őket taposni! :)
(Hazafelé pedig vettem új tompított izzót is, mert az is kiégett a hétvégén, szeptemberig még egy csinosító projekt lesz, aztán kis motorfelújítás következik, az évet pedig szeretném felnivásárlással zárni, de meglátjuk meddig ér az a bizonyos takaró...:)
Ma végre felkerült Rómeóra az, amit már a vásárlás után elkezdtem tervezni. Egyedi tervezésű, valóban piros lökös (ötlet saját, megvalósítását a Fanat-X Tuning Team-nek köszönhetem, meg is teszem!:), most végre úgy néz ki az autó, ahogy megérdemli. Felkerül a rozsdamentes HD dupla vég is (Dinamit Dobnál cserélhetőre csinálták a véget, még mindig nem térek észhez milyen egyszerű és nagyszerű ötlet volt tőlük...:).
Külsőleg még két apróság jön idén, kettő belülre, aztán jövőre az új felnik, lassan elkészül a meseautó... :)
Nem jutok szavakhoz, rossz érzéssel mentem el, többen akarták út közben összetörni az autót, esett is, de amióta fent van, csak vigyorgok... :D Köszönöm mindenkinek, a továbbiakban beszéljenek a képek:
Tegnap az eső ellenére elmentünk Komáromba, és bár sokan feladták, mi megvártuk a jó időt. :) Útközben autómosás Knoxxal (párjaink jól tűrték a fázást:) majd vezetés tovább, a szakadó esőben. A hideg is kirázott Komáromba érve, mikor mögénk ért még 3-4 cartárs, ahogy előttünk is mentek, egyszerűen tényleg minden az Alfákról szólt, pedig majdnem dél volt, mire odaértünk. Norbival körbesétáltunk, esernyővel, aztán csatlakoztunk a csajokhoz, akik előbb melegedtek, aztán néztek körbe. :) Előbbi műveletnek köszönhetően mondok most köszönetet ismételten Dudás Zoltánnak, és a megmentő piros 33-asának, valamint Knoxx kábelének, ugyanis bikázásra szorult az autóm. :) Opel aksi eddig bírta, meg is kaptam, meg is érdemeltem, de, hogy ezt sem felejtem el soha, az is biztos. :) Főleg úgy, hogy a szerencsén múlt, hogy a védelmi rendszerem nem zárta le a motorteret, és nem annak a bikázásával kellett indítani a műveletet... :P
Aztán megjött a szlovák "különítmény", akikkel indulás előtt még egy jót beszélgettünk, mindent összevetve nagyon jó nap volt rövid gatyában, kabátban és sálban... :D
Ma végre felkerült a Dinamiték által gyártott egyedi sport hátsó dob, a már korábban megvásárolt végeimmel. Nagyon jól fog festeni az új lökössel, addig is viszont kaptam egy "cserevéget", hogy ne keljen vágni a mostani lökösbe. Ha elkészül, lesz két lökhárítóm, és hozzá két végem, bármikor visszaállíthatom a gyári állapotokat. :) Addig is van 1,5 év garanciám...
Nagyon rendesek voltak, és valóban szinte hangja sincs (1200 és 1800-as fordulat közt ad ki hangot, afelett átveszi a motor a karmesteri pálcát:), autópályán nem fogok megőrülni, mint az elmúlt 12 napban... :)
Emellett ma biztossá vált, hogy a hátsó lökhárítóval felkerül majd még valami az autóra, de erről majd csak akkor. :)
Vasárnap (22-én) Knoxx-éknál felkerült a régóta áhított, és aznap Halesztól megvett Amorés rendszámkeret, nagyon szép. :) /Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy újabb köszönetet mondjak Piroskának és Norbinak az ellátásért!:)/
Ahogy a ma bekerült, hosszú keresés után megvett ledes helyzetjelző izzók. Először megijedtem, hogy kékek, de csupán kékes fényük van, de nagyon szépek. :)
Ezek mellett vasárnap hozzám került még nagy doboz is, Someztől, de erről majd részleteket akkor, ha kész van, addig nem kiabálom el, bár már sokan tudnak róla... :)
Ugyan a 147-es naptárban egy hónappal korábban szerepelt a születésnapom, nem egyedüliként áll ez az eset. Barátnőm jóvoltából, amolyan "előrehozott szülinapi ajándékként" megkaptam Az Alfa Romeo Története című, elég vaskos könyvet. :) Június 3-ig talán még ki is olvasom, eszméletlen nagy élmény, a könyv pedig lenyűgöző... :)