Tagok >> kond1 >> 155 2.0 Twin Spark 8V >> Blog
- Típus:155 2.0 Twin Spark 8V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1993
- Színe:Bordó
Eljött ez a nap. Anyagi megfontolásból és a megváltozott igényekhez kényszerűen igazodva meg kellett válnom szeretett Alfámtól és vennem egy meg nem nevezném hogy milyen régi kombit. Sok szép és kevésbé kellemes emlékem fűződik hozzá. Remélem a következő gazdája legalább annyit foglalkozik vele mint én tettem, de inkább többet :) Fusson még sok km-t.
Elérkezett hát az idő, az első műszaki vizsga mióta én terelgetem. Elvittem a szakihoz aki előtte átnézte, majd el is vitte a vizsgára. Se időpont, se sorban állás, se probléma. Mivel nem volt semmi gond nem is kellett többet fizetnem. Újabb két évig szabadon róhatja az utakat.
Az autó megvétele óta nem működött a ventilátor fordulat szabályzójának első két fokozata, néhány napja a harmadik is csődöt mondott. Ezt az apró de bosszantó hibát orvosolni kellett. Az ellenállás sor cseréje után újra működnek az egyes fokozatok. A három ellenállásból kettő szakadt volt. Az alkatrészért köszönet Marklar155-nek.
Ha az eddigiek nem lettek volna elegek, egyik napról a másikra elkezdett sírni a kormány-szervóm. Alapjáraton is, de főleg kanyarodáskor nyekergő síró hangot adott és szétszedés után kiderült hogy az olaj is szivárgott belőle. Kormánymű kompletten ki és elküldve egy teljes felújításra. Amíg a szaki várt a szervizbe küldött cuccokra lecsiszolt és alvázvédőzött pár rozsdafoltot, állítottak a nehezen nyíló ajtózárakon is és próbáltak egy régebbi hibára - olajnyomás és hőfok + ködlámpa - fényt deríteni, sajna sikertelenül. Legalább a kormány rendben van, simán és csendesen jár. A kormányzása talán kicsit feszesebb lett de cseppet sem zavar. Kicserélték a fék/váltó olajokat és a kormánymű beépítése után az is megkapta a friss vért.
Eljött hát a nagy nap. Megjött a balos féltengely egy hónap várakozás után Olaszból, így az utolsó alkatrész is megvan és mehetek a szerelőhöz.
Csere. Hátsó dob, olaj és olajszűrő cserélve. Kértem a szakit hogy nézzen utána egy-két bosszantó hibának és sajna talált további cserére váró alkatrészeket. Gyertyák elhasználódtak, a gyújtás kábelek oxidosak, nem csoda hogy rángatott főleg 1-2-3-ban. Ezen felül a féltengely cseréjekor kiderült hogy csapágy is kelleni fog.
Újabb kör az autó alkatrészesnél. Gyorsan meglett minden, három napra rá kellett visszavinnem a szerelőhöz a vasat. Előtte egy nappal újabb probléma jelentkezett. Indításkor iszonyú ronda reszelő hangra lettem figyelmes. Leállítom, újraindítom és megint... Az önindítóm utolsó előtti lehelete volt. Másnap még a lábán elvittem a szakihoz, ő pedig délelőtt kikapta, felújította és visszarakta. Ez után biztos jól az emlékezetébe véste az arcom, minek után négy órát szopott a ki és berakással, de megoldotta.
Este felé kész lett a vas. Első benyomás pozitív. Pöccre indul. Csendes a futómű, már nem kopog és kicsit könnyebben irányítható. Nem rángat, finomabban jár és egyenletesebb a hangja az új hátsó dobbal.
A nyaralás alatt mentem vele úgy 400km-t és érezhetően jobb lett. Bár még vannak tennivalók, egyenlőre nagyot javult a vas. Remélem lesz még jobb is. Folytatás a közeljövőben.
A régi légszűrő már tisztítás után is csak halványan emlékeztetett az eredeti színére annyira el volt tömődve kosszal, cseréltem hát.
A közel jövőben esedékes lesz a futómű következő fejezete, cserés lesz a hátsó dob és még pár apróság. Bővebben később.
Nos kétszer lemerült csutkára az előző akksi másfél hónap alatt, ideje volt már cserélni. Az új jövevényről röviden: Bosch Silver 12V 60Ah 540A Jobb+ Éljen sokáig.
Végre bekerült egy fejes: Pioneer DEH-2200UB, így nem kell tovább árválkodnia a négy csipogónak. Nem egy komoly cucc, de a célnak tökéletesen megfelel és szépen szól. Egyúttal felkerültek a téli papucsok, mivel mostanában már többször 0 fok alá ment a hőmérő higanyszála a reggeli órákban.
Ma megvolt a műtét. Két hátsó lengéscsillapító cserélve, a bal hátsó lengőkar felújítva, futómű beállítva. Reggel hétre mentem és egykor gurultam ki. A végösszeg lehet kicsit borsos, de megérte...
Legközelebb bal első kerékagy/csapágy csere valószínű :S
Miután túljutottam a kezdeti nehézségeken mint az átíratás és a szükséges dolgok beszerzése végre élvezni szerettem volna az új szerzeményem nyújtotta "életérzést". Néhány száz kilométer után egyre hangosabb lüktető hang adta tudtomra, hogy a futómű táján valami nem klappol. Múlt héten autó-doki megnézte, bizony van mit cserélni szegénykén. Két hátsó csillapító és a bal hátsó lengőkar. Október közepére jegyezték elő műtétre, majd írok a lábadozást követően pár kép kíséretében.