Olyan gyorsan történt minden az év elején. Jó, persze terveztem a cserét, de csak tavaszra. A terv már akkor is egy új Giulia volt, de hát a rendelés, a chiphiány, a szállítás... erre kicsit megmozgatva az ügyet az lett a vége, hogy hamarosan érkezik egy készletről. Már itt van, várja a rendszámot.
Tehát nagy az öröm, de azért álljunk meg egy gondolatra a jó öreg 159 mellett:
- 2017 februárja óta 165.000 km-et töltöttünk együtt.
- Most 332.000 km-et mutat az órája
- Sosem hagyott ott sehol
- Felépítettünk együtt egy házat. Alfához méltatlan dolgokat fuvarozott hatalmas bendőjében, zokszó nélkül
- Elvitte mindenhova a családot. Bejártuk többször Horvátországot, volt egy kellemes Milánó-Monaco túránk is, illetve kipróbáltuk a Magas-Tátra útjait is
Nagyon szeretem ezt az autót, mert egy igazi igásló. Emellett ezt a mai napig olyan minőségben, komfortban adja elő, amit csak nagyon kevés autó tud nyújtani. Nem a legerősebb - de mindig elég volt, amit tud :)
Minden karbantartást megkapott, így nem volt olcsó a fenntartása - de nem okozott kellemetlen meglepetést.
Szerencsére nem megy messze: a cégünkben fog dolgozni, az egyik kolléga munkaeszköze lesz. Tán így a legjobb - és ha kicsi lesz az utód, majd elhozom egyszer-egyszer :)
Kidobtam a borzalmas Valeo ablaktörlőket, Bosch lett ismét. A hátsó ablaktörlő is cserélve lett.
Km: 332000
Olaj és szűrők cseréje, és a másik (alsó) DPF hőmérő kicserélése. Km: 326900
Hát idén is nevetségesen kevés dolog történt: talán 300 km-t mentünk.
Voltunk az Alfa Cityben - és körülbelül ennyi.
Idén (2022) már nagyobb tervek vannak. Kap egy nagyobb szervizt, és ha elkészül az új garázs is, akkor már azért többször el tudunk menni sétálni...
A futómű két alsó TRW lengőkarral lett teljes, most szuper mindene. A részecske szűrő hőmérséklet jeladója viszont vacakol. Ritkán, de nem ad jelet, akkor bedobja a csodalámpást, és ott is marad. Kimérve jó. Never ending story?
Kicseréltük új TRW-kre a felső lengőkarokat, mert egy hónapja borzalmasan nyikorogtak. Kapott új olajat, szűrőket (gázolajszűrőt is), illetve két ATE betétet előre. 90 ezret bírtak :) A hátsókba most még van. Volt némi tömítéscsere is (vákumpumpa és hőcserélő), hátha szűnnek majd az olajcseppek :) Felkerültek a nyári kerekek is, jövő héten futómű állítás.
Km: 313.800
Egy csütörtöki estén hazafele indultam a munkából, mikor szembesültem a ténnyel, hogy le van törve a jobb oldali tükröm. Az ajtót is sikerült megnyomni, a magasságból azonnal látszott, hogy platós autó lehetett. Az irodaház parkolója be van kamerázva és rendszámfelismerős beléptetés van - így másnap meg is lett az elkövető. Elismerte a kárt, bár azt állította, nem vette észre hogy mit csinált (ez nekem nettó ellentmondás). Megkaptam a kék-sárgát, meg egy kis "elnézést csomagot" a komolyabb retorziókat megelőzendő.. :) A biztosító fizetett, a kár pedig 1 tükör, 1 horpadás javítás. Csokagm cartárs volt olyan jó hozzám, és megajándékozott egy színazonos tükör burkolattal. Ezzel legalább nem kellett foglalkozni!
Minthogy az előző bejegyzésem címe is egy szezon vége volt, látszik, hogy nem sok minden történt az idén. 969 km-et mentünk, főként az építkezés, a COVID és a babysitting hiánya miatt.
Voltunk vele vidéki esküvőn, meg bejártuk a Mátrát egy hosszú hétvége keretében. Tavasszal volt egy kis találkozó, akkor a Börzsöny volt a célpont.
Azért történt néhány apróság az autón is: születésnapomra megkaptam kis családomtól Giuseppe szuper állapotban lévő szövet üléseit. Végre, ezek igazi Spider ülések, övvezetővel! A régi, kopott GTV üléseket gyorsan eladtam. Júniusban olajcsere és sikeres műszaki vizsga következett. Azért hamarosan - talán még nem jövőre - elég sok beavatkozni való lesz: kuplung, lengéscsillapítók, vacakol a központi zár.
Gumiba 3 bar, akksi a szobában, jön a tél.. :(
Olaj és szűrők cseréje (gázolaj most nem volt), vezérlés csere vízpumpával. Kicserélték még a részecske szűrőnél a kipufogógáz hőmérséklet érzékelőt, így most nincs sárga tengeralattjáró :)
Km: 300.220
Ma meglett a 300.000 km. Gyári még a kuplung, a turbó, a DPF és minden diesel alkatrész! Természetesen a motor-váltó is. Még egyszer ennyit! (9 éves, nem rohad, belül is szép... MIÉRT NE?!)