Megvolt a túra, melyet az autó hibátlanul teljesített! 1100 km, oda felé 10, haza 8 óra kisebb ebédekkel, megállókkal. Egy csepp olaj vagy víz sem fogyott az út során.
Odafelé szombaton reggel indultunk, majd Pakson, a 6-os út melletti OMV-nél tartottunk egy kávészünetet. Ezt követően Szekszárd-Bonyhád-Pécs-Szigetvár irányába folytattuk az utat. A Mecsek előtt volt egy kis aggodalom az esőfelhők miatt, de végül elkerült bennünket a zivatar. Barcsra érve teletankoltam az autót, majd a Gurító csárdába ebédeltünk. Ebéd közben jött egy eső, de mire végeztünk, elállt. Innen a határt átlépve Verőce-Kutina-Sziszek útvonalon folytattuk. Sziszek után Vojnicnál értük el az 1-es főutat, melyen elértük célunkat Rakovica közelében. A vasárnapot a nemzeti parkban töltöttük, majd hazafelé Karlovac-Zágráb-Letenye útvonalat választottuk. Karlovacban megnéztünk még egy háborús emlékparkot, majd már itthon Balatonfenyvesnél lehajtottunk a régi 7-esre, és egy szemesi ebédet és fagyizást követően Siófoknál hajtottunk vissza a pályára.
Az utat végig autópályák elkerülésével terveztük, de a Zágráb-Letenye szakaszt végül úgy döntöttünk, a horvát pályán teljesítjük. Aztán a határ lehajtót elrontottam, és az M7-re kerültünk. Ha már így sikerült, vettem egy matricát, és a Letenye-Balatonfenyves, illetve a Siófok-Budapest szakaszt a pályán tettük meg. Így legalább tesztelésre került az autó folyamatos nagyobb terhelés mellett is, és itt sem volt gond :)
Az időjárás is velünk volt, végig nyitott tetővel tudtunk jönni. A végére szokásomhoz híven le is égtem ott, ahol nem kentem be magam :)



Holnap indulunk egy kb. 1100km-es túrára az Öreglánnyal. Hogy a lehető legkisebb kockázata legyen egy lerohadásnak, megnéztem az állapotokat:
- Olajszint OK
- Vízszint OK
- Kapott egy pár új ablaktörlőt
- Alánéztem az aknámban: az olajkarternél, a leeresztő csavartól indulva kissé gyöngyözik az olaj, és a váltó környéke is kissé izzadt. Ezek majd kezelendők, de nem tartom nagy ügynek
- Lemostam és fújtam a gumikba
A kormányom a balatoni kiruccanás óta időről időre nyikorog középállás környékén, de emiatt nem maradunk itthon. A hangja elég idegesítő azért, de ez van.
Holnap indulás!

Olaj, olajszűrő és légszűrő csere. Zé javasolta, hogy álljak át 10 ezres periódusokra 15 ezer helyett. Következő alkalommal kicserélünk két stabpálcát, és a 20 ezer km múlva esedékes vezérlés cserénél a szelepfedél tömítés is cserés lesz, mert kicsit izzad.
Semmi komoly, elégedett vagyok a vassal!
Erről az eseményről csak egy rövid, egymondatost írok, hogy a kronológiai sorrend meglegyen: KIRÁLY VOLT! :)
Részletek Piritu blogjában, képek pedig a fórumban.
Bár Ő még nem Oldtimer, Youngtimernek már elfér a kora miatt... Elvittem kicsit barátkozni az öregebbekkel, hamár kaptam egy meghívást a MNHJR-től, ahol a kedvezményes biztosítást kötöttem. A parkolást irányító srác az olaszok sorához vezetett, ahol egy Maserati Shamal és egy szép 164-es között kaptunk helyet. Borongós idő volt, de nem volt hideg és nem is esett, ezért hazafelé egy kellemeset cabrióztam Biatorbágyról.

Ma 20 éve helyezték először forgalomba! :)
Múlt hétvégén végre bekerült a szerzemény! Az előtte való napokban megérkezett hozzá a díszkeret a 2ISO méretű fém foglalattal, az antenna jelerősítős adapter, a CAN interface, valamint a tolatókamera és az iPhone adapter is.
A munkát egyedül végeztem, szombati napon 6, vasárnap 2 órát vett igénybe:
Szombat délben a tolató kamera telepítéssel kezdtem. Ez egy olyan típus, ami a rendszámtábla világítás egyik buráját cseréli le. Mondanom se kell, Kínában a foglalatot kábé besaccolták, én tehát reszelhettem a lökhárítóból még vagy 3mm-t. Egyébként jól néz ki, csak a rendszámot is lejjebb kellett tennem vagy 1,5 centivel, hogy a kis fekete kocka ne lógjon rá pont a "8-as" számra. A nagyobb fejfájást a kábelezése okozta. Nem néztem meg, a gyári világítás kábel merre megy, inkább a pótkereket rejtő fenéklemezen találtam egy vakdugót. Annak mentén kimentem a kábellel az utastérből, azonban ahhoz, hogy a lökhárító mögött feljussak az üregig, egy alsó csavart le is kellett oldani a lökhárítóról, hogy a behúzószál elmenjen. A hozzá kapott kábel tartalmazta a videó jelet, mellette pedig egy tápcsatlakozót. Ennek +12V-ja végigment a kábelen, a testezést pedig a csomagtartóban, az egyik csomagrögzítő szem segítségével oldottam meg. A kábel előre vezetéséhez gyakorlatilag nem is kellett semmit bontanom a küszöb mentén, olyan vékony, hogy simán el tudtam fűzni nyomtalanul a peremek alatt.
Ezt követően elől leszedtem a jobb első ajtó gumi kéderét, és lepattintottam az A oszlop burkolatát. Ennek tetején kapott helyet az egység mikrofonja a telefon kihangosításhoz. A kábelezés a tolatókamera kábellel együtt a pedálok feletti pici burkolat oldásával, a kormány alatt került a megfelelő üregbe.
A gyári rádió cseréjéhez a középkonzolt teljesen ki kell szerelni. Ki lehet húzni a 4db pozíció benyomásával magában is a rádiót, de a fém tartókeret hátulról van csavarozva a panelre, ezt pedig cserélni kell. A panelt 6db csavar tartja: 2db a rádió mögött, 2db felül a szélső szellőzők alatt, 2db pedig a váltó burkolat találkozásánál. Első lépésként a légbefúvókat kell kiszedni. Ehhez néztem egy youtube tutorial videót, ami nagyon jó tippet adott, hogy nehogy látható helyen megsértsem a szellőzőket: beáldoztam egy fém ruhavállfát, majd két kampót hajlítva belőlük egyenként kirántottam a rostélyokat. Utána jött a rádió, majd a váltószoknya leszedése után egy határozott rántással a váltó körüli műanyag. Minden csatlakozót leoldottunk (természetesen az egész beavatkozás előtt az akkumulátor negatív saruját levettem!), és a panel kint volt. Bent a szobában építettem össze az új multimédia egységgel.
Ennyi fért a szombatomba, mert este programunk volt.
Vasárnap folytattam: ami még komoly megoldandó feladat volt, hogy egy HDMI és egy iPhone kábelt is el kellett vezetnem a pohártartóhoz. Ezeket a váltó bélése mellett tudtam elhúzni, majd a pohártartó teknőt megfúrva a lightning kábel feje is átfért. Azért a 18 ezer Ft-os bruttó árú adapterhez igazán adhattak volna még 30 cm kábelt, nem csak 10-et összesen...
Következett a CAN modul: két kábelt a meglévő gyári csati CAN-A és CAN-B kábeleire kell kötni (Low-CAN és High-CAN). Természetesen állandó tápot és testet is adni kell a készüléknek, ő pedig ad cserébe egy kapcsolt 12V-t, egy hátramenet fokozat szimulátort a kamera képhez, egy kézifék érzékelő kábelt (amit én kikerültem egy sima testeléssel, hogy állandóan mehessen video), valamint a műszerfal fényerő szabályzó bemenetet. Ennek a kapcsolt 12V-jára kötöttem a tolatókamerát is.
Ezt követően minden egyedileg kötött kábelt (kb. 15db) megforrasztottam és szigeteltem, majd némi rendezkedést követően sikerült a helyére pattintani az egész középkonzolt. A kezdeti 6 csavarból a középső kettő (rádió mögötti) többé nem tartja, mert az csak a gyári konzolnál kap furatokat, de szerencsére minden csendben van és jól működik.





Miután megtörtént a nagyszervíz, már messzebb is merészkedek az autóval Budapesttől. Ma Tihanyba mentünk, szigorúan elkerülve az autópályákat. Az oda vissza 300km-es utat gond nélkül teljesítettük :)
Nem egész két hónap alatt beleszaladt 10 ezer km. Ha a következő 20 etapot is ilyen hozzáállással végzi, nagyon jó barátok leszünk :) Meghibásodás nem volt, a fogyasztás 6,6 átlagban (főleg autópálya, pici országút és valamennyi város). Azt merem mondani: ez az autó BEJÖTT!
Km óra állás: 178.050
Tehát az autó az elmúlt két hetet Zé-nél töltötte, aki a következő problémákat orvosolta:
- Lecserélte az olajat és a szűrőket
- Kicserélte a vezérlés módosítót
- Kicserélte elől a lengőkarokat és a stab pálcákat (már nem fordul maga alá a mindenség kanyarodásnál), valamint egy fékcsövet
- Megjavította a tető elektromos részét
- Beállította az ablakot és az ajtókat
- Tett bele egy motoros antennát
- Megjavította a motortér zárat
- Megjavított valamit az önindítón is, már nem sikolt fel indításnál
A hűtőcsere elmaradt, az majd jövőre jön egy kuplungozással együtt. Az autó megkapta az üzembiztos jelzőt :)