Miután egy átlagos reggelen kisfiamat a bölcsődében hagytam, tovább indultam a belváros felé. Kis budai mellékutca nagy forgalommal, 3-4 autó áll a sorban előttem hogy elsőbbséget adjon egy kanyarodó főútnak. Kb. 10km/h sebességgel érkeztem a sor felé, mikor fékezésre csak sűrű ABS rugdosás volt a reakció. Meglepődtem, mert verőfényes napsütés és 7 fok volt, még egy hosszú káromkodást is volt időm végigmondani. A nagy szembe forgalom és a járdán lévő gyalogosok miatt nem volt más hátra csak előre: csatt! Pont egy vonóhorgos autó volt... Ahogy kiszálltunk, mindketten elcsúsztunk, glatt jég volt az aszfalt. Szerencsére a másik fél nagyon korrekt volt, mivel semmi baja nem lett, betétlap nélkül távozott. Nekem a lökhárítóm és a scudetto bánta. Volt egy kis izgalom a másnapi műszaki vizsga miatt, de a gyorskötöző segített. Megvárom a jeges idő elmúltát, utána rendbe rakjuk az elejét.
1 hónap telt el a csere óta, majd megint nem indult. Zé soron kívül fogadta, mint kiderült a testkábellel volt gond. Reméljük ezzel lezártuk a dolgot...
Néhány hónapja már feltűnt, hogy nehezen indul az autó. Eleinte az akksira gyanakodtam, de egy új(szerű) akksi sem hozta meg a várt eredményt.
A múlt vasárnap aztán a boltból hazafelé indulva a start gomb megnyomására semmi... Szerencsére itt még 3-ik próbálkozásra beindult és hazavitt, ám otthonról már nem mozdult többet.
Óriási szerencsémre Zé másnap este tudta az autót fogadni és bár kedden rossz alkatrész jött hozzá, de szerdán megkapta az új önindítót.
Most úgy indul, hogy 6 évet nyugodtan letagadhatna! :)
Km óraállás: 243980
Október közepén, amikor a Spider aludni ment, az akksiját bedobtam egy indításra a 33-asba. Egyből indult fél év állás után. Lemostam, bemelegedett a motor. Nem bírtam ki, hogy ne rugdossam mrg picit magasabb fordulatra olyan gyönyörű hangja van! Ha lenne rajta egy rendszám... :))
Ma még mentem egy utolsó kört fedetlen fővel, majd fújtam a gumikba és eltettem aludni a vasat télire. Akku ki, letakargatva, várjuk a tavaszt...
km óra állás: 108520
Olaj és szűrők, gázolaj szűrő és váltó olaj csere
A múlt hét közepén, pár nappal a hátsó fékek cseréje után jelezte az autó, hogy előre is kér új betéteket.
Emiatt egy átfogó, teljes első fék és futómű felújításba fogtunk, ami ma lett kész:
- Alsó és felső lengőkarok (lengyel utángyártott, meglátjuk mit bír)
- Stabpálcák
- Lengéscsillapítók
- Axiálcsuklók, összes gumiharang
- Toronycsapágyak
- Féktárcsák (ATE)
- Fékbetétek (ATE)
A végén egy futóműbeállítás.
Olyan, mintha új lenne, puha és feszes! :)
Km: 231.754
Mivel ismét vízfogyás problémám volt, és láttam is csepegni kifelé a vizet a (3.) kiegyenlítő tartály aljából, szereztem egy bontott gyári tartályt, kupakkal együtt. Ezt a héten beszereltem, teszteltem kb. 500 km-en, eddig nem fogyott a víz, remélem ezzel nem lesz gond.
km 230.500
Már tavaly volt egy minimális olajszivárgás az autóból, az idei olajcsere után viszont drasztikusabb lett: naponta egy 45-ös lábnyi folt jelent meg az autó alatt... Mivel van szerelőaknám, először megpróbáltam meghúzni a csavart, de sajnos beigazolódott a félelmem: meg van szakítva a menete.
Az új réz tömítő gyűrű mellé szereztem olyan gumitömítést, ami pontosan felfekszik, az olajat leengedtem, majd még egy erősebb teflon szalaggal körbe tekertem a menet alját. Külön öröm, hogy az olajkartel leeresztő menete gyárilag be van metszve oldalról, így azzal is vigyázni kell, meddig tekered fel a szalagot.
A művelet után 1-2 éjszakát maradt a helyén az autó, alatta egy kartonlappal. Eddig nem jöttek újabb cseppek, remélem ideiglenesen megoldódott a dolog. Zé már megrendelte a menetjavításhoz szükséges apróságokat, a legközelebbi érkezésemkor megcsináljuk rendesen a menetet.
Szerencsére számottevő mennyiség nem fogyott az olajból, de azért még néhányszor ellenőrzöm a szintet.
Pénteken megszólalt hátulról a betétek kopottságát jelző surlódó hang. Ma beugrottam Zé-hez egy gyorsszervízre. Ate betéteket kapott az autó, és bár még nem volt vészesen kopott, cseréltük a tárcsákat is, szintén Ate-re.
Km: 230.000