Apa hülye volt: a karácsonyfa fuvarozás óta rajta maradt a saru. Eredmény: a 2 éves Banner akku mélykisült (3V), kukkancs. Puff, 27 ezer forinttal később egy 67Ah Jász akku megoldotta a gondot. Nem veszek többet drága akkut, nem tudok rá vigyázni :) Megkezdődik a kárpit helyre állítás is lassan…
A km számláló állása: 394.xxx km...
Ami az elmúlt 2 évben történt: egy generátor csere, lengéscsillapítók, néhány futómű alkatrész, és épp most, 394 ezer körül ledobta a váltóját. Kapott új (bontott) váltót. A kuplung még gyári volt!
Meg persze a szokásos olajcserék 15 ezrenként és egy akksi, gumik igény és idény szerint :) A vezérlés is cserélve lett ismét, annak rendje szerint.
Nemrégiben a szívósor is cserére került, mert valószínű ott eresztette a vizet.
A végtelenbe és tovább! :)
A 6 éves vezérlés és vízpumpa csere. Km: 112065
Csak hogy el ne felejtsem, mert elfogom:
2022 augusztusában:
- Műszaki vizsga
- Kuplung csere
- Olaj + váltóolaj csere
- Hátsó futómű felújítás
- Kipufogó hátsó dob csere
.... és végre megoldottuk az immo problémát is, véglegesen :)
km állás: 111194
(ezen kívül 2022-ben még 2x voltunk vele boltba, meg egy balaton kerülő túrán :) )
Hol is kezdjük... majd írok egy másik posztot is, mint epikus műt a múzsához - mert ezt egy nagyon király autó :) 28000 km-et tekertem bele ez idő alatt, ami elég sok - de úgy élvezem azóta a munkát, hogy megvan :))
Volt néhány viharfelhő felettünk:
Valamikor április-május környékén érkezett két kavics. Az egyik a jobb oldali A oszlopon hagyott heget. Vettem VIN alapján javító festéket - lassan csak elérek odáig, hogy lekenjem :) A másik a szélvédőt találta el, és meg is pattant. A Szélvédős Feri 20 ezer Ft-al később megcsinálta, de a nyoma ott maradt. A casco épp hogy kifizette a javítást, sikerült megpattintani a szélvédő bal élét, és elindult a keresztbe repedés... csere! Budaörsre vittem, ők cserélték új gyári szélvédőre. A biztosító hülyét kapott :D
Ez időtájt történt, hogy egy keréknyomás ellenőrzésnél szép nagy puklit vettem észre a bal elsőn. Szerencsére elég volt csak egyet cserélni, nem kopott még le annyira. Garanciáról szó se lehet természetesen, biztos megütöttem (nem emlékszem rá). Pirellit legközelebb amúgy is csak a kávéfőző tömítésnek vennék, autóra nem - ez is megerősített benne.
Viszont azért csak 8 a 9 hónap, mert a drága egy szeptemberi napon egy napi állás után úgy döntött, életre kel magától! A hátsó lámpái össze vissza égtek, az ajtóra azt hitte nyitva van... miközben az autó zárva volt! Másnap Budaörs, diagnózis: bodycomputer teljesen hülyeségeket beszél, csere. 1 hónapot kellett várni, mire megjött az új. Addig az Assistance fizetett nekem egy Avalon-os bérautót: VW T-roc. Borzasztó volt, és nem is értem ez milyen dolog PR szempontból, de ez van. Most már meggyógyult, végre ismét élhetem.
Természetesen megvolt a 15 ezres szerviz is nyár elején, két hét múlva pedig jön a 30.000km
04.09-én kapott egy új Banner Power Bull 63Ah akkut, és pöccre indult. Azért volt egy kis szelep csattogás, de megszűnt néhány perc alatt.
Három nappal később ementünk Zé-hez, aki nagyobb műtéteket végez rajta.
Ma egy hónapja hoztam haza, ez idő alatt 4603 km-et tettünk meg együtt.
Az autó természetesen hibátlan, egyre jobban össze csiszolódunk és egyre jobban imádom!
2022.01.26 volt a nagy nap, mikor a TAS-588 rendszámú Giulia Veloce kulcsa a megfelelő kézben landolt :) 14 órára érkeztünk, és egyből beadtuk a Rieglerrel szemközti gumishoz a 4db Németországból jött téli kereket centírozni. Első utunk az átadóból ez az 50 méter volt.
Az autóba 3 nap alatt 800 km került, és egyre jobban összeér. Egy álom!
Már a QV megjelenésekor, 2016-ban megszületett az álom, hogy egy Giuliát kell vennem a 159 után. Egész egyszerűen azért, mert úgy voltam vele: ha az ember autóbuzi (az vagyok), csak az Alfa Romeo-t választja (azt teszem), az Alfa pedig gyárt egy autóbuziknak való autót (gyártott), akkor az embernek azt meg kell szereznie.
Az álmokból célok lesznek, a célokból meg tervek - a terveket pedig már csak meg kell csinálni :) Szerencsére úgy álltak össze a csillagok, hogy semmi nem tett keresztbe az elképzeléseknek.
Persze az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a QV-nak nálam nem volt realitása. Sem az árszintje, sem pedig a használhatósága miatt. Valahogy megjelenése óta a Veloce a kiszemelt, mint számomra legjobb választás teljesítmény/használati érték arányban.
Arra sem számítottam, hogy újat fogok venni. Ehhez nagyban hozzájárult az Alfától nem megszokott ártartása, majd a használt autó árak 2021 végi kilövése is.
Vásárlás előtt elmentem egy tesztvezetésre a Pappas-hoz. Az elején az autóban ülve minden picit fura volt.. nem tudom megfogalmazni, hogy mi - csak nem éreztem magam teljesen otthonosan. Néhány kilométer múlva viszont elkezdte az egész kiadni és borzasztóan összeállni egy zseniális egésszé. A végén már ki sem akartam szállni. Úgy fogalmaztam meg magamnak: ez egy teljes mértékben rám szabott öltöny lett.
Ez 2021 októberében történt, és onnantól nem volt alternatíva: ilyen kell nekem. Nézegetve az árlistát, illetve a kedvezményeket nem tűnt elérhetetlennek egy gyári új megrendelés, teljes mértékben az ízlésemre szabva. Viszont leállt a gyár, és az új árlista kiadásáig nem volt ajánlat. Ezzel el is telt 2021, majd az év végén jelentkezett az értékesítő: van árlista!
Sajnos, jó 15%-al magasabb lett ugyanannak az ára, mint amiről tavaly ősszel beszélgettünk. Az pedig azért sok...
Végül a Rieglernél találtam egy készleten lévő autót, ami csak nagyon picit tért el az álom konfigurációtól, viszont tavaly őszi autó - a tavalyi árszinten. A meglepetés az volt, hogy valóban ott van, nem "rendelhető", meg nem "elvitték de van hasonló", hanem OTT ÁLL.
Megnéztük, áment mondtunk rá, lefoglalóztuk. Ma zöld lámpát adott a finanszírozó is, mi pedig befizettük, amit be kell. Várom, hogy forgalomba helyezzék.
Mostanában valahogy nem tudok aludni... :)).