Blog >> középkonzol

>> Tuning és extraDaveee10 Ɨ|ѯ // Alfa 156 1.6 TwinSpark Progression // 2019-11-16

Sikerült FB-n lőni egy világos ezüst színű középkonzolt, és egy facelistesből való multikormányt. Ugyebár ez egy nem faceliftes autó, így kicsi mókolással kezdődött ez is, semmi nem működött rajta, de a következő bejegyzésben elmagyarázom a dolgokat, mit kell alakítani. Alap esetben a kormány egy az egyben felcuppan a helyére, miután az átvezető gyűrű közepét benyomtuk, és elforgattuk balra 90 fokot. DE! Légzsák nem lesz, cserébe hiba igen. Duda lesz, de a kábel elég rövid, feszes az átvezető gyűrűtől, így a duda gombjának a nyomása sem az igazi, viszont működik.
Szóval lépésről lépésre haladva:
Akkusaru le. Ez fontos a légzsák miatt!!!
Famintás középkonzol ki.
Ezüst színű konzol be. Pipa.
Anyázás, mert a váltókulissza mozog, ez okozza a bizonytalan váltást, viszont a csavarjait lehetetlen meghúzni... Ez Későbbi feladat...
Légzsák kiszerel, csatlakozó lehúz.
24-es anya takaró műanyagjának leszedése, közben ujj elbökés többször.
Duda csatlakozó lehúzása
Kormányt hátulról ütögetve, majd jobb-bal oldalon húzkodva magamat képen verve a kormány lejön...
Új kormány fel, duda összedug, csavar meghúz.
Légzsák csatlakozóba a régi hibátlanul belemegy, így örül...
Kormány összerak, akkusaru vissza.
Gyújtás on, anyázás a légzsákhiba miatt...
Töprengés, hagyjuk a francba este ezt a dolgot már.
Pakolás, újabb szitkozódás amiért az anya takaró műanyag kimaradt. Mind1, engedjük el, úgyis lesz még szétszedve, de ez már egy másik poszt.

>> SzervizZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2016-10-02

A mai napon elmentünk egy kis autózásra a Pilisbe. Hazafelé egy besorolás után, megköszönve a mögöttem jövőnek megnyomtam az elakadás jelzőt, ami beesett a középkonzol burkolata mögé. Szerencsére ezt a kikapcsolás után tette:)

Itthon kiszedtem a rádiót, hogy megnézzem hogy is van ez. erre az egész kapcsoló szerkezet lepottyant, a gomb pedig leesett. Itt már látszott, hogy a komplett középkonzol burkolatot le kell bontani a javításhoz. Megnéztem a korábban letöltött dokumentációt, és nekiálltam a manővernek. Azt nem néztem meg előre, hogyan kell a váltó körüli műanyagokat lebontani, ezért ezzel egy kicsit elszöszöltem. Lebontva a középkonzolt láttam, hogy az elakadásjelző kapcsolója 4 ponton van rögzítve: 2 távtartó/pozícionáló pöcök, illetve 2 csavar. Utóbbi kettő műanyag menete porladt el... A következő megoldást találtam ki, amit egy alkalommal úgy tűnik, meg lehet csinálni: van egy combosabb forrasztóm, amit jó melegre fel lehet hevíteni. Ezzel a két távtartó pöcköt ráolvaszottam hátulról a csatlakozó házára. Így két ponton már jól fogta, de kapcsolgatásra kicsit inogott, mivel ez a két pont átlóban van, és máshol még nem fogta semmi. Ezért egy mezei műanyag tiplit is méretre szabtam, és beolvasztottam a csavarok helyére további merevítésnek. Így már megfelelő volt a szilárdság, kapcsolgatásra is. Az összerakás már egyszerű volt, de azért néhányszor lepróbáltam a kapcsolót, mielőtt összeszereltem volna mindent.

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2014-11-02

A klíma és szellőző fogatógombjainak megszűnt a világítása. Szétszedtem, de nem találtam otthon olyan izzókat, így inkább ledeket forrasztottam a rossz izzók foglalataiba.
Ha már arrafelé matattam, a hosszú váltókarból lefűrészeltem 4cm-t, így sokkal jobban kézre áll.

>> Tuning és extraKTMGábor // Alfa 156 Sportwagon Distinctive // 2014-04-13

Nos nekem is volt egy kiégett izzóm a középkonzolban, ami annyira nem zavaró, de egy idő után csak megcsináltam :)
A ledeket kemény 140Ft/db áron vásároltam Gyáfrás Krisztiántól

A műszerfalon és az óráknál nem bonyolult a csere, egy-egy az egyben bele megy a foglalatba, a hőmérséklet szabályzóknál viszont más a foglalat, itt egy kis trükkhöz kell folyamodni. Ha T5 ledekről levesszük a műanyag házat akkor gond nélkül beleforrasztható a foglalatba, vagy közvetlen a nyákra is. Nem árt előtte megnézni hogy a LED melyik lába hova megy, a dióda miatt nem megy oda vissza mint a rizsszem izzóknál :)

A végeredmény a képeken látható. Van egy pink műszerfal is a képek között, ezt a narancs szinlap és a kék LED kombináció eredményezte... nem rossz de nem előnyös :D

>> EgyébStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2013-05-18

Bár nem túl sűrűn használom, de a hamutálca felülete elkezdett lekopni a nyitogatástól (csak a szivargyújtó aljzatot használom). Előbb arra gondoltam, hogy lefóliáztatom. A gyári "karbon" egyébként se valami mestermű. Szinte ordibál, hogy "csak egy festett karbonminta vagyok"! :)
Aztán megláttam GT cartárs blogjában hogy egy balassagyarmati mesterember milyen szép dolgokat készít valódi karbonszövet borítással, gyantával és lakkal, hogy kész is volt a tervem.
Vettem egy bontott középkonzolt, és elvittem a mesterhez.
Mikor meglátta, egyből mondta, hogy ez bizony nem lesz annyira egyszerű. Mivel az idő nem sürgetett, megállapodtunk, hogy amikor kész lesz majd szól.
Majd' 2 hónap után el is készült a mű! Azt mondom érdemes volt kivárni. Mikor elhozta, látttam rajta, hogy mennyire büszke a munkájára és részletesen elmondta hogy mennyire nem volt egyszerű a kivitelezés. Nevetve mondta, hogy még egy ilyet nem biztos hogy elvállal... :)
Szóval kész lett és ma bekerült a helyére. Hát mit mondjak. Össze se lehet hasonlítani a régi középkonzollal.
Külön érdekessége hogy különböző szögből nézve nagyon szép 3D hatása van.
Egy picit szorosabban jár a hamutálca, és a rádió beépítőkeretén is csiszolni kell majd még egy kicsit hogy teljesen bemenjen a helyére. A képek:
Utólag vettem észre, hogy a rádiót igazán letisztíthattam volna... :)

Volt egy idegesítő nyikorgása a középkonzol, sofőr jobb lábszáránál levő kárpitelemnek. Amikor nekiengedtem a lábam súlyát (1. kép - piros nyíl), az némileg ropogott. Nem volt hangos, de így, zene hiányában zavart. Nemhiába, a 159 egy igazán csendes, és jól összerakott autó.
Amikor kiszereltem az ülést, fűtésének javítása miatt, kaptam az alkalmon, hogy könnyen hozzáférhető, ezért kiszereltem (2-3. kép) majd megvizsgáltam (4-5. kép), hogy miért nyikorog.
A leszedése igazán egyszerű: Alulról alá kell nyúlni, és kifele-lefele húzva, a patentok kiakadnak és az elem eltávolítható.
Arra jutottam, hogy egyrészt az illesztő tüskék (6. kép), másrészt a műanyagelemen levő bőrhatású bevonat a hang forrása, ahogyan azok illeszkednek a középkonzolhoz.
Több se kellet, a problémás részeket bevontam TESA bandázsszalaggal (7-8. kép).
Nem mondom, hogy tökéletesen elcsendesedett, de így már szinte teljesen észrevehetetlen.

>> Tuning és extraArno166 // Alfa Spider 2.0 TS 16V // 2012-08-31

Elkészült a viseletes középkonzol fóliázása. Eredmény jobb mint amire számítottam, ritka élmény. :)

>> AutóápolásNGC // Alfa 156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive // 2012-06-16

Tegnap előtt észrevettem, hogy a klímakonzol bal szélső tekerője nem világít. Ma szétszedtem, és mivel tudtam, hogy nem nagyon lehet kapni ilyen foglalatos izzót, így beforrasztottam egyet. Valószínű, hogy lesz még egy köröm az egésszel, mert ahogy néztem, nem olyan erősen világít, mint a többi. Ideiglenesen jó lesz, amíg nem találok hozzávaló izzót.
És, ha már a fél délelőttöt rászántam, úgy döntöttem, hogy a fél délutánt is rászánom, így lemostam, kitakarítottam és lewaxoltam.

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2010-08-08

Kell hozzá: 6 db 1,2W rizsszemizzó, csillagcsavarhúzó, torx csavarhuzó, 4 db szög

Ki kellett cserélnem egy izzót ma műszeregységben, mivel az óra világításából egy izzó kiégett. Kicseréltem így hát mind a hatot, hiszen nagyjából megegyező lehet az élettartamuk.
Aki nem csinált még ilyet, először a váltó szoknyáját kell kivenni az ezüstös műanyaggal együtt. Ezt követi a hamutartó egység (2 csillag csavar), majd a váltót körülvevő fekete műanyag keretet (négy csillagcsavar). ezt követi a klíma konzol (4 csillagcsavar).
A négy darab szög ( kb 10 cm hosszú és vékony, hogy a négy lyukon beférjen) tökéletesen alkalmas arra, hogy kiszedjük a rádiót, és a rádió keretet.
Ezt követi az utolsó műanyagburkolat. 2 torx és 2 csillag csavarral.
Miután leszedtünk minden műanyag burkoltatot, jöhet a műszeregység 4 csillagcsavarja.
a hátoldalon hat rizsszemizzó tartó (narancssárga) található. Mivel nincs beleforrasztva az izzó, csak ki kell húzni a régit, és betenni az újat.
A visszaépítés ugyanez, csak fordított sorrendben.

Beépítési idő, ha minden adott legfeljebb egy óra.

km: 101775

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-03-26

Ma este kicseréltem a műfa középkonzolt carbon look-ra . Nagyon tetszik! :)
Nemsokára cserélem majd a váltógombot és a kézifékkart is ha igaz szintén carbon look-ra. :) Kormány egyenlőre marad aztán majd meglátjuk...

Képek: előtte-----munka közben-----utána