A mai napon elmentünk egy kis autózásra a Pilisbe. Hazafelé egy besorolás után, megköszönve a mögöttem jövőnek megnyomtam az elakadás jelzőt, ami beesett a középkonzol burkolata mögé. Szerencsére ezt a kikapcsolás után tette:)
Itthon kiszedtem a rádiót, hogy megnézzem hogy is van ez. erre az egész kapcsoló szerkezet lepottyant, a gomb pedig leesett. Itt már látszott, hogy a komplett középkonzol burkolatot le kell bontani a javításhoz. Megnéztem a korábban letöltött dokumentációt, és nekiálltam a manővernek. Azt nem néztem meg előre, hogyan kell a váltó körüli műanyagokat lebontani, ezért ezzel egy kicsit elszöszöltem. Lebontva a középkonzolt láttam, hogy az elakadásjelző kapcsolója 4 ponton van rögzítve: 2 távtartó/pozícionáló pöcök, illetve 2 csavar. Utóbbi kettő műanyag menete porladt el... A következő megoldást találtam ki, amit egy alkalommal úgy tűnik, meg lehet csinálni: van egy combosabb forrasztóm, amit jó melegre fel lehet hevíteni. Ezzel a két távtartó pöcköt ráolvaszottam hátulról a csatlakozó házára. Így két ponton már jól fogta, de kapcsolgatásra kicsit inogott, mivel ez a két pont átlóban van, és máshol még nem fogta semmi. Ezért egy mezei műanyag tiplit is méretre szabtam, és beolvasztottam a csavarok helyére további merevítésnek. Így már megfelelő volt a szilárdság, kapcsolgatásra is. Az összerakás már egyszerű volt, de azért néhányszor lepróbáltam a kapcsolót, mielőtt összeszereltem volna mindent.
Vasárnap délután elindultunk Tinnyére az Üvegtigrishez. Ez esetünkben egy kb. 80km-es kirándulást jelent. Az időjárás 18-20 fok között volt, és a délután fél5-ös indulás azt is jelentette, hogy ez nem fog már növekedni. Szerencsére a bőrdzseki/felhúzott oldalablak/fűtés összeállítás kellemessé tette az utat, és megállapítottuk, hogy van azért még a szezonban.. :)
Közeleg az átírás, de természetesen már a vétel előtt számolgatni kezdtem a várható kötelező biztosítási költségeket. Mivel a bónuszomat a másik autómon viszem tovább, budapesti huszonévesként elég horror költségek jöttek ki, évi 70-80 ezer Ft lett volna a Spider biztosítása. Ez annyira nem tetszett, ezért más lehetőségek után néztem. Így akadtam a Magyar Nosztalgia és Hobbyjármű Regiszter nevű egyesületre, amin keresztül a 0-25 év közötti, hobby használatú autók is kedvezményesen biztosíthatók, ha azok "Kultikus, vagy gyűjtőértékű modellek" Gondoltam, egy Alfa Spider ennek megfelel, így felvettem velük a kapcsolatot, és némi dokumentáció után megkaptam az ajánlatot, így az Allianz-nál baleseti adóval és minden sallanggal együtt évi 40.000 Ft lesz a kötelezőm :) Ezen felül még volt egy egyszeri tagsági díj, mely 7.000 Ft volt.
Kedden leadtam az autót Zé-nek egy vezérlés cserére, illetve egy átfogó állapot felmérésre. A vezérműszíj, görgők és vízpumpa mellett cserélték a szelepfedél tömítést, illetve egy gyertya kábelt is (olajban úsztak a gyertyák). Az eredmény: finom és egyenletes járás, jobb menetteljesítmény :) . Ja, meg egy tompított izzót is cserélt, mert HB3-mas nem volt itthon.
A hibalista és a feladatok a következők:
- Vízhűtő
- Vezérlés módosító
- Futómű állítás
- A tetőt kipattintó motor megjavítása (most a vásznat csak kézzel lehet kipattintani a "kötényből")
- Elektromos tükrök (vagy azok vezérlése), mert csak le-fel mennek.
- Antenna
Elsőre ennyi, de semmi életbevágó :)
Elvittük a paripát egy rövid kirándulásra, ettünk egy jó lángost Agrádon. Mindenféle előzetes karbantartás nélkül (olaj és vízszintet néztem előtte) gond nélkül teljesítette az utat. Nagyon nem pörgetem még, mivel kedden viszem Zé-hez vezérlés cserére és általános állapot felmérésre, de egy-két előzésnél azért megmutatta, hogy van azért bőven abból a 150 lóból... :). A fogyasztás a tankolásom és a mutató alapján - tehát egy teljesen pontatlan becslésre alapozva - 9 liter körüli volt, amit kicsit sokalltam a 80-120km/h-s tempó mellett. Nem is az anyagiak miatt, mert egy hobbiautó felőlem ehet 15-öt is, csak azt sejtem, valahol még csiszolható lesz ez.
Végül nem 5-én, hanem 6-án tudtam elhozni. Este 7-kor volt a randi, a papírmunka után pedig vettem még egy gyorstalpalót a tető kezeléséből. Feleségem is elkísért, és hála istennek ő is élvezte a hazautat, tehát legalizáltam a pénzkidobást :D A hazaút kb. 15km-volt a XIII. kerületből hazáig, amit a paripa gond nélkül teljesített :) Vezetve azt éreztem, otthon vagyok :) Bár még eléggé lóg a bele, így is érezni a hihetetlen pontos kormányzást, a remek futómű konstrukciót, illetve az életre való motort.
Már az előző 156 eladásakor felmerült a gondolat, hogy kellene egy Spider. Nyáron nem szerettem volna venni, mert úgy voltam vele, talán könnyebben vagy jobb feltételekkel találok autót ősz elején. Volt egy autó, amit már több hónapja hirdettek, végül lejjebb is vitték az árát. Nehezen találtunk a tulajdonossal mindkettőnknek megfelelő időpontot, de végül szeptember elsején sikerült egy esti órában megnézni. A tulajdonos és az autó is őszinte volt. Sok hibája van, de alapvetően könnyen indul és működik. A próbakörön egyből elkapott a kabriózás érzése, innen már csak a matematika volt kérdéses. Sok gondolkodás és egyezkedés után 09.03-án megállapodtunk, 5-én pedig át is vehetem.