Mutasd

>> Esemény2014-11-02

Ma elvonult a Pók téli álmot aludni.
A lefekvés előtt még mentünk egy 40 km-es kört, hogy az emlék kitartson egész télen. Azt a hangot, amit a TS 4000 felett produkál egy kormos se fog kiadni magából. Ebben nem pótolható...
Km óra állás: 174.294 km
A 2014.03.02-óta az idei idényben 8.270 km-t gurultunk, ebből 2.770 km-t a "Nagy Túra 2014" alatt.

Beszéljenek a számok is:

Ø Vásárlás időpontja: 2009.07.08.
Ø Óra állás vásárláskor: 133.187 km
Ø Vételár + magyar rendszám költsége: 1.958.147 Ft
Ø A vásárlás óta eltelt idő: 1.943 nap
Ø Óra állás: 174.294 km
Ø Megtett út: 41.107 km
Ø Tankolt üzemanyag mennyisége: 3.389.2 liter + a vásárláskor teletank
Ø Teljes fogyasztás: 8,25 liter/100 km
Ø Tankolt üzemanyag ára: 1.316.145 Ft
Ø 1 liter üzemanyag átlagára: 388,84 Ft/liter
Ø 1 km-re vetített üzemanyagköltség: 32,03 Ft/km
Ø Felmerült költségek (alkatrész+szerszámok+extrák)*: 2.274.277 Ft
Ø Összes költség: 5.548.569 Ft
Ø 1 km-re jutó költség: 134,98 Ft/km
Ø 1 napra jutó költség: 2.855,67 Ft/nap
Ø A szervizelésről készített fényképek száma: 5.488 db
Ø A négy "Nagy Túrán" készített fényképek száma: 11.989 db
Ø Egyéb kirándulásokon készített fényképek száma: 8.443 db
Ø Összesen a Spiderrel összefüggésbe hozható fényképek száma: 25.920 db
Ø Összesen 13,34 fénykép/nap
Ø Blogbejegyzések száma: 460 db

* Ide minden, a Spider miatt felmerült költség értendő. pl. a garázskapu is...

 
>> Autóápolás2014-10-16

Megpróbálom összeszedni a teendőket a téli leálláshoz. Induljunk ki abból, amit a Spider 1997-ben kiadott könyve ír, a gondolatjel után a saját kommentárom:

1. A kocsit hagyjuk a szabadban megszáradni. Ha lehet, jól szellőzött helyen állítsuk le. A tető legyen zárva.
2. Tegyük sebességbe. - Ebben nem hiszek. Kétlem, hogy az erőátvitelnek jót tesz, ha terhelés alatt hagyjuk. Személy szerint inkább fa gerendából maradt darabokkal támasztom meg a kereket. Ha a garázs sík, úgyse akar elgurulni.
3. Kéziféket ne húzzuk be.
4. A lakkozott felületeket tisztítsuk meg és viasszal óvjuk. - Ezt gondolom még az első pont elé kellett volna írniuk.
5. Az ablaktörlő gumiját kezeljük púderrel és emeljük el az ablaktól. - Ebben sem hiszek. A lapátnak nem lesz semmi baja, ha az ablakon van. Induláskor kell megnézni, hogy nem ragadt-e oda. Szerintem rosszabb, ha lapátot az ablakhoz húzó rugót nyújtjuk meg.
6. Az ablakot résre nyissuk ki.
7. Az autót szövettel, vagy lyuggatott műanyaggal takarjuk le. Ne használjunk légzáró műanyagot, ami a párát visszatartja. - Régi lepedő, pokróc, ill szövet hálózsákot használtam eddig.
8. A keréknyomást 0,5 bar-ral fújjuk a normál nyomás fölé. Időnként ellenőrizzük. Itt jön egy német mondat, amit nem értek: ...möglichst auf Holzachsen stützen,... Tipp?? - Grando: "A kerek nyomását 0,5-tel feljebb nyomni az előírtnál, és (a kerekeket) lehetőleg sodrófákon megtámasztani, illetve a nyomást néha ellenőrizni." (Megj: Holzachse)
Valójában ez egy javaslat arra hogy bakoljuk fel az autót és ezzel tehermentesítsük a futómű elemeit. - Ilyet én sose csináltam.
9. Ha riasztót kikapcsoltuk (már ha van), vegyük le az akku csatlakozását. A sarut vazelinnel kezeljük. Havonta ellenőrizzük a töltöttséget. - Vazelinnel még egy kocsit se kentem. Tapasztalatom szerint, ha jó az akku, nem kezdi ki a sarut. Havonta egy-két hétig C-TEK töltőn szoktam hagyni.

Még néhány dolog:
10. Folyadékokat maxra töltöm. FIGYELEM! Fagyálló, téli ablakmósó kell!!
11. A tankban lehetőleg kevés üzemanyagot hagyok, így a biokomponensek miatt nem sok romlik meg tavaszra.
update 2024:
Mivel fémtankos a Spider sokan javasolják hogy inkább legyen tele, de ne E10-el. Az idén tettem bele 45 litert a "jobbikból". (A tavasszal kiszereltünk egy benzinszivattyút egy GTV-ből amiben másfél éve rohadt az E10. Azon kívül hogy olyan volt mintha trágyadombon ülnénk csupa rozsdapor volt a szivattyú. 2.kép)
12. Leállítás előtt szoktam menni egy nagyobb kört, hogy a kipufogó átmelegedjen, és ne ne maradjon benne víz. A kondenzvíz belülről rohasztja el.
13. Télen a kondenzvíz képződés miatt sose indítom be a motort. Szerintem felesleges.
14. A rágcsálók ellen a kocsi alatt és a garázs eldugottabb helyein szoktam elhelyezni néhány BioStop-pal kezelt kartonlapot. A lapok közepére száraz kutyakaját szoktam tenni. Eddig minden télen volt 2-3 "fogás". Az idén taktikát váltottam télre. Ultrahangos rágcsáló riasztót (teleshop-ost) dugtam a konnektorba. Nem jöttek be, nem volt fogás a ragacson sem.

Aztán, amit eddig hallottam:
15. Szigeteletlen betonra ne álljunk, mert a talaj kipárolgása szintén korróziót okozhat. Ha ilyen a padló, tegyünk fóliát a kocsi alá.

A blogot vitaindítónak szánom, ha bárkinek tippje/ötlete van írja meg a Spider topikba. Kidumáljuk és ha meggyőztök bekerül ide :-)

Egy német írás a téli leállításról: Oldtimer

 
>> Esemény2014-09-28

Indulás előtt visszacseréltem a szélfogó hálót a plexire. Ha nem esik, nyitva lehet a tető.
Megtettük újra a 2014.03.22-én már megtett kört.
Az időjárás először nagyon nem akart kedvezni a nyitott tetőnek. Olyan köd volt, hogy már a hátsó ködlámpa kapcsolását fontolgattam. De nem hagytuk magunkat, nyitott tetővel, maxra felnyomott fűtéssel tettük meg az első 30 km-t. Kitartásunkat látva feladta az időjárás és kisütött a nap. Innentől kezdve hatalmasat kabrióztunk.
A nap fényét két dolog emelte tovább:
- Találkoztunk a régi 156-ommal. Mögöttünk jött egy darabig. Jó volt látni.
- A visszhang kilátó parkolójában sikerült egy csodaszép 159 mellé parkolni.

 
>> Egyéb2014-09-02

Szép időt ígérnek a hétvégére, ideje elindulni valahová. A tekintetem a karácsonyra kapott „Tenkes kapitánya” DVD-re esik, ami dobja is az ötletet: Siklós. Szállást némi keresgélés után találtunk is, így ebéd után elindultunk.
275 km fedél nélküli kocsikázás várt ránk, optimális időjárással. A Pók – köszönhetően az új vezérlés módosítónak – szinte hangtalanul suhant.
A Bock pincészetbe épp időben érkeztük, hogy az esti pincebejárást elérjük. Érdekes volt látni a milliónyi boroshordót rejtő pincéket. Az ovális hordók különösen tetszettek, amiből a legnagyobbak 6.500 liter jóféle vörösbort rejtettek. A vacsora mellé borkóstolást tartottunk, összesen 8 féle került a terítékre.
Másnap irány Siklós! A várat meg is találtuk, csak parkoló helyet nem, így ebből a programból nem lett semmi. Aztán eszünkbe jutott, hogy útközben átmentünk Szigetváron. Ott viszont még sosem jártunk! A naviban benne a vár, már indulunk is!
A vár nagyobb, mint elképzeltem. A kiállítás érdekes és tanulságos. A kihelyezett dokumentumok alapján nagyon jól követhetők a történések. Főleg a híres ostrom, ami két nagy ember halálát is okozta: Zrínyi Miklósét és a Szulejmán szultánét. Ez utóbbiról nem is tudtam, így meglepetésként ért.
A várban lovas szobor és emlékmű áll az utolsó nagy kitörés helyszínén. Számomra mindkettő lehangoló látvány volt. Az emlékmű málladozó betonja és az a göthös gebe, amire Zrínyit ültették (meg úgy általában a szobor kinézete) szerintem méltatlan az emberekhez, akik anno a haláluk árán is védték az országot és Európát.
A veszteségeket leíró számok megdöbbentőek: 2.300 védő és 25-30.000 török vesztette életét a harc alatt. (Forrásonként más az adat)
A városból kiérve megtaláltuk a török-magyar emlékparkot, ahol a török szultán szimbolikus sírja található. Ide temették el a belső szerveit, míg a testet bebalzsamozva hazavitték. Az itt felállított szobrok már méltóak a történelmi eseményhez.
A hazafelé vezető 275 km - egy rövidke esőt leszámítva - végig nyitott tetővel tellett.

562 km, 313 fénykép, és rengeteg új élménnyel tértünk haza a másfél napos kirándulásról, amire egyedül az utak minősége vetett árnyékot. Kb. 70%-át katasztrófálisnak kell minősítenem. Amíg a táj helyett az utat kell erősen figyelni, hogy hol vannak a gödrök és kátyúk, amíg rendszeresen leér a szériánál 1 cm-el magasabb kocsi alja, amíg szintbeli lépcsők vannak az úton keresztben, amíg a nyomvályúk vezetik az autót helyettem, addig gondtalan „élményautózás”-ról nagyon nehéz beszélni. Erre maradnak az osztrák határon túli utak :-(((((

 
>> Szerviz2014-08-14

Pisában megígértem a Póknak, ha gond nélkül hazahoz, kap egy új vezérlés módosítót. (Mióta megvan hallani a hangját indításkor, de a hegyeket mászva többször menet közben is hallottam.)
Ma jött el az ígéret betartásának napja, meg még valamié. Régóta töröm a fejem, hogy kellene egy pollenszűrő, de gyárilag ilyesmit nem tettek a Pókba. Több bontót is végigkérdeztem, hogy van-e tartó tálca, de vagy nem is válaszoltak, vagy nem volt. Csöri utána nézett, kiderült van. 7.500 Ft a gyári csavarral együtt. Szóval megrendeltük.
Először a polenszűrő került be. (Maga a tálca a beleöntött dátum alapján 1996. júliusi, tehát öregebb, mint a Pók!) Minden passzolt.
A második menüpont a módosító. A csere nem kis meló, de Várpalotán nem probléma. Érdekes, hogy a régi kézzel mozgatva is "lötyög", valószínű ez a holtjáték adja a hangot. Az újat nem sikerült kézzel megmozdítani.
Csendesebb lett a motor és hazafelé a szakadó eső ellenére jót kocsikáztunk.

 
>> Esemény2014-08-09

Nyolc előtt elindultunk. 135 km az út, pont optimális távolság, hatalmasat kabrióztunk. Csodák csodája, az idén csak egy lámpányit (kb. negyed órányit) kellett dugóban csücsülni. Szerintem a nyaralók még aludtak...
Leparkoltunk a beléptető sátor mellé, felhúztuk a zászlót.
Kezdésként Jóska bátyámmal a megbeszéltek szerint megittuk az üdvözlő chivas regal & gyömbér kombónkat, majd belevetettük magunkat a forgatagba.
A hangulatot leírni nem lehet, ott kell lenni.
Napsütés, párakapu (de jól jött volna City-ben is!), ismerősök, klassz kocsik, műszaki csemegék, pezsgő, szendvicsek, üdítő, jégkrém, jégkrémtorta, pizza, kávé, vetélkedő, autó szépségverseny, tombola. (Talán egy, amin lehetne javítani. Az épületben nem hallani a "hangosbemondót".)
A szerencsével is jól álltunk, sikerült megnyerni a tesztet (egy már régóta nézegetett Alfás pólót nyertünk a Ritának) és minden tombolánk nyert! Sőt, kaptunk egy alfás lufit is.
Hazafelé Spider konvoj indult. Először négyen voltunk, majd hárman, aztán már csak ketten. Érdemes volt a járókelők arcán látni a felismerést, hogy ezek együtt mennek!
A sort Csöri vezette a GTA-val. Vele még egy darabot mentünk ketten is.
Szép nap volt.

 
>> Egyéb2014-08-01

A télen összeszedtem a magashegyi pontokat Európában, már majd 500 pontot tartalmaz a lista. Ebből az első negyedszáz:
0.hely: 3.394 m - Pico de Veleta, Spanyolország - Nincs megnyitva a közforgalom részére, ezért lecsúszott az első helyről.
1.hely: 2.829 m - Ötztaler Gletscherstraße, Tiefenbachtunnel, Südportal
2.hely: 2.805 m - Ötztaler Gletscherstraße, Parkplatz Tiefenbachferner
3.hely: 2.803 m - Ötztaler Gletscherstraße, Parkplatz Sessellift Pitztaler Jöchl
4.hely: 2.802 m - Col de la Bonette (Nincs kép, még nem jártam itt.)
5.hely: 2.764 m - Col de l’Iseran (Nincs kép, még nem jártam itt.)
6.hely: 2.758 m - Passo di Stelvio
7.hely: 2.750 m - Kaunertaler Gletscherstraße
8.hely: 2.746 m - Col Agnel - Colle dell'Agnello (Nincs kép, még nem jártam itt.)
9.hely: 2.715 m - Col de la Bonette hágó (Nincs kép, még nem jártam itt.)
10.hely:2.685 m - Langkofelscharte, Forc. Sassolungo (Nincs kép, még nem jártam itt.)
11.hely: 2.678 m - Restefond-Pass (Nincs kép, még nem jártam itt.)
12.hely: 2.675 m - Ötztaler Gletscherstraße, Schwarze Schneidbahn
13.hely: 2.672 m - Ötztaler Gletscherstraße, Tiefenbachtunnel, Nordportal (7.kép)
14.hely: 2.670 m - Ötztaler Gletscherstraße, Parkplatz Seilbahn Rettenbachjoch
15.hely: 2.645 m - Col du Galibier (Nincs kép, még nem jártam itt.)
16.hely: 2.630 m - Tschager Joch (Nincs kép, még nem jártam itt.)
17.hely: 2.618 m - Passo di Gavia (Nincs kép, még nem jártam itt.)
18.hely: 2.571 m - Edelweissspitze
19.hely: 2.513 m - Granger-Pass (Nincs kép, még nem jártam itt.)
20.hely: 2.504 m - Grossglockner Hochtor
21.hely: 2.469 m - Colle del Gran San Bernardo - Col du Grand Saint-Bernard (Nincs kép, még nem jártam itt.)
22.hely: 2.454 m - Col de la Moutière (Nincs kép, még nem jártam itt.)
23.hely: 2.454 m - Paternsattel (Nincs kép, még nem jártam itt.)
24.hely: 2.438 m - Tierser Alpljöchl (Nincs kép, még nem jártam itt.)
25.hely: 2.436 m - Furkapass
26.hely: 2.428 m - Grossglockner Hochalpenstrasse, Fuschertörl

 
>> Egyéb2014-07-30

Együtt töltött idő: 1.848 nap
Km óra állás: 171.420 km
Együtt megtett út: 38.233 km
Tankolt üzemanyag: 3.169,13 liter
Üzemanyag költség: 1.224.798 Ft
Átlagfogyasztás: 8.29 liter/100 km
Üzemanyag költség: 32,05 Ft/km

 
>> Esemény2014-07-25

Megjöttünk a Nagy Túráról:
- 11 nap
- 4 ország
- sok-sok hágó
- Ötztaler Gletscherstraße - 2.829 méter, a legmagasabb közúton elérhető pont
- Kaunertaler Gletscherstraße - 2.750 méter
- Milano - dóm&bevásárló utca
- Genova
- Como-i tó
- George Clooney háza "Villa Oleandra" Laglio-ban
- Pisa
- Maranello Ferrari Múzeum + Maranello Village
- 2.770 km
- 223,79 liter E95
- 8,08 liter/100km-es fogyasztás
- 4.312 fénykép
- sos-sok élémény

Az utat a Pók hibamentesen teljesítette!
:-))