- főkép
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2017-10-25

Ma még meghajtottuk, lemostuk, és irány a téli álom... jó szezon volt, sok élménnyel! Várjuk a tavaszt ismét... :(

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2017-10-04

Pánikba esve kerestük a lehetőséget, hova lehetne menni a - talán utolsó - napos, őszi hétvégén. Végül egy Pilisszentlászló-Lepence-Visegrád-Leányfalu túrára esett a választás, hazafelé egy megállóval a jól ismert Horváth Cukrászdánál, ahol még mindig csak szabálytalanul lehet parkolni :) Hazafelé sajnos már jól esett a fűtés is...

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2017-09-06

A tavaszi összejövetel után szeptember első szombatján ismét felkerekedtünk egy kis cabriózásra. Reggel 8 óra fele Budapesten szemerkélt, majd egész erősen esett, ez némi ijedségre adott okot. Szerencsére a pesti csapat késett (Zé és a kollégája, Tomi, valamint kedves párjaik) egy jó órát, így mire megjöttek az Egér útra, el is állt az eső. Fedetlen fővel vágtunk neki a Budaörs-Biatorbágy-Bicske-Felcsút-Alcsútdoboz-Lovasberény útvonalnak, majd Fehérvár után jött Veszprém. Az elkerülő gyűrű melletti Aldinál várt minket Piritu és gyml. Egy gyenge másfél órás késéssel érkezett a pesti különítmény, de szerencsére nem haragudtak meg ránk nagyon (vagy jól leplezték :)).

Némi autó mustra után megindultunk Tapolcára a 77-es úton. Sajnos néhány népautó elrontotta az ideális íveket, de végül egy szép, könnyed cabriózás után megérkeztün Tapolcára, ahol megnéztük a vízi malmot, valamint Piritu totója következett. Ezt kiértékelve (1. gyml; 2. én; 3. Zé; 4. Tomi) továbbálltunk Badacsony felé, majd a Zánkai gyermeküdülő előtti buszmegállóban félre álltunk feltenni a tetőt, az eső csöpögése végett.

Mire Tihanyt elhagytuk, és megérkeztünk az Ötvös Csöpi-emlékpontra, ismét elállt, úgyhogy tető ismét le, de a füredi MOL-nál, ahol tankolnom kellett, már rendesen esett, úgyhogy visszacsuktunk. A napot a csopaki Vígmolnár étteremben zártuk egy késői, de finom ebéddel. Ezt követően rövid búcsú után Budapestnek vettük az irányt.

Jó kis nap volt! :-)

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2017-08-26

Olaj+szűrők, két stabpálca és futómű állítás, valamint gariban a kiegyenlítő tartály (kb. 30 ezer km-et bírt)

Km óra állás: 198450

 
>> EseményAlfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2017-08-05

Az autó megjárta a Budapest-Split-Brac sziget (Bol) - Balatonszemes - Budapest utat, mely a Trip B szerint kis sallangokkal, barangolásokkal 1800km volt. Az utat mondhatjuk kvázi problémamentesnek, de néhány apróság felmerült, és egy gumisnál is meg kellett állnunk:

- Az indulás előtt benéztem a motortérbe (előtte néhány hónapja, a keservesre sikerül helyzetjelző csere idején nyitottam fel), és szomorúan tapasztaltam, hogy a tavaszi állapothoz hasonlatosan megint csak a tartályom alján van hűtőfolyadék. Mindig marad a 90 foknál a mutató, tehát nem gyanakodtam, de kezdtem az EGR fedélre gondolni... Viszont ismét azt látom, hogy a kiegyenlítő tartály külső, középső peremén FELÜLRŐL van odaszáradt fagyálló... Nem tudom mi bajuk van ezeknek a tartályoknak, tán a kupak rossz, és kinyomja a nyomás ha az optimálisnál van a szint? Csak mert ennél az 1/3-os állásnál nem fogy lejjebb... Na mindenesetre feltöltöttem desztvízzel, és az 1800km után visszaálltunk ugyanoda, ahonnan indultunk. Ebből megint tartálycsere lesz.

- Elég régi, Sava abroncsok vannak az autón, ezzel vettem. Ősszel veszek egy új garnitúra télit ezekre a 16-os felnikre, ezért gondoltam, addig csak húzzák. Az én hibám, hogy nem foglalkoztam a futóműbeállítással, pedig tudom már egy jó ideje, hogy kissé félre hord. Koptatta is a jobb első külső felét, de épp a kopásjelzőig ért, gondoltam, ez még jó lesz. Viszont Brac szigeten, a hazaút napján kitekert kormánnyal megállva láttam, hogy a belső oldala a guminak olyannyira elfogyott, hogy szőrszerűen kilógnak a fémszálak. Gyerekkel, családdal 800km-nek így nem megyek neki, ezért Split-ben találtam egy kisebb gumist, ahol 370 kúnáért (kb. 15 ezer Ft) kaptam két használt, de nagyon jó állapotú (bár téli) abroncsot szerelve az első kerekekre. Három hónapra megfelel, de a következő szervíznél úgyis cseréljük a stab pálcákat, és utána azonnal irány a futóműves!

- A hazaúton még csinált egy olyat, hogy hátsó ablakmosásra nem indult el a hátsó ablaktörlő, csak hangosan kattogott a kormány felől valami relé. Külön lehetett "manuálisan" törölni. Aztán mostam egy első szélvédőt, és helyre állt a rend a hátsónál is... Lehet, hogy ez a hiszti annak szólt, hogy használt papucsokat kapott és nem a mai divatnak megfelelőt... de azért érdekes volt.

Alapvetően viszont jól telt az út, csomagokkal, 2+1 fővel 6,4-es átlagfogyasztás nagyrészt autópályán, kis rész város és szeprentinen végig klímával szerintem jó. Az ülések nagyon kényelmesek elől, ez az első autó, ahol Budapestről egy ülésben elhagytuk Zágrábot, és csak a gyerkőc miatt álltunk meg. Azt követően pedig Zadarnál, majd Split-nél.. nagyon jó ilyen hosszú utakon is. A kis 2.0 ereje pedig mindenhova elég volt.

 
>> EseményAlfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2017-08-05

A Spider mellett a 159-es is eljött, nehogy bármelyik is megsértődjön. Jó volt találkozni néhány ismerőssel, illetve megismerni és arcot kötni néhány fórumos cartárshoz. A helyszín nagyon tetszett, jó volt ennyi Alfával strandolni.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2017-08-05

Mindkét autót levittük, a Spidert odaúton én, visszafelé a - szintén fertőzött - húgom vezette. Igen nagy dugó volt a szombat reggeli induláskor, autópályára viszont nem megyünk mert az út maga az élmény. Ezért aztán mikor Tárnoknál megállt az élet, lekanyarodtunk Sóskút felé, majd a Biatorbágy-Etyek-Vértesacsa-Lovasberény-Székesfehérvár útvonalon támadtunk. Nagyon szép út, ajánlom mindenkinek, bár az út minősége alacsonyabb autóknak gondot okozhat. Hazafelé kompon jöttünk, és még megálltunk a híres széplaki lángososnál.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2017-06-13

Megvolt a túra, melyet az autó hibátlanul teljesített! 1100 km, oda felé 10, haza 8 óra kisebb ebédekkel, megállókkal. Egy csepp olaj vagy víz sem fogyott az út során.

Odafelé szombaton reggel indultunk, majd Pakson, a 6-os út melletti OMV-nél tartottunk egy kávészünetet. Ezt követően Szekszárd-Bonyhád-Pécs-Szigetvár irányába folytattuk az utat. A Mecsek előtt volt egy kis aggodalom az esőfelhők miatt, de végül elkerült bennünket a zivatar. Barcsra érve teletankoltam az autót, majd a Gurító csárdába ebédeltünk. Ebéd közben jött egy eső, de mire végeztünk, elállt. Innen a határt átlépve Verőce-Kutina-Sziszek útvonalon folytattuk. Sziszek után Vojnicnál értük el az 1-es főutat, melyen elértük célunkat Rakovica közelében. A vasárnapot a nemzeti parkban töltöttük, majd hazafelé Karlovac-Zágráb-Letenye útvonalat választottuk. Karlovacban megnéztünk még egy háborús emlékparkot, majd már itthon Balatonfenyvesnél lehajtottunk a régi 7-esre, és egy szemesi ebédet és fagyizást követően Siófoknál hajtottunk vissza a pályára.

Az utat végig autópályák elkerülésével terveztük, de a Zágráb-Letenye szakaszt végül úgy döntöttünk, a horvát pályán teljesítjük. Aztán a határ lehajtót elrontottam, és az M7-re kerültünk. Ha már így sikerült, vettem egy matricát, és a Letenye-Balatonfenyves, illetve a Siófok-Budapest szakaszt a pályán tettük meg. Így legalább tesztelésre került az autó folyamatos nagyobb terhelés mellett is, és itt sem volt gond :)

Az időjárás is velünk volt, végig nyitott tetővel tudtunk jönni. A végére szokásomhoz híven le is égtem ott, ahol nem kentem be magam :)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2017-06-13

Holnap indulunk egy kb. 1100km-es túrára az Öreglánnyal. Hogy a lehető legkisebb kockázata legyen egy lerohadásnak, megnéztem az állapotokat:

- Olajszint OK
- Vízszint OK
- Kapott egy pár új ablaktörlőt
- Alánéztem az aknámban: az olajkarternél, a leeresztő csavartól indulva kissé gyöngyözik az olaj, és a váltó környéke is kissé izzadt. Ezek majd kezelendők, de nem tartom nagy ügynek
- Lemostam és fújtam a gumikba

A kormányom a balatoni kiruccanás óta időről időre nyikorog középállás környékén, de emiatt nem maradunk itthon. A hangja elég idegesítő azért, de ez van.

Holnap indulás!

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2017-05-28

Olaj, olajszűrő és légszűrő csere. Zé javasolta, hogy álljak át 10 ezres periódusokra 15 ezer helyett. Következő alkalommal kicserélünk két stabpálcát, és a 20 ezer km múlva esedékes vezérlés cserénél a szelepfedél tömítés is cserés lesz, mert kicsit izzad.

Semmi komoly, elégedett vagyok a vassal!